Karayolları 12’nci Bölge Müdürlüğü, Erzurum sınırları içerisinde 6 tünelin yapımına devam ediyor. Projelerle, Doğu Anadolu Bölgesi, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne bağlanmış oldu. Hürriyet'te yer alan üneller haberde, tüneller hakkında detaylı bilgilere yer verildi.
1- "Kop Tünelinde 7/24 mesai"
Çalışmalarına 2012'de başlanan 6,5 kilometrelik Kop Dağı Tüneli'nin yapımı hız kesmeden sürüyor. Yapımı tamamlandığında Karadeniz ve Doğu Anadolu'yu birleştirecek 2 bin 409 rakımlı Kop Geçidi'ndeki Kop Tüneli ile hem mesafe kısalacak hem de araçların güvenliği sağlanacak. Kış aylarında kar ve buzlanma sebebiyle sık sık kazaların yaşandığı Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgeleri arasındaki ulaşım, tünelle kolaylaşacak ve rahatlayacak. Projeyle milyonlarca lira tasarruf sağlanacak. Erzurum'un Karadeniz ile olan ticaret ağına hareketlilik kazandıracağı düşünülen tünelle bölge turizminin de canlanması planlanıyor.
2- "Ovit’i tamamlayan Kırık Tüneli"
Erzurum-Rize karayolunun Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçesi arasında yapılan, Türkiye'nin en büyük tünellerinden Ovit Tüneli'nin devamı olarak İspir ilçesinde yapımına başlanan Kırık Tüneli'nin inşaatı aralıksız sürüyor. Bittiğinde söz konusu karayolunu 33 kilometre kısaltarak, sürücülere yaklaşık 1 saatlik zaman kazandıracak Kırık Tüneli, tamamlandığında sürücülere konforlu ve güvenli bir ulaşım imkanı verecek. Hizmete alındığında Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayacak ve transit taşımacılıkta önemli bir konuma sahip olacak tünelle, Gürbulak Sınır Kapısı'na kesintisiz ulaşım sağlanmış olacak.
3- "Viraj ve yokuşları ortadan kaldıracak Pirinkayalar Tüneli"
Erzurum Uzundere'de ve Türkiye'nin en doğusundaki kuzey-güney aksından Gürcistan'a kadar uzanan ve ilçedeki doğa harikası Tortum Gölü ile Tortum Şelalesi yakınındaki geçitte tünel yapılması için harekete geçildi. Özellikle kışın kapanan yoldaki trafiği rahatlatmak ve turizmi canlandırmak için Karayolları Genel Müdürlüğü ve Uzundere Kaymakamlığı koordinesinde çalışmalarına başlanılan tünel projesi, bittiğinde tek tüp olarak 2 bin 380 metre uzunluğunda hizmete girecek.Yöreye ulaşımı kolaylaştırarak yerli ve yabancı turistler için bölgeyi cazibe merkezi haline getirecek tünel, sürücülere yakıt tasarrufu sağlamakla birlikte barındırdığı birçok turizm faaliyetine ivme kazandıracak. Tünel, ulaşıma açılmasıyla Cittaslow İcra Kurulunca "sakin şehirler" ağına kabul edilen Uzundere ilçesindeki Tortum Gölü, Tortum Şelalesi, Yedi Göller ve Öşvank Kilisesi gibi tarihi ve turistik yerleri ziyaret edecek turistler, konforlu ulaşım şansına sahip olacak.
4- "Çığın kapattığı yola Çirisli Tüneli"
Erzurum Çirişli Tüneli ve bağlantı yolları ile Erzurum-Bingöl Karlıova yolu arasında mesafe kısalırken yol daha güvenli hale gelecek. Çirişli Geçidi tüneli kış aylarında olumsuz hava koşulları sebebiyşe sürücülere geçit vermeyen Erzurum-Bingöl karayolundaki 2 bin 400 rakımı azaltacak. Haziran'da ihalesi gerçekleşen ve yer teslimi yapılan iki tüplü tünel için çalışmalar yüzlerce işçi ile geceli gündüzlü sürüyor. Erzurum-Bingöl karayolu Çirişli mevkiinde yapılacak olan 4 bin 750 metrelik çift tüp geçişi toplam 9 bin 500 metre uzunluğundaki tünel ile yol kotu 2 bin 390’lardan 2 bin 90’alara düşecek ve yolun kış aylarında da daha az bakım maliyetleriyle açık kalması sağlanacak. Projenin 2020 yılında tamamlanması amaçlanıyor.
5- ''Kireçli Tüneli''
KirTortum-Narman yolunda yer alan 2 çarpı 4 bin 375 metre uzunluğundaki Kireçli Tüneli’nin proje çalışmalarında sona gelindi. Karayolları 12’nci Bölge Müdürlüğü, 2 çarpı 4 bin 600 metre uzunluğundaki Nenehatun Tüneli'nin proje çalışmalarını yürütüyor. Tünelin yapımına en kısa sürede başlanılacak.
6- “Dallı kavak Tüneli”
Erzurum-İspir yolunda yapılan Dallıkavak Tüneli toplamda 6,2 kilometre olacak. 2019'da bitmesi hedeflenen tünelle yol 4,4 kilometre kısalacak. 2012 yılında yapımına başlanan olan tünel, Erzurum-İspir yolunun en yüksek geçitlerinden biri olan Dallıkavak Geçidi'nde 2 bin 359 rakımda bulunuyor.