Duravit Design Days iki yılda bir, ISH Fuarı öncesinde Duravit’in anayurdu Almanya Hornberg’de bulunan Philippe Starck tasarımı Duravit Tasarım Merkezi’nde düzenleniyor. 2006 yılında prestijli İf Tasarım Ödülleri’nde iletişim kategorisinde ödüllendirilen bina, banyo tarihine ve mekanına Duravit ürünleri üzerinden (tasarımından uygulanmasına dek) ışık tutan bir sergi yapısı. Kısaca bir banyo müzesi. Ünlü tasarımcı Philippe Starck’ın Starck X serisinin tanıtımıyla birlikte açılışı yapılan binadaki yaklaşık 10 yıl önceki Design Days etkinliğinde öne çıkan kavramların başında banyo mekanının ve banyo tasarımının kişiselleştirilebilmesi geliyordu. Bu yıl tanıtımı yapılan ürünlerin merkezinde “temellere odaklanmak” düşüncesi yatıyor. Duravit’in en çok ilgi gören ve en çok beğenilen ürünlerinin yeniden, bugünün anlayışıyla tasarlandığı ya da tasarım güncellemesinin yapıldığına şahit olduğumuz serilerden Happy D.2 ve X Large’ın tasarımı Sieger Design’a aitken Duraplus’ın günün koşullarına uygun olarak daha uzun soluklu kullanıma olanak vereceği şekilde dönüştüğü Durastyle ise Matteo Thun ve Antonio Rodriguez ortak imzasını taşıyor. Duravit’in uzun yıllardır tasarım ve üretim ortaklığı yaptığı Philippe Starck da son iki yılda boş durmamış ve Duravit için Starck 2’yi rafine etmiş.
“Temellere Odaklanmak”
Etkinliğin açılışını yapan Duravit CEO’su Frank Richter öncelikle Design Days 2013 etkinliğinin hazırlanmasında emeği geçen bütün Duravit ekibine ve tasarım ortakları ile uzun yol katederek Karaormanlar’a yolculuk eden 1600 dolayındaki ziyaretçiye teşekkür etti. Richter, iletmek istedikleri “Temellere Odaklanmak” kavramıyla, günümüzde öne çıkan arzuların tasarımlar yoluyla karşılanmasının öte yandan mevcut tasarımların bu değişen beklentilere karşılık verebilmesi için üzerine yeniden odaklanılmasının gerekli olduğuna işaret etti.
Bu anlayışın sonucunda güncellenen serilerden Happy D.2’daki yeniliklerin üretim teknolojilerindeki yeniliklerin üründe vücut bulması, arketipik D formun daha kadınsı ve şık çizgilere evrilmesi, boyut sınırlarının genişlemesi, mobilya yüzeylerinde keten dokusuna sahip yeniliklerin denenmesi ve ışığı yansıtmayan, göz yormayan, daha verimli ışık veren ayna sistemlerinin banyo mobilyalarıyla bütünleşmesi olduğunu belirtti.
Durastyle ise orta sınıf için artık daha sağlam ve uzun dayanıma sahip bir ürün olarak özellikle hem ev hem de proje ihaleleri gibi kitlesel satışlara uygun olmasıyla öne çıkıyor. Özellikle sifon sisteminin yenilenmesiyle daha az suyla daha hijyenik bir klozet temizliği sunuyor.
Sieger Design tasarımı X-Large serisindeki yeniliklerin başında artan sınırsız uygulama ve çeşit çokluğu gelirken Happy D.2 gibi verimli aydınlatma sistemi içeren ayna, vitrifiye ve mobilyalara entegre ses sistemi ve farklı mobilya yüzey uygulamaları göze çarpıyor.
Starck 2 serisinde de özellikle slimline duş tekneleri ile küvetler dikkat çeken yeni uygulamalar.
Bu yeni serilerine ve öne çıkan özelliklerine önümüzdeki günlerde Malzeme&İnovasyon sayfalarında yer vereceğimiz Duravit Design Days 2013 etkinliğinin ürünler kadar öne çıkan bir başka yönüyse bu kez neredeyse tasarımcıları gölgede bırakan, Big Box türünde müzik ziyafeti veren müzisyenlerdi… Her bir seriyi big box tarzında bir şarkıyla ve ona eşlik eden ürün detaylarından hazırlanan videoyla özetleyen grubun performansı bolca alkış aldı.
Duravit Design Days ve Duravit Türkiye
Etkinlik alanını seminer alanını çevreleyen, yeni serilerin tam anlamıyla deneyimlendiği bir mini fuar alanına çeviren Duravit ekibi bu gece yalnızca dünyanın farklı ülkelerinden gelen basını değil bayilerini de ağırladı. Duravit Design Days ve Duravit Türkiye’nin bu etkinlikten nasıl yararlandığı üzerine sorularımızı yanıtlayan Duravit Türkiye Genel Müdürü Müfit Ülke, etkinliğin pazarlama ve satışa yön ve hız verdiğini, Duravit’in kendi alanında bir “trendsetter” kimliğine kavuşmasında etkili olduğunu, özellikle Duravit bayilerini, satacakları ürünleri birebir deneyimlemeleri açısından heyecanlandırdığını, Duravit kurum kültürü hakkında bilgilendirdiğini ifade etti. Türkiye’den satıştan gelen geribildirimlerin de çok etkili olduğunu belirten Müfit Ülke, özellikle Strack 2 serisindeki slimline duş teknelerinin geliştirilerek bugün sunulmasının Türkiye’den iletilen bu geribildirime örnek olduğunu açıkladı.
Duravit Türkiye’nin 2012’de büyüdüğünü, yeni tasarımlarla 2013’te bu büyümenin iki haneli rakamlara taşınacağını umduklarını belirten Müfit Ülke, Duravit Türkiye yapılanmasının Duravit’in üretimle pazara girdiği öteki ülkeler için de örnek alındığını sözlerine ekledi.
Sieger Design’ın da Türkiye’den gelen basın mensuplarının sorularını yanıtladığı özel toplantıda ise tasarımcılar esin kaynaklarını ayrıntılandırdılar. Yeni bir seri tasarımındansa oturmuş, arketipik tasarımlar üzerinde güncelleme yapmanın yeni eklemeler için işlerini kolaylaştırdıklarını belirten tasarımcılar özellikle hem tasarımı, hem kullanım, bakım ve temizlik kolaylığı ve işlevselliği ile uzun yıllar boyunca, değişen beklentilere yanıt verebilecek ürünlerin, daha az enerji ve kaynak tüketiminin tartışıldığı günümüzde, öne çıkan sürdürülebilirlik kavramıyla da örtüştüğünü belirttiler.
Etkinlik alanını çevreleyen ürün teşhirleri