Acil eylem planında yer alan 15 bin kilometrelik bölünmüş (duble) yol projeleri, 2004'te Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yatırımında 'öncelikli yollar' arasında yer alacak.
Bugüne kadar bin 900 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol yaparak hizmete alan Karayolları Genel Müdürlüğü, bu yıl da 3 bin kilometrelik duble yolu hizmete almayı planlıyor.
Kuruluş, belirlediği programına paralel olarak önemli bazı otoyol projelerini de önümüzdeki yıllara sarkıtmak zorunda kaldı. Geçtiğimiz yıllarda Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yatırım programında yer alan Ege Bölgesinin en önemli güzergâhları arasındaki Aydın-Denizli otoyolu ile yine 10 ayrı kesim halinde yapımı planlanan Pozantı-Ankara otoyol projelerine, 2004 yılı yatırım programında ödenek tahsis edilmedi. Yapıma yönelik ihaleleri gerçekleştirilerek kredi anlaşmaları da imzalanan söz konusu paralı otoyolların 2005 yılından itibaren yeniden gündeme alınması bekleniyor.
Tamamlandığında paralı otoyol olarak hizmet vermesi öngörülen AydınDenizli otoyolu için yaklaşık 700 milyon dolarlık bir kredi kullanılması öngörülüyor. Yine 1.5 milyar dolarlık bir dış kredi ile Karayolları Genel Müdürlüğü'nün programında yer alan Pozantı-Ankara yolunun ise 10 ayrı güzergâh halinde inşası öngörülüyordu.
Hazine'nin dış kredi ödeme programı dikkate alınarak sonraki yıllara sarkıtılan iki paralı yol yapımına yönelik ihaleler, geçtiğimiz yıllarda yapılarak müteahhit firmalar belirlenmişti.