1983 yılından bu yana zemin kaplama sektöründe faaliyette olan Area Zemin, portföyündeki
zengin ürün çeşitlerini internete taşıdı. Area Zemin'in parkesepeti.com adresindeki sanal
mağazası, sunduğu geniş ürün yelpazesinin yanısıra tasarım ve usta yardımı
seçenekleriyle de cazip bir platform. Area Zemin Genel Koordinatörü E.
Serdar Duman sorularımızı yanıtladı.
Bize kısaca Area Zemin'den bahsedebilir misiniz?
Area Zemin markasıyla Türkiye’de yapı ve dekorasyon sektöründe faliyet
gösteren Akgün Yapı ve Zemin Kaplamaları Ltd.Şti, 1994 yılından bu yana
tüketicilere yenilikçi, kaliteli, güvenilir ve sorunsuz hizmet sunuyor. Dünyanın
dört bir yanından A Plus markaların Türkiye mümessilliğini yapan Area Zemin,
BerryFloor, Krono Original, Back’s Floor ve Area Collection markalarının
distribütörlüğünü yapıyor. Firmamız, İstanbul Hadımköy’deki 10 bin m2 kapalı
alanda üretim, depolama ve lojistik faaliyetlerine devam ediyor.
Firma olarak sizi diğer firmalardan farklı
yapan özellikleriniz nelerdir?
İSO standartlarında ürün ve hizmet kalitesiyle faaliyet gösteren firmamız,
Türkiye’de son yıllarda inşaat sektörünün gelişme ve profesyonelleşmesiyle
paralel olarak manevra kabiliyeti yüksek yapısıyla sürekli kendini yenileyen ve
geliştiren bir çalışma prensibiyle faaliyetlerine devam ediyor. Portföyünde
bulunan marka ve özellikli ürünleriyle, sektörün öncelikli tercih ettiği firma
ve yükselen bir değer olma özelliğini koruyor. Klasik parkeci kimliğinin
dışında, pazarda fazla bulunmayan özellikli ürünleri, sürekli ve yüksek miktarda
stokları, renk seçenekleri, montaj ekibi ve güçlü finans yapısıyla sektördeki
farklılığını ortaya koyuyor. Bu farklılığın göstergesi olarak Area Zemin,
Ağaoğlu My World, Mesa Nurol, Gül İnşaat Costa Recidence, Rose Marine,
Biskon Çınar Evleri, Orion Park vb. A Plus projelere çözüm ortağı olarak imza
attı.
Parke sektöründeki gelişmeler hakkında ne
düşünüyorsunuz?
Şu an, 10 milyon m2’si İstanbul’da olmak üzere, Türkiye’de yıllık 50 milyon
m2 parke satılıyor. Area Zemin olarak, 2008 yılında 1.000.000 m2'nin üzerinde
satış yaparak, pazarda güçlü oyunculardan biri olduğumuzu gösterdik. Küresel
krize rağmen 2009 yılı için 1 milyon 200 bin m2'yi hedefliyoruz. parkesepeti.com
olarak da ilk yılımızda nihai tüketicilere 200 bin m2 ürün satmayı hedefliyoruz.
Area Zemin, 14 kişilik güçlü satış ekibi, 28 ilde 43 bayisiyle hedeflerine emin
adımlarla yürüyor.
2009 yılı için proje ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Öncelikle parkesepeti.com sanal mağazamızın, kısa zamanda bu alnada lider
konuma gelmesini hedefliyoruz. 2009 yılında da yeniliklere, teknolojiye ve
insana yatırım yapmaya devam edeceğiz. Bayilik ağımızı geliştirip, 100’ün
üzerinde bayi ile kendi kulvarımızda liderliğe koşmayı ve Türkiye geneline
yayılmayı hedefliyoruz.