Eczacıbaşı'na Yeni Logo



Türkiye’nin önde gelen sanayi topluluklarından Eczacıbaşı Holding, yeni logosuyla görsel kimliğini tazeledi. Eczacıbaşı’nın “e”sinin öne çıkarıldığı, turuncu ve sıcak gri renklerinin kullanıldığı üç boyutlu yeni logo, 60 yılı aşkın bir geçmişe sahip Eczacıbaşı Topluluğu’nun yenilikçiliğini ve dinamizmini yansıtmayı hedefliyor.

Eczacıbaşı Topluluğu, 1993 yılından beri kullandığı logosunu yeniledi. Eczacıbaşı’nın “e”sinin öne çıkarıldığı, turuncu ve sıcak gri renklerinin kullanıldığı yeni logo, Topluluğun yenilikçiliğini, dinamik yapısını, insancıllığını ve toplumdaki örnek konumunu yansıtmayı hedefliyor. Üç boyutlu yeni logo, görsel tasarım alanındaki en yeni anlayışa ve günümüz dijital teknolojilerine uygun olarak tasarlandı.

Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, yeni logonun lansmanı nedeniyle yaptığı açıklamada, “Yeni logomuzun, kurumsal değerlerimizi korurken bizi geleceğe bir adım daha yaklaştıracağına, dünya pazarlarında daha ileri başarılara ulaşmamıza katkıda bulunacağına inanıyoruz” dedi.

1993 yılından bu yana kullanılan ve çok sektörlü bir sanayi topluluğunu yansıtan üç çizgili logonun, Eczacıbaşı Topluluğu’nun toplumda ve iş dünyasında sahip olduğu itibarı simgelemek bakımından başarılı olduğunu ifade eden Bülent Eczacıbaşı, “Ancak aradan geçen on yılı aşkın sürede, Topluluğumuz hızla gelişti ve dünyaya açıldı. Birçok markamız ile Türkiye’de ve dünya pazarlarında rekabete giriştik. Bu yeni durum, Topluluğumuzun kurumsal değerlerini, yüksek kalite bilincini, öncü ve yenilikçi çalışma anlayışını, global ortaklıklar, işbirlikleri ve dünya pazarları konusundaki geniş birikimini, dinamik ve dünyaya dönük yüzünü ortaya koyacak, bizi, Türkiye’de olduğu kadar dünya pazarlarında da daha iyi tanıtacak bir logo ihtiyacını ortaya çıkardı. Bu nedenle, çalışmalarımıza yeni bir logo ile devam etme kararı aldık” diye konuştu.

Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Dr. Erdal Karamercan da, yeni logonun, Topluluğun hedeflerini ve değerlerini yansıtmasına önem verdiklerini vurguladı.

Günümüzün son derecede karmaşıklaşmış iletişim ortamında dikkat çekmenin, tanınmanın ve anlaşılmanın, görsel olarak da farklılık yaratmaya bağlı olduğunu düşündüklerini belirten Karamercan, “Yeni logomuzun dinamik görüntüsü ile, rekabet gücümüzü vurgulamak istedik” dedi. Erdal Karamercan, Eczacıbaşı’nı temsil edecek yeni logonun bugünün dijital teknolojileriyle uyumlu olmasının üzerinde önemle durduklarına da dikkat çekerek, “Televizyon ve internet gibi hareketli kullanımlara uygun, üç boyutlu, ışık saçan bir logo seçtik. İnanıyoruz ki, yeni logomuzla daha geniş kesimlerin ilgisini çekebileceğiz, daha çok tanınacağız ve daha iyi anlaşılacağız” diye konuştu.


Eczacıbaşı’nın üçüncü logosu

Dünyanın önde gelen kuruluşlarına uluslararası marka stratejisi danışmanlığı veren Landor firması tarafından tasarlanan yeni logo, 60 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren Eczacıbaşı Topluluğu’nun üçüncü logosu olma özelliğini taşıyor. İlk olarak 1950’li yıllarda Eczacıbaşı İlaç logosuyla tanınan, aradan geçen yıllarda yapı gereçleri, tüketim ürünleri, finans, bilgi teknolojileri, kaynak teknolojileri alanlarında, ulusal ve uluslararası pazarlara yönelik olarak yaptığı girişimlerle büyüyen Eczacıbaşı, ‘çok sektörlü sanayi topluluğu’ kimliğini yansıtan üç çizgili logosunu 1993 yılından beri kullanıyordu.