Ankaralı tüketici Sehap Önder’in
yaşadıkları büyük bir reklam kampanyasıyla tanıtılan
Ekokredi’den yararlanmayı düşünenlerin dikkatli olması
gerektiğini gösterdi. Çünkü Önder, birkaç şirketten sözlü olarak aldığı
tekliflerden sonra Ekokredi sorduğunda “Şekerbank kredisinden yararlanmak
istiyorsan bu fiyata yüzde 9 ekliyoruz” yanıtını aldı.
İZODER (Isı Su Ses ve Yangın Yalıtımcıları Derneği) ile
Şekerbank işbirliğindeki Ekokredi kampanyasında,
tüketici masraf sürpriziyle karşılaşabiliyor. ‘Enerjiyi
ve emeği koruyan kredi’ olarak tanıtılan ve takdir toplayan yalıtım
kampanyasında yararlanılan Ekokredi, 12 ay vade için sıfır faiz ve sıfır
komisyon koşullarıyla, ayrıca İZODER’in teknik danışmanlığı avantajıyla
sunuluyor. Sehap Önder de kredinin reklamlarından etkilenen tüketicilerden.
Önder, yaşadıklarını şöyle özetliyor:
“Firmaların tümünden, telefonda, üstü açık teras olan tavana içeriden yalıtım
uygulatmak istediğimi belirterek malzeme önerisi ve yaklaşık fiyat istedim.
İZOGÜN firmasından, Sertaç Bey, Şekerbank’ın kendilerinden yüzde 9’luk bir
kesinti yaptığını ifade ederek bunu kredi için bankaya iletilmesi gerekecek
proforma faturaya yedirmeleri gerekeceğini ve fatura gerekli olduğundan yüzde
18’lik KDV’nin de ekleneceğini ifade etti. Yine kampanyada yer alan BİLSAN’dan
Muzaffer Bey, önce teknik ve birim fiyatlardan hareketle malzeme önerisi ve
maliyet bilgileri aktardı, iş Şekerbank kredisine geldiğinde KDV’den önce
maliyete yaklaşık yüzde 10 ek yapılması gerekeceğini ifade etti... Benim önerim,
tüketicinin teklif / fiyat alırken Şekerbank kredisi olanağı baştan hiç konu
edilmemeli. Yalnızca fiyat alındıktan sonra Şekerbank kredisi konuya sokulmalı.
Buna dikkat edilmez ise yüzde 9’luk ekleme müşteriye hissettirilmeden ve de
güzelce gerçekleştirilebilecektir.”
İZODER: Teklif yazılı olmalı
Konuyu ilettiğimiz İZODER (Isı Su Ses ve Yangın Yalıtımcıları
Derneği) yetkilileri de tüketiciyi mutlaka yazılı teklif almak
konusunda uyardı. Önder’in şikâyetini de inceleyen İZODER’in Genel Koordinatörü
Ertuğrul Şen, şunları vurguladı:
“Tüketicimize verilmiş yazılı bir teklif veya öneri bulunmamaktadır. Bu
olayda tüketici ile firmalar farklı ifadeler kullanıyor. Bu sağlıklı bir yorum
yapmak için yeterli değildir. Bundan dolayı yazılı teklif almak zorunluluğu
vardır. Zaten, İZODER teknik danışmanlığında Şekerbank’ın yürüttüğü Ekokredi
Yalıtım kampanyasının ana hedeflerinden biri de budur. Her şey kayıtlı olsun.
Sadece bir firmadan değil birkaç firmadan teklif almasının doğru olacağını
düşünüyoruz... İZODER web sayfasında şu anda mevcut bulunan sayısı 700’ün
üzerine çıkan uzman uygulayıcı firmaların önerilerini, telefonla değil, yerinde
yapılacak tespitler sonrası yazılı vermelerini ve tüketicilerin de bunu mutlaka
yazılı talep etmelerini öneriyoruz. Biz yinede tüketicinin iddialarını çok ciddi
bularak söz konusu firmaları uyardık. Kurallara uymayanı listeden
çıkarabiliriz.”