Boğaziçi Köprüsü’nün ardından 11 Aralık 2009’da ihaleye
çıkan ve test çalışmaları tamamlanan Fatih Sultan Mehmet
Köprüsü de bundan böyle ışıl ışıl görüntüsüyle İstanbulluları
selamlamaya hazır. Karayolları 17’nci Bölge Müdürlüğü
tarafından yapılan ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nce
desteklenen köprünün ışıklandırma çalışmaları 2.3 milyon liraya mal oldu.
İlk kez önceki akşam Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçen sürücüler
ışıklandırmayı görünce bir an Boğaziçi Köprüsü’ne girdiklerini sandılar.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, San
Francisco’daki Kırmızı Köprü gibi, Boğaz köprülerinin de İstanbul’la özdeşleşen
simgesel değerler olduğunu söyledi. Topbaş, “Bugüne kadar İstanbulluların gündüz
çok kullandığı ve gece karanlığa gömülüp kendisini hissettiremeyen bir değeri,
24 saat varlığını hissettiren bir değer haline getiriyoruz. Bu hüzünlü köprü,
geceleri de ‘Ben de varım” diyecek, İstanbullulara gülümseyecek” dedi.
İki köprüye tek kontrol
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün aydınlatılmasında Boğaziçi Köprüsü’nde olduğu
gibi yüzde 60 enerji tasarrufu sağlayan LED teknolojisi kullanıldı. 2 bin 500
armatürle yapılan aydınlatma sistemi, deniz altına döşenen fiber kablolarla
Boğaziçi Köprüsü’ne bağlandı. Her iki köprünün aydınlatma sistemi tek merkezden
kontrol edilecek. 16 milyon farklı renkte senkronize ışık oyunları aynı anda
uygulamaya konulabilecek.