Esenboğa Hava Limanı Yenileniyor

Türkiye’nin resmi amaçlı tek girişçıkış kapısı olan Ankara Esenboğa Hava Limanı yenileniyor.

Ankara’ya yakışır bir hava limanı terminalı inşa etmek için harekete geçen Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) geçtiğizim nisan ayında ihaleye çıktı. Yap—işlet—devret modeliyle inşa edilecek iç ve dış hat terminalleri ihalesini, Akfen ile Tepe ortak girişimi kazandı. 200 milyon dolar harcanarak, 20 ayda bitirilmesi planlanan yeni havalimanı, mevcut 5 milyon 675 bin yolcu/yıl kapasitesini, 10 milyona yükseltecek. Dünyada ilk defa kullanılan son sistem cihazlarla donatılacak hava limanında, bagaj taşımaya yönelik teknoloji ürünü EDS ve EDDS güvenlik sistemleri bulunacak. Bunun yanı sıra, hava limanında her türlü elektrik, elektronik ve mekanik sistemler de yer alacak. Bu güvenlik sistemiyle, yolcunun hava limanı girişinden uçağa geçişine kadar tüm kontroller bilgisayar ortamında gerçekleştirilecek. Bagaj ve yolcuların üzerinde taşıdıkları her türlü cisimler ayrıntılı bir biçimde kontrolden geçecek. Atatürk Hava Limanı Dış Hatlar Terminali’nin işletmecisi TAV’ın Yönetim Kurulu Murahhas Azası ve CEO’su Sani Şener, Ankara’ya yakışır bir hava limanı inşa edeceklerini söyledi.

2 ay içinde inşaata başlanacağını ifade eden Şener, Esenboğa Hava Limanı’ndaki şantiyede yaklaşık 3 bin, işletmede ise bin kişiye yakın bir istihdam sağlanacağını bildirdi. Atatürk Hava Limanı’nda güvenlik hizmeti veren Tepe Özel Güvenlik birimi, duty free (gümrüksüz satış) işletmeciliği yapan ATÜ ve yiyecek—içecek hizmeti veren BTA’nın da Esenboğa Hava Limanı’nda faaliyet göstereceğini kaydeden Şener, “Ankara’daki terminal binası AB’ye aday bir ülkenin başkentine yakışmıyordu. Ankaralı firmalar olarak, başkentimize terminal binası yapacağımızdan dolayı çok mutluyuz. Atatürk Hava Limanı’nda elde ettiğimiz bilgi birikimiyle Esenboğa Hava Limanı’nda da örnek bir işletmecilik sergileyeceğiz.” şeklinde konuştu.

Ankara’ya hizmet vermesi nedeniyle ‘protokol’ limanı olarak da vasıflandırılan Esenboğa Hava Limanı’nın tesisleri, “nitelik” bakımından ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kalıyor. Bu nedenle limanın modernizasyona gündeme taşınmış ve 1998 yılında yeni bir İç Dış Hatlar Terminali Binası’nın yapımına karar verilmişti. Bu çerçevede çıkılan proje yarışmasını mimar Ercan Çoban tasarımı kazandı. İhaleye de bu projeyle girildi. 158 bin metrekare büyüklüğündeki hem iç, hem de dış hatlar terminal binalarının yanı sıra, projenin içinde 93 bin metre karelik 4 bin araçlık katlı otopark, 30 bin metrekarelik açık otobüs parkı, 41 bin metrekarelik yol ve viyadük ile 180 bin metrekalik apron yer alacak.

Bugünkü C terminali yerleşim alanında inşa edilecek proje içinde ayrıca, 7 adedi dış hatlara, 11 adedi ise iç hatlara ait olmak üzere toplam 18 tane yolcu köprüsü bulunacak. DHMİ’den yolcu garantisi aldıklarını belirten Şener, garantinin iç hatlar için 600 bin, dış hatlar için de 750 bin yolcu olduğunu söyledi. Şener, taahhüt edilen rakamın yakalanamaması halinde eksik kalan her yolcu için iç hatlarda 3 Euro, dış hatlarda ise 15 dolarlık tazminat alınacağını ifade etti.