İETT Genel Müdürlüğü tarafından inşaatı devam eden Eminönü- Kabataş raylı sisteminin temel atma töreni, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna'nın katılımıyla Tophane meydanında yapıldı.
Zeytinburnu'ndan Ayazağa'ya ulaşacak raylı sistemlerin bağlantı noktası olan bu proje, Kabataş-Taksim Finiküler sisteminin yapımı ile birlikte İstanbul Metrosunu Eminönü'ne bağlayacak.
Raylı, deniz ve lastikli ulaşım araçlarının entegre merkezi olarak planlanan ve Kabataş'ı içine alan bu sistemin 5.3 milyon dolar olan maliyeti öz kaynaklarla karşılanıyor.
2.8 km uzunluğunda olan Eminönü- Kabataş raylı sistem hattı işletmeye alındığında iki nokta arasındaki yolculuk süresi 5 dakikaya düşecek. Eminönü Cadde Tramvayı hattından başlayan sistemin güzergahı, Galata Köprüsü'nden geçerek Karaköy ve Tophane istikametinden Kabataş'a ulaşıyor. Güzergah üzerinde 5 adet istasyon planlanıyor.
İstanbul'un en yoğun yerleşim ve iş alanlarının ulaşım hattı üzerinde hizmet verecek olan tramvayın, işletmeye alındığında günde 120 bin yolcu taşıması öngörülüyor. Saatte 10 bin yolcu taşıma kapasiteli sistem, doruk saatte 2 dakikalık sefer sıklığı ile çalışacak. Sistem hizmete girdiğinde, güzergah üzerinde çalışan lastikli toplu taşım araçlarının son durağı Kabataş Aktarma İstasyonu olacak.