Ege ve Akdeniz Bölgeleri Bosch’un Ankastre Satış Üssü Oldu
Ülkemizin tatil cenneti olan Ege ve Akdeniz Bölgeleri, ankastre ürün satışının %97’sini beyaz eşya bayii kanalıyla gerçekleştiren Bosch’un da en büyük bayi ağı oldu.
Ankastre ürün satışında artış oranı Ege’de %58’e yükselirken, Akdeniz’de %74’e ulaştı. Yabancıya mülk satışının serbest bırakılması ve özellikle Bodrum, Kuşadası, Çeşme, Alanya ve Antalya’da yabancılara yönelik projelerin artması ile insanların aşina olduğu Bosch markasını tercih etmeleri bu başarının en önemli sebepleri olarak gösteriliyor.
Ankastre ürün satışının %97’sini beyaz eşya bayi kanalı üzerinden gerçekleştiren Bosch’un, 7 bölgede toplam 1300 adet ankastre teşhir noktası bulunuyor. Bölgelerdeki ankastre stand talepleri her geçen gün artmaya devam ederken, Ege ve Akdeniz Bölgeleri, ankastre satış oranları ve cirolarıyla tüm bölgeler arasında daha çok öne çıkıyor. Ankastre ürün satışının 2005 yılına kıyasla 2006 yılında Ege’de %58 ve Akdeniz’de %74 oranında arttığı açıklandı. Bosch, ankastre ürün satışında diğer bölgelerde de başarılı olarak, %50 ve üzerinde cirosal artış yakaladı.
Bosch Ev Aletleri Satış Direktörü İhsan Kara, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede: “Konut kredi faizlerindeki düşüş ve uzun vadeli kredi imkanlarının gelişmesiyle birlikte özellikle İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerde yapılan konut projelerinde ciddi bir artış meydana geldi. Bu yeni konutların mutfaklarının ankastreye uygun tasarlanması ile ankastre ürünlere olan talep de arttı. Başta Marmara Bölgesi olmak üzere cirolarımızda önemli artışlar olması Bosch olarak bizi çok mutlu etti. Ancak oran olarak kıyasladığımızda, en büyük artışlar özellikle Ege ve Akdeniz Bölgeleri’nde gerçekleşti” dedi.
Ege’de Denizli, İzmir, Manisa ve İç Anadolu’da Konya gibi sanayi ve toplu konut yatırımlarının arttığı illerin ankastre satışlarını da önemli oranda artırdığını kaydeden Kara, yabancıya mülk satışının serbest bırakılması ile birlikte Ege ve Akdeniz’deki tatil beldelerinin yıldızının parladığını vurguladı. Kara, sözlerini şöyle sürdürdü: “Özellikle Bodrum, Kuşadası, Çeşme, Alanya ve Antalya’da yabancılara yönelik projeler artarken, bu insanların kendi ülkelerinde aşina oldukları dünya markalarını, dolayısıyla markamızı tercih etmeleri, bizim de satış oranlarımızın yükselişini sağladı. Bu gelişmeyi erken fark eden bayilerimizin de teşhir yatırımlarına yönelmeleri ve bu tür projelerle ilgili bizlerle sürekli irtibat halinde olmaları bu bölgelerdeki ankastre ürün satışlarımızı önemli oranlarda artırdı.”
Bosch, tüm ankastre ürünlerini, tüketicilerin sadece bugünkü değil gelecekteki ihtiyaçlarına da cevap verecek şekilde tasarlayarak, üretiyor. Son teknoloji harikası ankastre ürünleriyle Bosch, yaşanılan alanlara, kusursuz teknoloji, yüksek verim, işlevsel estetik ve tartışılmaz kaliteyi getiriyor. Soğutucudan mikrodalgaya, fırından ocağa, çamaşır makinesinden davlumbaza, kurutma makinesinden bulaşık makinesine kadar tüm Bosch ankastre ürünler, kullanıcılara daha çok zaman yaratarak, yaşamlarına keyif katmak amacıyla, yaşam kalitesini yükselten ayrıntılarla donatılıyor.