Düzce fabrikasında gerçekleştirdiği üretimle Türkiye'yi ihracat üssü
haline getiren Ferroli Türkiye, grup içinde en yüksek ciroya sahip üç ülkeden
biri oldu. Ferroli Türkiye 2014'e kadar yüzde 300 büyüyerek başarısını devam
ettirmek istiyor
Türkiye’de 20’inci yılını kutlayan Ferroli, geçtiğimiz beş yıldaki yüzde
500’lük büyüme performansını 2014’e kadar yüzde 300 olarak belirledi. Son üç
yıldır Düzce fabrikasında gerçekleştirdiği üretimle, hem Türkiye pazarında hem
de Ferroli Grubu’nda farklı bir konumda yer alan Ferroli Türkiye, önümüzdeki 4-5
yıl için belirlediği hedeflerle stratejik yol haritasını da çıkardı. Grubun
yatırım yaptığı yedinci ülke olan Ferroli Türkiye, son altı yıldır grubun en
yüksek ivmeyle büyüyen firması olma konumunu koruyarak Ferroli Grup içinde en
yüksek ciroya sahip üç ülkeden biri haline geldi.
Ferroli Türkiye, 2009’da grup içinde global krizden en az etkilenen iki
ülkeden biri olurken, aynı zamanda iç pazarda da sektörün yüzde 15 üstünde bir
performans gerçekleştirdi. Tüm bu gelişmeler ve Türkiye pazarının dinamizmi,
kültürel etkenler, lojistik anlamdaki stratejik üstünlükler Ferroli Türkiye’nin
Ferroli Grup içinde bölgesel üs olmasını sağladı.
Türkiye koordine edecek
Grubun, Azerbaycan, Türkmenistan, Tacikistan, Kırgızistan, Kazakistan,
Afganistan, Pakistan ve Kıbrıs ile olan tüm ticareti Ferroli Türkiye üzerinden
yapılacak. Orta vadede Türkiye’nin diğer komşu ülkeleriyle olan ticaret
ilişkisinin de Ferroli Türkiye’nin koordinasyonuyla gerçekleştirilmesi
hedefleniyor. Ferroli Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü
Çetin Çakmakçı, bu yıl öncelikli olarak söz konusu pazarlarda var olan
dağıtım ağlarının geliştirilmeyi ve yenilerinin kurulmasına yoğunlaşmayı
hedeflediklerini söyledi.
Çakmakçı, bu yeni gelişmeyle ihracatta ilk aşamada yüzde 15’lik bir artış,
orta vadedeyse kombi üretiminin de başlamasıyla beraber ihracatı üçe katlamayı
hedeflediklerini anlattı. Bugün grup içinde üretim üssü olan Ferroli Türkiye’nin
cirosunun yüzde 30’unun üretim faaliyetlerinden oluştuğunu anlatan Çakmakçı,
“Ferroli Grubu’nun tüm panel radyatör ve havlu kurutucu ihtiyacını karşılayan
Ferroli Düzce Tesisleri, Türkiye’deki toplam radyatör üretiminin de yüzde 7’sini
yapıyor. Toplam üretiminin yüzde 60’ı iç pazara sunulurken, yüzde 40’ı Ferroli
Grubu’nun satış yaptığı ülkeler başta olmak üzere İngiltere’den, İran’a,
Fransa’dan Pakistan’a, Romanya’dan, Yeni Zelanda ve Avustralya’ya kadar toplam
30 ülkeye ihraç ediliyor” dedi. (Radikal)