Karayolları Genel Müdür Vekili Sabri Erbakan, duble yolla ilgili hedeflerinin tutacağını kaydederek, “2006 sonuna kadar biz bu işi bitireceğiz.” dedi. Erbakan, iki hafta sonra Kayseri duble yoluna başlanacağını, hemen ardından da çalışmaların Susurluk istikametinden İstanbul’a doğru devam edeceğini bildirdi.
Erbakan, duble yol yapımına başladıkları illerde, çalışmaların büyük bir atılım içerisinde hızla devam ettiğini söyledi.
Eskişehir-Sivrihisar duble yolu için de çalışmaların başladığını ve 40’a yakın makinenin de bölgeye gönderildiğini kaydeden Erbakan, “Duble yolla ilgili hedeflerimiz zannediyorum ki tutacaktır. Eğer çalışmalarımız her yerde bu şekilde devam ederse biz hedefimizin üzerine bile çıkabiliriz. Duble yol yapılan illerdeki hava şartlarının da çok iyi olması nedeniyle bir hayli yol alıyoruz.” dedi. Erbakan, “duble yolları bölümler halinde istedikleri firmalara ihale ediyorlar.” şeklindeki iddiaların yanlış olduğunu ve ihaleler incelendiğinde bunun görülebileceğini vurgulayarak, şöyle devam etti:
“Bunlar taşeron ihaleleridir. (Fiyatlar çok yüksek gidiyor.) deniliyor; ama fiyatlar yüksek değil, normal gidiyor. Duble yol yapılan illerdeki taşeronların birtakım altyapıları var. Kimisinin ocağı, kimisinin kamyonları var. Millet bunu zaten bekliyordu.
Karayolları teşkilatı olarak bugüne kadar büyük müteahhitlerle çalıştık. Fakat işin esasına indiğimizde büyük müteahhitler de işleri zaten taşeronlara veriyor. Şimdi direkt biz taşeronlara veriyoruz.”
Bu konuda herhangi bir sıkıntı olmadığını ve yanlı bir tutumları bulunmadığını vurgulayan Erbakan, bu firmaların kendilerinden önce ihaleye girdiklerini ve ihale için daha önce verdikleri rakamların üzerinden bugün yüzde 40-50 oranında indirim yaptıklarını söyledi. Erbakan, bu firmaların hiçbirini tanımadıklarını belirterek, “Bizim en ufak bir şeyimiz yok. İhale tahtaya asılıyor ve vatandaş, firma geliyor müracaat ediyor ve zarfını koyup gidiyor. Duble yol ihalesine katılan firmaların hiçbirini tanımıyoruz. Herkes bu konuyu abartıyor. Böyle bir şey olması mümkün değil.” şeklinde konuştu.
Duble yol yapımı için seçilen güzergahlarda maliyeti gözönünde bulundurarak öncelikle sanat yapıları bitmiş olan yerleri tercih ettiklerini vurgulayan Erbakan, “Aksaray yolunu gördüğünüz zaman kamulaştırması yapılmış, bir kısmı bitmiş. Bizim için hiçbir sorun olmayacak yollar bunlar.” dedi.
Erbakan, bölünmüş yolun şu anda maliyet açısından en kârlı yollardan biri olduğunu ve Türkiye’ye yüzde 50 bir kazanç getirdiğini belirterek, şunları kaydetti: “Şu anda 2006 sonuna kadar biz bu işi bitireceğiz. Maliyet açısından bir şey söylemeyiz. Etap etap başladığımız yolların maliyetleri meydanda. Diğerleri fizibilite açısından ne çıkacak? Güzergahımızda ne kadar kamulaştırma yapacağız? Bazı yerlerde köprüler, viyadükler ve köprülü kavşaklar gibi sanat yapıları maliyetleri artırıyor. O nedenle şu aşamada kesin bir maliyet vermek doğru değil. Ancak her şeyi düşünerek yapıyoruz.”
“İki hafta sonra Kayseri duble yoluna başlayacağız, hemen ardından çalışmalar Susurluk istikametinden İstanbul’a doğru devam edecek.” diyen Erbakan, bu konudaki adımların hızla atılacağını ifade etti.
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün belirlediği duble yol güzergahlarına göre, İstanbul-İzmir arasındaki karayolu da 4 yıl içinde duble yol haline getirilecek. Bu çerçevede, İzmir-Balıkesir-Bursa arasında kalan tek şeritli karayolu da bölünmüş yol halini alacak. Bu arada İstanbul-Şile yolu da duble yola dönüştürülecek.