Electrolux ve Avrupa'nın Önde Gelen Dizayn Üniversiteleri Geleceğin Ürünlerini Yaratıyor
Beyaz eşyalar duygusal ihtiyaçlara göre şekillendiriliyor
Electrolux'ün ürün tasarımlarının gerçekleştirildiği İtalya'daki Electrolux Dizayn Laboratuarı, geleceğin ev aletlerini yaratmak üzere bir proje başlattı. Proje çerçevesinde, Avrupa'nın önde gelen 4 dizayn üniversitesini 'tüketiciye daha kolay, daha eğlenceli bir hayat yaratmak' teması üzerine tasarım fikirleri oluşturmaları için davet etti.
The Politecnico Milano/İtalya, SADBK Stuttgart/Almanya, France's ENSCI-Les Ateliers/ Fransa ve Macaristan'daki Hungarian University of Craft and Design'ın dörder öğrencisinden oluşan 4 tasarım grubunun katıldığı proje çalışması, pişirme grubu, çamaşır makinesi, buzdolabı ve bulaşık makinesi olmak üzere 4 ürün kategorisinde gerçekleştirildi.
Electrolux'ün dizayn üniversiteleriyle bilgisayar ve kağıt üzerinde tasarımını gerçekleştirdiği ürünler arasında yeşil, pembe, sarı, mavi gibi canlı renklerde, duvara monte edilen ocaklar, uzaktan kumanda ile hareket edebilen robot bulaşık makineleri, üzeri mutfak tezgahı gibi kullanılabilen ankastre ocaklar, silindir şeklinde ve duvara monte edilebilen bulaşık makineleri, hareketli saklama bölmelerine sahip dondurucular ve farklı yıkama özelliklerindeki çamaşırları ayrı kompartımanlarda tek seferde yıkama imkanı sağlayan çamaşır makineleri bulunuyor.
Ev aletleri mutsuzluğa neden olabiliyor
Dünya beyaz eşya devi Electrolux, ürünlerinin tasarım, markalandırma ve konumlandırma politikasında, teknolojik özellik ve fiyat gibi geleneksel yöntemlerin aksine, tüketicinin ihtiyaçlarını giderecek bir tasarım, üretim ve satış stratejisi izliyor. Tüm ürünlerinde ileri teknolojik özellikleri kullanan Electrolux, ürünleriyle tüketicilerin duygusal ihtiyaçlarını karşılayan bir marka olma yolunda güçleniyor.
Electrolux Avrupa Dizayn Direktörü Sean Carney'nin projeye ilişkin açıklamasına göre Electrolux, insanların evdeki yaşamları ile yakından ilgileniyor. Tüketicilerin ihtiyaçlarını anlamak için Electrolux genellikle gözleme dayalı bir araştırma yöntemi izliyor. Bu nedenle ev yaşamında, ev aletleri ile ilgili küçük bir problemin bile tüketicide strese, mutsuzluğa ve öfkeye yol açtığını biliyor. Dizayn Laboratuarı ev aletleri ile baş etmenin bazı güçlükler ve stres yarattığını göz önüne alarak gelecekte bu zorlukları yok etmek amacı ile marka stratejisini geliştiriyor.
Bu çerçevede başlatılan projede çalışan gruplar, Electrolux'ün geleneksel yönteme karşı olan marka stratejisi 'akıllı çözümler üretip insanların hayatını kolaylaştırmaya ve daha eğlenceli hale getirmeye' yönelik ürünler tasarlamaya çalıştılar.
Tasarımları şimdiden yapılan, modern görünümleri, işlevsellikleri, canlı renkleri, teknolojik ve pratik kullanım özellikleriyle tüketicinin ev içinde yaşam alanını genişletecek, zaman kazandıracak en önemlisi de duygusal beklentilerine yanıt verebilecek ürünler, belki de yakın gelecekte Electrolux'ün ürün grubunda ve evlerde yerlerini almaya başlayacak.