Electrolux’ün Deniz Araştırmalarına Ayıracağı Bütçeyi Tüketiciler Belirleyecek



Electrolux, 2010’da okyanuslardaki plastik kirliliğine dikkat çekmek için hayata geçirdiği Vac From The Sea (Denizden Süpürge) ile başlayan Algalita ve 5 Gyres iş birliğini, yeni projelerle güçlendiriyor. Sonbaharda başlattığı yeni kampanyayla tüketicinin de çalışmaları desteklemesine olanak veren Electrolux’ün deniz araştırmaları için ayıracağı bütçeyi tüketici belirliyor. 1 Eylül – 30 Ekim 2011 tarihleri arasında Facebook’tan Electrolux sayfasının (http://www.facebook.com/ElectroluxAppliances) alacağı her 'Like' (beğen), Algalita ve 5 Gyres araştırmaları için 1 Avro bağışlanmasını sağlayacak. Haziran ayından beri Avrupa’daki Electrolux mağazalarında satılan her Green serisi elektrikli süpürgenin gelirinin yüzde 1,5’i ise deniz araştırmalarına aktarılmaya devam edecek.

Electrolux Türkiye Pazarlama Müdürü Rüya Kip konuyla ilgili olarak şunları söyledi:

“Algalita ve 5 Gyres’in okyanuslarımızda plastik kirliliğini azaltmak için yaptıkları çalışmalar olağanüstü. Onlarla iş birliği yapmaktan gurur duyuyoruz. Yeni kampanya, tüketicilerimiz için de eğlenceli olacak. Hepsi bir yana, Algalita ve 5 Gyres bütün dikkatleri üzerlerine çekmeyi hak ediyorlar.”

Vac from the Sea

Yeni kampanya Electrolux’ün uzun süreli sürdürülebilirlik sözü Denizden Süpürge’nin bir parçası. Bu proje, aynı zamanda tüketicide sürdürülebilirlik bilincini oluşturarak, satın alma kararlarında rol oynuyor. Electrolux Küçük Ev Aletleri Çevre ve Sürdürülebilirlikten Sorumlu Başkan Yardımcısı Cecilia Nord, sadece sürdürülebilir ev aletleri üretmenin yeterli olmadığını söylerek sözlerine şu şekilde devam etti:

“Mağazalarımızda ve zincir marketlerde tüketicilere neden sürdürülebilir ürünleri tercih etmeleri gerektiğini, yaptıkları tercihlerin pozitif veya negatif etkilerini gösteriyoruz. Bunun bir yolu, Algalita ve 5 Gyres gibi kahramanlarla bir arada vurgulanmak. Diğer bir yol da, tüketiciyi sürdürülebilir ürünler almaya teşvik etmek. Yeni kampanyamızla bu iki yolu birleştiriyoruz”.

Bu projede Electrolux’ün güvendiği en önemli nokta, geri dönüşümlü plastik kaynaklarının global artış göstermesi. Ancak kaliteli geri dönüşümlü plastik, ne yazık ki çok az miktarda bulunuyor. Okyunuslardaki plastik kirliliği ile mücadele eden kuruluşlarla iş birliği yapmaya başlayan Electrolux, 2010 yılında Denizden Süpürge projesini hayata geçirdi. Beyaz eşya devi bu kapsamda toplanan plastic atıklarla her okyanusa özel elektrikli süpürge üretti ve bu süpürgeler, Electrolux’ün hedefi olan yüzde 100 geri dönüşümlü malzemeden üretilen ilk ürünler oldu.

Plastik atıklar denizleri ve deniz canlılarını tehdit ederken, karada geri dönüşümlü plastik bulmakta sıkıntı çekildiğini dile getiren Cecilia Nord,  şunları söyledi:
 
“Denizden Süpürge işte tam bu noktaya parmak bastı. Projenin üç amacı vardı: Geri dönüşümlü plastiğin önemini vurgulamak, tüketiciyi geri dönüşümlü plastikten üretilmiş ürünler almaya teşvik etmek ve siyasetçilerle şirketleri sürdürülebilir üretim metodlarına yatırım yapmaya ikna etmek”.

"Plastik atıklar gündemimizdeki en önemli madde"

Electrolux ürünlerinin milyonlarca evde bulunduğunu söyleyen Rüya Kip, şirket olarak tüketicilerin çevre bilinciyle karar vermesine yardımcı olma ve tüm iletişim kanallarını buna benzer önemli konularda insanları teşvik etmek için kullanma şansına sahip olduklarını ifade etti. Kip konuşmasına şu şekilde devam etti:

“Plastik atıklar gündemimizdeki en önemli madde. Bize bunu neden yaptığımızı soruyorlar. Kabul etmeliyiz ki kısıtlı kaynaklara sahip bir dünyada giderek artan bir nüfus ve tüketimle karşı karşıyayız. Global enerji tüketimi 2025 ve 2050 yıllarında 2 katına çıkacak. Ayrıca Dünya genelinde 2 milyondan fazla insan susuzlukla mücadale etmek zorunda kalacak. Bunun için her şirketin ve her bireyin enerji ve su tasarrufu konularına hassasiyetle yaklaşması gerekir. Şu an üretilen tüm plastiklerin  arasında geri dönüşümlü olanların oranı yüzde 5’e bile ulaşmıyor. Ev aletleri üreticisi olarak bunu değiştirmeye çalışmak bizim sorumluluğumuzdur”.

Sürdürülebilir ürünler

Evlerdeki enerji tüketiminin yüzde 20’si ev aletleri kaynaklı. Bu nedenle enerji tasarruflu bir ev aleti kullanmak büyük fark yaratıyor. Yüzde 70’i geri dönüşümlü malzemeden üretilen Electrolux Green serisi elektrikli süpürgeler, 2000 W’lık standart bir süpürgenin yarısı kadar enerji harcıyor. Enerji miktarı azalırken süpürgenin emiş gücü ve performansından ödün verilmiyor.  Electrolux Green serisi süpürgeyi kullanan bir tüketici, sadece 10 yılda karbon emisyonunu 320 kg azaltıyor. Bu miktar, arabayla bin 918 kilometre yol kat ederek oluşturulacak karbon salınımına eşittir. Hepsinden önemlisi geri dönüşümlü plastik kullanmak, yeni plastik üretmeye oranla yüzde 50 su ve yüzde 90 enerji tasarrufu sağlıyor. 

Premium ve Şarjlı Süpürgeler Teknoloji Müdürü Henrik Troberg konuyla ilgili şunları söyledi:

"Sürdürülebilirlik, tüketicinin satın alma kararlarına bağlıdır. Tüketiciler ürünlerin materyallerini ve işleyislerini sorgulayıp, doğadaki etkilerini değerlendirip, ürünleri en her açıdan geliştirmemize katkı sağlarlar.  Biz bundan ilham alıyoruz".

Her yıl 260 milyon ton plastik üretiliyor. Batı Avrupa’da üretilen plastiğin sadece yüzde 20’den azı geri dönüşümlü malzemeden oluşuyor. Green serisi ürünlerin yüzde 70’ini geri dönüşümlü plastikten üreten Electrolux, bu oranı yüzde 100’e ulaştırmayı hedefliyor.