Eyfel Kulesi’ne Yeni Park Planı



Dünyanın en çok tanınan kentsel alanlarından Eyfel Kulesi için baştan aşağı etkileyici bir değişim planlanıyor. Geçtiğimiz Mayıs ayı içinde Paris Belediyesi’nin yaptığı açıklamaya göre; Eyfel Kulesi’nin çevresinin yeniden tasarlanması için, Londra merkezli peyzaj mimarlığı firması Gustafson Porter+Bowman, 43 katılımcı arasından seçildi.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Plana göre Eyfel Kulesi’ni metro ile bağlayan, motorlu taşıt kullanımına açık köprü; yayalaştırılmış 2 yeni halka açık meydan ve restore edilmiş park alanını birbirine bağlayan bir bahçe olacak. Şehir boyunca yeşil alan yaratılacak. Plan, kent merkezinin görüntüsünü değiştirmeden, Eyfel Kulesi’nin çevresini yayalar için daha cazip duruma getirerek, etrafındaki mevcut taşıt trafiğini kesecek.

Plan/GP+B

Çoğu ziyaretçi kuleye, gürültülü, trafiğin yoğun olduğu nehir kıyısından ve yayalar için ayrılan sınırlı, tıkanan bir alandan geçerek ulaşmak zorunda kalıyor. Ayrıca ziyaretçiler, Trocadero’daki metro durağından trafiğin içine, taşıtların arasında mahsur kalan bahçeden çıkıyor. Yeni düzenleme ile bu motorlu araç yolu kaldırılırken, yerine kademeli çimenlik bir alan gelecek ve kulenin büyüleyici görüntüsünü oturup izlemek için geniş bir bahçe oluşturulacak. Buradan, ziyaretçiler Palais de Chaillot (Chaillot Sarayı)’dan geçerek, Place de Varsovie’e, sadece yayalara ait olan meydana ulaşacaklar.

Trocadero Meydanı/GP+B

Daha sonra ziyaretçiler, trafiğin 2 sıra ağaçla yer değiştireceği kuleye giden, ana köprü (Pont D’lena) üzerine çıkacak. Parke taşlı kaldırımlar, acil durum müdahele araçlarının geçişine olanak sağlayacak. Sağ tarafta trafik için açılan tünel ile "Place Branly" adında yayalar için başka bir meydan daha yaratılırken, nehir kıyısındaki gezinme yeri, kulenin diğer ana girişi olan “Bir Hakeim Metro İstasyonu”ndaki asansöre kadar devam edecek.

Pont D'lena/GP+B

Tümüyle kulenin bilet satışlarından finanse edilecek, 2024’e kadar tamamlanacak olan yeni plan, çevrenin güzelliğini artıracak, yayalar için de dostça bir yaklaşımda olacak. Kulenin altında, ziyaretçiler için daha fazla bilet gişesi, kiosk ve emanet ofisleri olacak. Bahçe restorasyonu ve yeni ağaçlar çevrenin yeşilini fazlalaştıracak ve daha fazla gölgelik alan sağlayacak.

Kule çalışanlarının yeni ofis alanı/GP+B

Projedeki en dikkat çekici öğe, Paris’in özel motorlu araçlardan temizlenecek olması
Yıllar önce bu konu hakkında başlayan tartışmalar, 2016’da Sen Nehri kıyı şeridinin yayalaştırılmasının kabulünden sonra alevlendi. Çevreye zararlı araçların aşamalı yasaklanmasının artmasıyla da daha geniş kesimlere yayılıyor.

Citylab'den Feargus O’Sullivan'ın haberinden derlenmiştir.