Evden çalışmak son yıllarda çok yaygınlaştı. Ofis kiralamalarına ihtiyaç
kalmadan evden ya da sanal çalışanlar için çözümler sunan şirketlerin de alanı
buna paralel gelişiyor. Anında kurulum sağlanabilen, her iş ihtiyacına cevap
veren, esnek kullanım süreçli, tam möbleli, donanımlı, kadrolu ofislerin yanı
sıra, telefon ve posta işlemlerinin yönetildiği kurumsal bir işletme imajı,
toplantı ve iş salonlarına erişim ve tam zamanlı ofis kullanımına oranla daha az
maliyet, sunulan avantajlar arasında yer alıyor.
İstatistiklere göre, birçok firma için mülk, en büyük ikinci sabit gider.
Buna karşın araştırmalar, kurumsal ofis alanının yüzde 50’sinin hiçbir zaman
kullanılmadığını ortaya koyarken şirketle maliyetleri azaltmak amacıyla istihdam
politikalarında değişikliklere yöneldi. Regus CEO’su Mark Dixon, bu süreci
“Dünyada yaşanan ekonomik durgunluk, işyeri kuralları kitapçıklarını yırtıp
atmış durumdadır. Bugün, sayıları 500 bini bulan müşterilerimizin çoğu, uzaktan
ya da evlerinden çalışmayı göz önünde bulundurabilirler” diyerek özetliyor.
Dixon, “Bizim, geçmişteki cep telefonsuz yaşamı hatırlayıp anlattığımız gibi,
gelecekte de çocuklarımız her gün ofise gidip geldikleri günleri hatırlayıp
anlatacaklardır. İnsanların çalışma şekilleri sürekli olarak değişiyor ve Regus
bu değişimin öncülüğünü yapıyor” diye devam ediyor.
Kriz, ofis seçenekleri sunanlara fırsat oldu
Regus, bir şirketin emlak maliyetlerini yüzde 60’a varan oranlarda düşürürken
sürekli seyahat eden işadamları için de Businessworld hizmeti veriyor. İş
dünyası, dünya çapında 1000’den fazla merkezdeki toplantı odaları ve iş
salonlarını kullanabiliyor. Regus CEO’su Dixon, geleneksel ofis anlayışındaki
değişimin kendileri için
bir fırsat olduğunu belirterek “son 18 ayda, 15 yılda ürettiklerinden daha
fazla yeni ürün ve hizmete imza attıklarını” belirtiyor. Regus, Türkiye’nin de
aralarında bulunduğu 76 ülkenin 450 kentinde 1000’den fazla iş merkezini
yönetiyor. Regus’ın müşterileri arasında Google, GlaxoSmithKline ve Nokia var.