AKP'nin ekonominin canlandırılması için en önemli proje olarak gösterdiği 15 bin kilometrelik ‘duble yol’da ilk temel dün Aksaray ile Şereflikoçhisar arasındaki 79 kilometre için atıldı.
AKP'nin Acil Eylem Planı'nda yer alan 15 bin kilometrelik duble yolun 79 kilometrelik ilk bölümünün temeli dün Başbakan Abdullah Gül tarafından Aksaray'da atıldı. Böylece, ilk duble Aksaray-Şereflikoçhisar arasındaki güzergahta hayata geçecek.
Gül, Kayseri'deki temaslarının ardından dün karayoluyla Aksaray'a gitti. Aksaray'da ilk olarak valiliği ziyaret eden, kentin sorunlarıyla ilgili brifing alan Gül, daha sonra AKP'nin yeni binasının açılışına katıldı.
Başbakan Gül, uzun bir konvoy eşliğinde, Kulu ayrımı -Şereflikoçhisar- Aksaray-Ereğli yolunun Aksaray-Ereğli bölümünün temelini atmak üzere tören alanına geldi. Gül, Aksaray yolundan günde 15 bin taşıtın geçtiğini, bunun yarısının ağır vasıta olduğunu belireterek, Türkiye'nin en önemli yolu olduğunu savundu.
Aksaray Yolu'nun bütün güneyi, Çukurova'yı, Orta Anadolu'ya bağladığını vurgulayan Gül, bu nedenle ilk olarak bu yolu yapmaya karar verdiklerini söyledi. Gül, gece-gündüz çalışacaklarını, bir mazeret kabul etmeyeceğini belirterek, en kısa sürede, söz verdikleri diğer yolların da inşaatına başlayacaklarını ifade etti. İktidara geldikten sonra ‘‘Biz işbaşı yaptık‘‘ dediklerini dile getiren Gül, şöyle konuştu:
‘‘At sahibine göre kişner. Kış demeyeceğiz, yaz demeyeceğiz, güz demeyeceğiz, gece gündüz çalışacağız. Her zaman yapılacak bir iş vardır. Biz kararlıyız, ne yapacağımızı iyi biliyoruz ve hazırlıklıyız. (Tekeden süt çıkarmasını göstermeliyiz) dedik, onun için buraya geldik. Türkiye‘nin kaynakları vardır. Ama ne yazık ki kullanılmıyor. Makineler parklarda paslanıyor. Şimdi tüm imkanları birhavuzda birleştireceğiz ve çalışmamıza devam edeceğiz.’’
Bayındırlık Bakanı Zeki Ergezen de konuşmasında, Atatürk'ün ‘‘Hiç bir mazeret başarının yerini tutumaz’’ sözlerine atıfta bulunarak, bütün bürokratları iş yapmaya çağırdı. Ergezen, ‘‘Masa başında işler yürümez, işler şantiyede yapılır’’ dedi.
Gül: Bürokrasi bize ayak uyduracak
KOALİSYON hükümetlerinde bakanlıklar arasında kıskançlıklar yaşandığını anlatan Gül, ‘‘(Artık senin bakanlığın, benim bakanlığım, senin genel müdürlüğün) dönemi bitmiştir. Günde 8 saat değil, 18 saat çalışacağız. Buradan bürokrasiye sesleniyorum; bizim hızımıza ayak uyduracaksınız’’ diye konuştu.
Tüm güzergahlar belirlendi
15 bin km duble yolun tüm güzergahları belirlendi. Egle'den Güneydoğu Anadolu'ya dek tüm bölgeleri kapsayan güzergahlarda çoğunluğu İç Anadolu Bölgesi alıyor. 57. Hükümetin Bayındırlık Bakanı Abdülkadir Akcan'ın, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hüseyin Kıvrıkoğlu'na emeklilik jesti olarak başlattığı Bozüyük-Bilecik-Mekece yolu projesi ise 41 güzergah içinde 38. sırada yer bulabildi. 15 bin km yol için güzergahlar şöyle:
Bala Ayrımı-Kulu Ayrımı-Şereflikoçhisar-Aksaray-Ulukışla, Sivrihisar-Emirdağ Ayrımı-Afyon-Uşak-Salihli, Sivrihisar-Eskişehir-Bozüyük-İnegöl, Kırıkkale-Kırşehir-Kayseri, Aydın-Denizli-Dinar-Sandıklı-Afyon, Dinar Ayrımı-Burdur-Antalya, Kırıkkale-Çorum-Kavak-Samsun, Afyon-Konya-Ereğli-Ulukışla Ayrımı, İzmir-Balıkesir-Bursa, Aliağa-Ayvalık-Edremit-Ayvacık, Balıkesir-Edremit, Karacabey-Bandırma-Çanakkale, Bursa Çanakkale Ayrımı-Çanakkale, Balıkesir-Bigadiç, Afyon-Kütahya-Eskişehir, Kütahya-Tavşanlı, Aydın-Muğla-Fethiye, Muğla Antalya Ayrımı-Marmaris, Selçuk-Kuşadası-Söke- İzmir Aydın Devlet Yolu Ayrımı, Silivri-Tekirdağ-Keşan Ayrımı, Çerkezköy-Saray, İstanbul-Şile, Yalova-Kocaeli, Gerede-Karabük Ayrımı-Ilgaz-Tosya-Amasya, Düzce-Ereğli, Ankara İstanbul Ayrımı-Devrek-Zonguldak, Samsun-Sinop, Samsun-Ordu-Trabzon-Hopa, Diyarbakır-Batman, Mardin-Kızıltepe, Elazığ Bingöl-Elazığ Diyarbakır çıkışları, Şanlıurfa-Viranşehir, Şanlıurfa-Siverek, Şanlıurfa-Akçakale, Gaziantep-Kahramanmaraş, Hatay Çevre Yolu-Samandağ, İskenderun-Hatay, Bozüyük-Bilecik-Mekece-Sakarya, Karacabey-Bursa Balıkesir Ayrımı, Antalya-Kemer, Manisa-Turgutlu.