Enka: Moskova Havaalanı Prestij Projemiz Olacak

Moskova'daki Şeremetyevo 3 Havaalanı ihalesini 420 milyon dolara kazanan Enka İnşaat’ın Onursal Başkanı Şarık Tara, ‘40’a yakın Avrupalı ve Rus firmayı geçip, kazandık. Bu iş bizim için prestij projesi olacak’ dedi.

MOSKOVA’da Şeremetyevo 3 Havaalanı’na ek terminal binası inşa etmek üzere Rus Aeroflot ile 420 milyon dolarlık anlaşmaya imza atan Enka İnşaat’ın Onursal Başkanı Şarık Tara, projenin alınmasının ‘büyük bir prestij’ olduğunu söyledi. Tara, uzun süredir Şeremetyevo 3 olarak bilinen bu proje üzerinde çalıştıklarını belirterek, ‘Bu başarı bizim için, herşeyden önce çok büyük bir prestij unsuru. 40’a yakın Avrupalı, Rus firmayı geride bırakarak projeyi almayı başardık’ diye konuştu.

500 MİLYON DOLARA ULAŞIR:

Tara, anlaşmanın şimdilik 420 milyon dolarlık bir anlaşma olarak belirlendiğini dile getirerek, bu rakamın daha sonradan oluşabilecek ek anlaşmalarla 500 milyon dolara ulaşabileceğini kaydetti. Aeroflot Rus Havayolları Başkanı Valeriy Okulov da, inşaatın 26 ay sürmesinin beklendiğini belirtmiş, havaalanının 2007 sonlarında hizmete girmesinin öngörüldüğünü söylemişti. Okulov ayrıca, Aeroflot’un projeye her türlü desteği vermeye hazır olduğunu da bildirmişti.

TEK KATILDIK:

Enka Yönetim Kurulu Üyesi Burak Özdoğan da, bu yatırımın Rusya’daki ilk havaalanı inşaatı projeleri olduğunu vurgulayarak, ‘Zaten Rusya’da bu büyüklükte bir havaalanı ihalesi ilk defa oluyor’ dedi. 38 firmanın çağrıldığı, daha sonra bu sayının 4’e indirildiği ihaleye sadece Enka’nın tek başına katıldığını dile getiren Özdoğan, diğer katılımcıların uluslararası konsorsiyumlardan oluştuğunu söyledi. Özdoğan, ‘Bu da bizim açımızdan bir diğer başarı ve prestij unsuru’ diye konuştu.

SADECE TİCARİ BAKMADIK:

‘Biz bu ihaleye başından beri sadece ticari gözlüklerle bakmadık, bu projeyi Rusya’da yaptığımız marka ve prestij unsuru projelerden birisi olarak değerlendirdik’ diyen Özdoğan, Enka’nın Rusya’da uzun vadeli projelere imza attığını, niyetlerinin Rusya’da ‘kalıcı olmak’ olduğunun altını çizdi. Özdoğan, ‘İhaleyi alırken, karşı tarafın en çok takdir ettiği özelliklerimizden biri bu oldu, hatta başarımızın ardındaki en büyük faktörlerden biri buydu diyebilirim’ diye konuştu.

EK BİRİMLER BELLİ DEĞİL:

Özdoğan, anlaşmanın şu an için sadece havaalanı inşaatını kapsadığına dikkat çekerek, ‘Yani, bu anlaşmaya havaalanı ekipmanları dahil değil, bunların içinde körük, bilgi sistemleri, bagaj sistemleri gibi ek birimler yok. Bunların kimler tarafından yapılacağı henüz belli değil, şimdiden kesin birşey söylemek doğru olmaz’ diye konuştu.

2000 yılından beri izliyorduk

ŞEREMETYEVO 3 projesinin Rusya’da son 10 senenin en büyük projesi olduğunu belirten Burak Özdoğan, ‘Petrokemikal ve gaz yatırımlarını dışarda bırakıyorum, çünkü daha önce, petrole ve gaza büyük yatırımlar oluyordu. Ancak havaalanı yatırımı anlamında en büyük, zaten böyle bir yatırıma ihtiyaç vardı’ dedi. Özdoğan, ihale sürecini 2000 yılından bu yana takip ettiklerini söyleyerek, ‘Son ihale 8-9 aydır sürüyor, daha önce 2001 senesinde ihale açıldı, ancak o dönem zorlukları vardı, gerçekleşemedi. Biz bütün bu süreçleri yakinen takip ettik’ dedi.

Saatte 3 bin 800 yolcu

RUSYA’nın başkenti Moskova’da ülkenin en büyük havaalanı olacak Şeremetyevo 3’ün saatlik yolcu kapasitesi 3 bin 800 olacak. 170 bin metrekarelik bir alan üzerine inşa edilecek olan terminal, 300 bin metrekare apron, 83 bin metrekarelik kapalı otopark ve ulaşım yolları ile köprülerden oluşacak. 25 yılını dolduran Şeremetyevo 2’nin eskimesi ve kapasitesinin yetersiz kalması üzerine, Moskova’dan ağırlıklı olarak yurtdışı uçuşlarının yapılacağı yeni bir havaalanı ihtiyacı doğmuştu. Daha önce iptal edilen ihalenin bu kez Enka İnşaat tarafından alınmasıyla, yapımı yılan hikayesine dönen Şeremetyevo 3’te mutlu sona ulaşıldı. Şeremetyevo 3, Enka’nın Rusya’da yapacağı ilk havaalanı olacak.