İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin
E-5 Karayolu’nda gürültü kirliliğini 3-10 desibel azaltacak
'Sessiz Asfalt' çalışması sürüyor. E-5 Karayolu
Bakırköy İncirli mevkisinde gece yarısı başlayan ve bugünkü
bölümü sabah saatlerinde sona erdirilen 'Sessiz Asfalt' döküm çalışmalarını
gazetecilerle birlikte yerinde takip eden Başkan Kadir Topbaş,
asfalt serme makinesini de kullanarak yola asfalt serdi. Serilen 'Sesziz
Asfalt'ın gürültü kirliliğini yarı yarıya azaltacağına dikkat çeken Başkan
Topbaş, E-5’e Formula Pisti’nde kullanılan asfalttan daha kaliteli bir asfalt
döktüklerini kaydetti.
Kadir Topbaş, gazetecilere yaptığı açıklamada, “En yoğun trafik akışı bulunan
E-5 Karayolu üzerinde yapılan bir asfalt çalışması şantiyesindeyiz. Biz İstanbul
Büyükşehir Belediyesi olarak her konuda olduğu gibi asfaltta da çok ciddi
başarılara imza attık ve çok kaliteli nitelikli yol çalışmaları yapabiliyoruz,
bunu başardık. Uygulanmakta olan toplam 180 bin ton asfalt ve dökülen 36
kilometrelik yolda yapılan asfalt çalışması 3 kat çalışma esasında 108 kilometre
anlamına gelmektedir” diye konuştu.
Teknolojik yatırım huzur bozmayan çalışma…
Bugüne kadar İstanbul veya Türkiye’de dökülen asfaltların kısa ömürlü, birkaç
yıl içerisinde aşınan, lastik tutma kapasitesi düşük, ses ve trafik kirliliğine
yol açan asfaltlar olduğunun altını çizen Başkan Topbaş, şöyle konuştu; “Biz
buna son verme adına şirketimiz İSFALT’ta çok ciddi çalışmalar yaptık. Ciddi
teknolojik yatırımların ve laboratuar incelemelerinin sonucunda çok başarılı
asfalt elde ettik ve İstanbul’da bu asfaltı uyguluyoruz. Geçen yılara göre çok
daha fazla asfalt dökmemize rağmen çalışmaları gece 00.00 ile 06.00 arasında
yaptığımız için dikkat çekmeyebilir. Ancak İstanbullular bizim uygulama
yaptığımız yerlerde gayet nitelikli asfalt kullandığımızı yaşayarak görüyor. Çok
daha hızlı, kaliteli, ama kente çok az zarar veren, kentlinin konforunu bozmayan
bir tarzda hızlı bir çalışmayı başardık.”
15 yıl dayanan asfalt!...
İSFALT’ın çok önemli çalışmalarının başında asfalt kalitesindeki başarısının
geldiğini, asfalt dökülecek alanları katbekat asfalt dökmek yerine kazıyarak kot
seviyesini koruduklarına ve kazılan asfaltı geri dönüştürdüklerine dikkat çeken
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “Kazıdığımız alanlardan elde edilen
asfaltları tekrar geri dönüşümde kullanabiliyoruz. Burada uygulamakta olduğumuz
3 kat asfaltımız var. Bu 15 yıl dayanıklı bir sistem oluyor. Şu anda biten
yerleri kullananlar bunu görüyor, adeta asfaltı hissetmiyorsunuz. Yamaları veya
ek yerlerini hissetmiyorsunuz, bu çok önemli. Ayrıca fren tutma mesafesi de
diğer asfalta göre çok daha güçlü. Bunların hepsi bir laboratuar çalışması, uzun
süreli çalışmalar. Bu çalışmayla belediyemizin parasını ne kadar doğru
kullandığını ve İstanbulluların kaynaklarını boşa harcamadığını görüyoruz”
şeklinde konuştu.
Çalışma Ekim ayında tamamlanacak
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü ekipleri,
yatırımlar nedeniyle bozukluklar oluşan E-5’in 'taşımalı sistemle' gece
asfaltlama çalışmalarını sürdürüyor. Büyükşehir Belediyesi’nin şirketlerinden
İSFALT’ın ürettiği Stone Mastik (Taş Mastik) 'Sessiz Asfalt' seriliyor. Bu
asfalt sayesine E-5’in gürültü kirliliği 3-10 desibel oranında azalıyor. Sesin
bu oranda azalması trafiğin yarı yarıya azalması ile eş değerde. Çalışmalarda
256 personel görev yapıyor. Gidiş-dönüş toplam 36 km’lik güzergahta 6 finişer, 5
kazıma makinesi, 14 silindir, 2 küçük silindir, 3 süpürge, 3 distribütör, 5 tır,
6 trafik ekibi, 2 mekanik süpürge ve 95 kamyon hizmet veriyor. Gürültü
kirliliğini 3-10 desibel azaltan E-5 Karayolu'ndaki “Sessiz Asfalt” çalışmasının
Ekim ayında tamamlanması planlanıyor.