Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın, 2011'den itibaren
başlayacağını duyurduğu "duble demiryolu atağı"nın
ayrıntılarına Sabah ulaştı. Yıldırım, "2011 iktidar yürüyüşümüzün en önemli
projesi duble demiryolları. Mevcut 11 bin kilometre demiryolu ağımız var. 2023'e
kadar bunu iki katına çıkarıyoruz. 2035'te bunun üzerine 7-8 bin kilometre daha
ilave ediyoruz. Yani 11 bin kilometreden 30 bin kilometreye çıkacak" dedi.
Yıldırım, büyük bölümü hızlı tren hatlarından oluşacak projelerin hayata
geçmesiyle, "Kara tren gecikir" anlayışının yerini,
"Hızlı tren yetişir" anlayışının alacağını vurguladı.
Karayollarında başlatılan "duble yol" hamlesiyle 13 bin 400 kilometre bölünmüş
yolu hizmete açtıklarını bildiren Yıldırım, yeni dönemde duble demiryolu
hamlesini başlatacaklarını bildirdi. Yıldırım, "Türkiye'de halen 11 bin
kilometre demiryolu hattı bulunuyor. Bunun 10 bin kilometresi tek hat" diye
konuştu.
Payı artacak
Bölünmüş hatların bekleme sorununu ortadan kaldıracağını söyleyen Yıldırım
"Yeni hatların hız limitleri yüksek olacağından demiryolu seyahat süresi 2-3 kat
artacak. Sadece yolcu trenleri değil, yük trenleri de hızlanacağından
demiryollarının payı da artacak. Demiryollarının yükte yüzde 5, yolcuda yüzde 2
olan ulaşım içindeki payı, artacak. Demiryolu projelerinin tamamlanmasıyla
demiryollarının yolcudaki payı yüzde 2'den yüzde 27'ye çıkacak" dedi.
Hızlı tren ağına 18 yeni hat geliyor
Yıldırım'ın açıkladığı duble demiryollarının en büyük bölümünü hızlı tren
hatları oluşturuyor. İşte yeni yapılacak demiryolu hatları:
Edirne-İstanbul Adapazarı-İstanbul Ankara-İzmir Sivas-Kars
Van Gölü Kuzey Geçiş Samsun-Fatsa
Şanlıurfa-Mürşitpınar Adapazarı-Karasu, Ereğli, Bartın
Bandırma-Bursa-Ayazma Osmaneli; Ayazma İnönü Dinar-Denizli-Aydın
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Bandırma-İzmir Eskişehir-Antalya
Konya-Karaman Ulukışla-Mersin Kırıkkale-Çorum-Samsun
Trabzon-Erzincan Erzincan-Muş Aydın-Güllük Liman Bağlantısı