İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanlığı - Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Esenler Nostaljik Tramvay Hattının Uygulamaya Esas Kesin Projesi için düğmeye basıldı.
Kentsel Ulaşım Planı kapsamında yapılması planlanan Esenler Nostaljik Tramvay hattının İstanbul Esenler Atışalanı Caddesi ve Davutpaşa caddesinde, yüksek iş ve konut hacmi olan bölgelerde yer alması planlanıyor.
Emlak Kulisi'nde yer alan habere göre; özellikle çalışan ve öğrenci nüfus yoğunluğunun fazla olduğu bir bölge olan Atışalanı Caddesi ve Davutpaşa Caddesi'nde kesintisiz çift yönlü, konforlu ve güvenli bir yolcu taşımacılığı amacıyla planlandı.
10 milyon 500 bin liraya mal olacak nostaljik tramvay hattının planlandığı bölgedeki genel hareketlilik itibari ile özellikle mevcut yayalaştırılmış kısmın daha da büyütülerek bölgedeki ticari ve sosyal hareketliliğin artırılması amaçlanıyor.
Tek hat olarak planlanan tramvay hattı, güzergâhın yayalaştırılmış bölgesinde karşılıklı gelen araçlar için bir geçiş bölgesi tasarlandı. Ayrıca hattın ilk durağı olana YTÜ Davutpaşa Durağında araçlar çift hat olarak bekleme yapabilecek.
5 duraktan meydana gelen tramvay hattında bir tur 19,5 dakika sürecek. Tek vagonun 45 kişi kapasiteli olarak planlandığı hattın uzunluğu ise 2,2 kilometre.
Hat konusu güzergâh ayrıca, Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü'nden başlayan hat Davutpaşa Caddesi boyunca devam edip, kent merkezindeki yayalaştırılmış alandan geçerek Atışalanı Caddesi boyunca ilerleyecek, O-3 otoyol bağlantısına doğru devam eden hat bu alanda konumlandırılan depo ve bakım binası ile son bulacak.
Esenler Nostaljik Tramvay Hattı, Davutpaşa Caddesi (YTÜ Davutpaşa Kampüs yanı), yayalaştırılmış bölge ve Atışalanı Caddesi olmak üzere üç ana bölgeden oluşmakta olup, güzergâh boyunca hemzemin ve tek hat olacaktır. Davutpaşa kampüsü içindeki depo alanı olarak kullanılacak bölge projelerde gösterilmiştir.
Proje alanında trafik düzenlemesi dikkate alınarak taramvay hattı güzergâhı bölgelere ayrılarak uygulanacak kesitler belirlendi.
Atışalanı Caddesi Boyunca tramvay ileri kilometre yönünde sağ kaldırım tarafında olacak şekilde tasarlandı. Mevcutta 2 şerit gidiş – 2 şerit geliş karayolu olarak kullanılmakta olan Atışalanı Caddesi, asfalt ve bordür düzenlemesinin ardından sadece 2 şerit geliş olarak kullanılacak. 2 şerit geliş olacak şekildeki karayolu düzenlemesi Avan Proje baz alınarak yapıldı.
Son duraktan sonra araç depo sahasına gidebilecek veya geri dönerek işletmeye devam edecektir. Depo sahası TEM Otoyolu-Aksaray Bağlantı Yolu ile Atışalanı Caddesi kesişiminde bulunan köprünün yanındaki boş alanda konumlandırıldı.
Depo sahasının olduğu bölgede tramvay hattının gittiği Atışalanı Caddesi ile kot farkı olduğundan dolayı bu bölgede dolgu yapılarak zemin kotu yükseltilecek.
Proje ve inşaat süresi toplam 1 yıl olarak planlanan hattın proje ve inşaatın tamamlanması ile birlikte tesis işletmeye alınıp halkın kullanımına sunulacak.