Eczacıbaşı Hijyen Projesi’ne IPRA Sosyal Sorumluluk Altın Dünya Ödülü



Dr. Erdal Karamercan, IPRA Başkanı Maria Gergova'dan ödülü alırken

Türkiye genelindeki pek çok  ilköğretim okulunu kapsayan 'Eczacıbaşı Hijyen Projesi' ile Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) tarafından verilen Altın Dünya Ödülü’nü (Golden World Award) kazanan Eczacıbaşı’nın ödülü, 30 Ekim 2009 akşamı Londra’da düzenlenen törenle verildi. 42 ülkeden 342 başvurunun yapıldığı ve 126 projenin finale kaldığı yarışmada ödül kazanan Eczacıbaşı Hijyen Projesi, Birleşmiş Milletler Özel Ödülü’ne de layık görüldü.

'Sosyal Sorumluluk' dalında ödül alan Eczacıbaşı Hijyen Projesi, İpek Kağıt markalarından Solo tarafından Türkiye genelinde 5.5 milyon ilköğretim öğrencisine temizlik eğitimi verilmesinin yanısıra, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları’nda (YİBO)  tuvalet ve ıslak zeminlerin VitrA ve Artema markalı ürünlerle yenilenmesini ve Topluluk çalışanlarından oluşan Eczacıbaşı Gönüllüleri’nin YİBO’larda okuyan öğrencilere yönelik çeşitli sosyal projelerini kapsıyor.

Londra’daki törende ödülü alan Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Dr. Erdal Karamercan, yaptığı açıklamada, eğitim alanındaki sosyal sorumluluk çalışmalarını 'hijyen' konusuna odaklayarak, 'öğrencilere çağdaş, kaliteli ve sağlıklı yaşam koşulları sunma' misyonu doğrultusunda hareket ettiklerini söyledi.

“Tüm iş alanlarımıza yenilikler getirmeye odaklanırken, eğitimden kültür-sanata, spordan bilim ve teknolojiye kadar çeşitli alanlardaki sosyal sorumluluk çalışmalarımızda da aynı özenle inovasyona odaklanıyoruz” diyen Karamercan, yeni nesillere sağlıklı bir gelecek hazırlamak hedefiyle yürütülen Eczacıbaşı Hijyen Projesi’nin sürdürülebilir kalkınma açısından da önemli katkılar sağlayacağını belirtti.
Karamercan, proje kapsamında hijyenik alanlar yaratma ve hijyen alışkanlığı kazandırma amacıyla VitrA, Artema ve Solo gibi Eczacıbaşı markalarının da biraraya gelerek yarattığı sinerjinin önemine dikkat çekti.

Eczacıbaşı Hijyen Projesi, daha önce de, ABD'nin Stevies 2009 Uluslararası İş Dünyası Ödülleri’nin “Avrupa’nın En İyi Sosyal Sorumluluk Projesi” dalında ve PR News Platin Ödülleri’nin “Toplumla İlişkiler” dalında finalist olarak ödül kazanmıştı.

Eczacıbaşı Hijyen Projesi

Eczacıbaşı Topluluğu, Topluluk kuruluşlarından İpek Kağıt’ın ilköğretim okullarında 2002 yılından itibaren MPR Halkla İlişkiler ile birlikte sürdürdüğü “Solo İlköğretim Kişisel Hijyen Eğitimi” ile edindiği bilgi ve birikimi, 2007 yılından itibaren Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) işbirliği ile farklı bir platforma taşıdı ve YİBO’ların tuvalet ve ıslak zeminlerinin VitrA ve Artema markalı ürünlerle yenilenmesi projesini hayata geçirdi. VitrA’nın A&B İletişim ile birlikte yürüttüğü proje kapsamında, Anadolu’daki yatılı ilköğretim bölge okullarının banyo ve tuvaletleri Eczacıbaşı Topluluğu mimarları tarafından projelendiriliyor, tesisat altyapısı yenilenerek Topluluk markalarından VitrA ve Artema ürünleriyle yepyeni mekanlar yaratılıyor. Eczacıbaşı Topluluğu markalarından VitrA, Artema ve Solo’nun sinerji ve deneyimleri ile öncelikle öğrencilerin içinde bulundukları mekan hijyenik hale getiriliyor, ardından okullarda kişisel hijyen eğitimi ve tuvalet eğitimi veriliyor.

Eczacıbaşı çalışanları, YİBO öğrencilerinin duygusal dünyalarını zenginleştirmeye yönelik gönüllü çalışmaları ile projeye katma değer sağlıyor. Projede aktif rol alan kişi, kuruluş ve yerel yönetimlerin desteği ile Eczacıbaşı Hijyen Projesi, büyüyerek ve gelişerek devam ediyor.