İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Maden Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gündüz Ateşok , Başbakan Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle açılan Bolu Dağı Tüneli'nin fay hattı üzerine inşa edildiği ve geçiş bölgesinde iki heyelan noktası olduğuna dikkat çekerek ''Bir bilim adamı olarak Bolu Dağı Tüneli araç trafiğine açıldıktan sonra ben geçmem, Bolu Dağı geçişini kullanırım. Tabiatla oyun olmaz'' dedi.
İlk kazmanın 16 Nisan 1993'te vurulduğu Bolu Dağı Tüneli'yle ilgili bilim adamları uyarmayı sürdürüyor. Ateşok, Bolu Dağı'nın Elmalık bölümünde kırılmamış 21-22 kilometrelik fay hattı bulunduğunu vurgulayarak ''Bu fayın yırtılması halinde Bolu Dağı tünelinin yerle bir olma riski bulunuyor. Bu durumu siyasilere sorduğumuzda bize '300-400 milyon dolar toprakta mı kalsın' dediler ve bu hale geldik'' diye konuştu. Düzce girişindeki 50-60 metre yüksekliğindeki 6 kilometrelik viyadükün bağlandığı tünelin de fay hattından geçtiğini ifade eden Ateşok, ''Tünel ilk ihale edildiği zaman Japonlar gelmiş ve inceleme yaptıktan sonra ihaleye girmekten vazgeçmiş'' dedi. Jeoloji Mühendisleri Odası da Karayolları Genel Müdürlüğü'nü uyarmıştı. Oda, köprü ve benzeri altyapı tesislerinin deprem tehdidi altında olduğunu belirtmişti. Bolu Dağı tünelini inşa eden ASTALDİ firması iddialara verdiği yanıtta ''Dağ çelik ankrajlarla desteklenmekte ve takviyeli beton kemerlerle kaplanmaktadır'' dedi.