Seçime aylar kala, yarım kalan inşaatlar için 3-4 kat bedelle yeni ihaleler açan iktidar, işletme süresinin dolmasına 2-3 yıl olan kamu yatırımlarının ihalelerini de erkenden yapmaya başladı. Geçtiğimiz yılın sonunda işletme süresi 2026’da dolacak Antalya Havalimanı’nın ihaleye çıkıp 25 yıllık işletme hakkını TAV-Fraport ortaklığına veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bu defa da Ankara Esenboğa Havalimanı için harekete geçti.
Sözcü’den İsmail Şahin’in haberine göre; Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün (DHMİ) Resmi Gazete’de 16 Kasım 2022’de yayımlanan ilanına göre Esenboğa Havalimanı'nın kapasite artırımına yönelik ilave yatırımların yapımı ile iç ve dış hatların, CIP, genel havacılık terminalleri ve mütemmimlerinin işletme haklarının kiralanması amacıyla 20 Aralık 2022 günü ihale düzenlenecek. Hali hazırda TAV Havalimanları Holding tarafından işletilen Esenboğa Havalimanı’nın işletme hakkı süresi Mayıs 2025’te bitiyordu.
İsmini vermek istemeyen bir kaynak ilandan 34 gün sonra ihale gerçekleştirilmesinin sıkıntılı bir süreç yarattığını belirterek, “İhaleye yabancı ortakla katılmak isteyen bir şirketin işi çok zor. Binlerce sayfalık şartnamenin bu sürede yabancı bir dile çevrilmesi imkansız. Bu nedenle ihalede sağlıklı rekabet ortamı oluşamayacak. İhale oldu bittiye getirilmeye çalışılıyor.” dedi.
İşletme hakkı süresi bitmesine henüz 2,5 yıl varken ihaleye çıkılmasının dikkat çekici olduğunu vurgulayan kaynak, “DHMİ benzer bir uygulamayı işletme süresi 2026 yılında dolacak Antalya Havalimanı için de yapmıştı. Esenboğa Havalimanı ihalesinin şartnamesinde yer alan bazı maddelerin ise belirli isteklilerin ihaleye katılmasını zorlaştıracak nitelikte olduğu görülüyor.” bilgisini verdi.
Şartnamede, 25 yıllık kira bedelinin yüzde 25’inin peşin ödeneceğine dair bir madde bulunduğuna dikkat çeken kaynak, “2025’ten sonra başlaması gereken ödemeler öne alınarak, gelirler mevcut iktidarın kullanımına veriliyor.” dedi.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.