DYO Fabrikaları Genel Müdürü Serdar Oran, inşaat, sanayi,
mobilya, deniz boyaları ve vernikleriyle sentetik reçine ve polyester, otomotiv
boyaları ve ısı yalıtım sistemleri gibi alanlarda geniş bir ürün yelpazesine
sahip bulunduklarını kaydetti. Oran, Türkiye'deki iki fabrikalarının yanı sıra
Romanya, Rusya ve Mısır'da da iştirakleri aracılığıyla yılda toplam 110 bin
donun üzerinde üretim yaptıklarını, iç piyasanın yanı sıra 40'ı aşkın ülkeye
ihracat gerçekleştirdiklerini vurguladı. Serdar Oran, ihracatta önemli
pazarlarını Ortadoğu olmak üzere Avrupa, Türk cumhuriyetleri, Rusya ve Afrika
ülkelerinin oluşturduğunu, Mısır, Suudi Arabistan, Rusya Federasyonu, İran,
Romanya, Balkanlar, Suriye ve Irak'ta bilinen bir marka olduklarını belirtti.
Yaşanan krizin olumsuz etkilerini üzerlerinden
çabuk attıklarını ve 2010'u sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme ile
kapattıklarını anlatan Oran, ''Satış ve karlılıkta iyi bir yıl geçirdik. 2010'da
satışlarımızı bir önceki döneme göre yüzde 42 artırarak 301 milyon TL'ye,
faaliyet karımızı da yüzde 89 oranında artırarak 14,5 milyon TL'ye yükselttik.
Bu dönemdeki net karımız ise 1 milyon TL olarak gerçekleşti'' diye konuştu. 2010
yılında satışları, boya pazarının büyümesinin yaklaşık iki katı oranında
artırdıklarına dikkati çeken Oran, sektöründe her zaman yenilikçi bir marka
olmanın avantajını kullandıklarına dikkati çekerek, şunları kaydetti:
''2011 yılında da yeni ürünlerle
müşterilerimizin karşısında olacağız. Tüm sektörleri olumsuz etkileyen kriz
atmosferi ile geçen 2009'un ardından, çok iyi bir büyüme trendi yakaladık. 2011
yılında da büyümemizi sürdürmeye odaklanacağız. Hedefimiz, Türkiye başta olmak
üzere faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde, pazar payımızı geliştirdiğimiz yeni
ürünlerle artırmaktır.''
Oran, yeni ürünler
geliştirmelerine olanak tanıyan Ar-Ge yatırımlarına devam edeceklerini de
sözlerine ekledi.