İMOİ Şube Başkanı Cemal Gökçe: İstanbul'u Başkaları Yönetiyor
İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, Levent'e yapılması planlanan Dubai kulelerinden önce, söz konusu bölgede inşaatı bitmesine karşın henüz hizmete girmeyen gökdelenlerin işletmeye açılması halinde Zincirlikuyu'dan İkitelli'ye kadar trafiğin içinden çıkılamaz bir hale geleceğini belirtti. İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, İstanbul'da arazinin çok kötü kullanıldığını vurgulayarak ''Kentin her yeri yapılaşmış, doygunluğa ulaşmış durumda. Özellikle merkezlere yeni yoğunluk arttırıcı yapılar yapmak yerine var olan bu tür yapıları azaltmak gerek. Bu çerçevede dev kulelerden, gökdelenlerden hızla vazgeçilmelidir'' dedi.
Gökdelenlerin kente ekonomik olarak getireceklerinden daha fazlasını götüreceğini dile getiren Gökçe, gökdelenlerin dünyanın hiçbir yerinde yapılaşmış alanlara, kentlerin merkezine inşa edilmediğini söyledi.
Gökçe, gökdelenlerin kentin çevresindeki boş alanlara yapılması gerektiğine dikkat çekerek ''Levent yapılaşma açısından doygunluğa ulaşmış durumda. Tatlıcılar'ın yaptığı gökdelen ve daha birçok gökdelen henüz işletmeye açılmadı. Bu yeni kuleleri bir kenara bırakın, o gökdelenler işletmeye açılsın siz görün İstanbul'un halini. E-6, İkitelli'ye kadar kilitlenecek'' dedi.
Gökçe, çözüm olmadığı açıkça görülen 3. köprüden de vazgeçilmesi gerektiğini belirterek trafik sorununun boğaz üzerinde değil, kent merkezlerinde oluştuğunu vurguladı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nin geçen günlerde Arnavutköy-Vaniköy arasında planlanan 3. köprü projesini onayladığını anımsatan Gökçe, ''Hükümetin bu güzergâhtan vazgeçtiği unutularak sadece el kaldırmaya alışmış meclisin verdiği karar, Topbaş tarafından veto edildi. Ama veto edilen 3. köprü değil, güzergâhtı. Görüldü ki bu kenti İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı yönetmiyor. Bu kent başka yerlerden yönetiliyor'' diye konuştu.
Ulaşım planı sürekli delindi
Gökçe, 1997'de hazırlanan İstanbul Ana Ulaştırma Planı'nın da önce kent yöneticilerince delindiğine dikkat çekerek şöyle devam etti: ''Uzmanların verdiği karar çerçevesinde yeni eklemeler yapılmıyor, ancak Ankara tarafından eklemeler yapılıyor. 1997'de hazırlanan İstanbul Ana Ulaştırma Planı sürekli delindi. Zincirlikuyu'daki, Altunizade'deki katlı kavşaklar hiçbiri planda yoktu. İstanbul'un geleceği kentin kilitlenmesi üzerine planlanıyor.''