İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) İstanbul Şubesi Başkanı Cemal Gökçe, İstanbul'un, ''temel öngörüleri spekülasyondan yana olan bilim dışı projelerle karşı karşıya'' bulunmasını eleştirerek tüm meslektaşlarını ve duyarlı yurttaşları, kentin yağmalanmasına karşı dayanışmaya çağırdı.
İMO'nun seçimlerinde yeniden başkanlığa seçilen Cemal Gökçe, yeni görev döneminde yapacağı çalışmaları değerlendirdi. Gökçe, ''Şubemizin, çağdaşlığı ve bilimi dikkate alarak yürüttüğü çalışmalar, bugünkü egemen çevreleri rahatsız etmiş olmalı ki, her inşaat mühendisinin demokratik hakkı olan yönetimde söz sahibi olma hakkı, ülke yağmasına karşı duranlara yönelik, merkezi ve yerel yöneticilerin yönlendirmeye çalıştığı bir seçim yarışına dönüşmüştür'' dedi.
Projeler makyaj ağırlıklı
İstanbul'da yerel yönetimin yaptığı çalışmaları eleştiren Gökçe, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nce (İBB) hazırlanan ''Kentsel Tasarım Projeleri''nin makyaj ağırlıklı olduğunu, kent bütünlüğünden yoksun bu noktasal prestij projelerinden vazgeçilmesini istedi. Gökçe, İstanbul'un boş alanlarında ve bazı ilçelerde ''kentsel dönüşüm'' adı altında yeni rant projeleri oluşturulduğunun altını çizerek ''Galataport, Haydarpaşa ve Dubai kuleleri gibi kente yakışmayan yeni yoğunluk arttırıcı rant projelerin, merkezi hükümet ve büyükşehir belediyesi tarafından gündeme getirilmesi, İstanbul'un geleceğinin karartılmasıdır'' yorumunu yaptı.
Para deniz ulaşımına harcansın
İMO İstanbul Şubesi Başkanı Gökçe, İBB'nin ''İstanbul trafiği için 116 çözüm projesi'' nin büyük bir kısmının, ulaşıma yeni çözümsüzlük getirecek olan kavşak düzenlemeleri olduğunu belirterek bu nedenle 116 projeye harcanacak paranın raylı sistem ve denizyoluna harcanmasını önerdi. Gökçe, İstanbul'un planlanmasının, Türkiye'nin geleceği üzerinde yeni yaşamsal kararların alınması anlamına geldiğine dikkat çekti.
Gökçe ''Sayısal ve bilimsel öngörülere dayanmayan hiçbir planlamanın, kentin geleceğini olumlu yönde etkilemesi mümkün değil. Bu kapsamda meslek odalarının, bilim insanlarının ve sivil toplum kuruluşlarının ortaya koyacakları ortak aklın ve birikmiş bilgilerin doğru bir düzlemde kullanılmasına önemli ölçüde ihtiyaç var. Kentimizle ilgili alınacak tüm kararların, bu çerçevede yürütülmesi önemli bir zorunluluk olmalı. Oysa bugün İstanbul, yine karayoluna dayalı bir ulaşım yapılanmasına ve temel öngörüleri spekülasyondan yana olan bilim dışı yeni projelerle karşı karşıya bulunuyor'' diye konuştu.