Dozerlerin Gövde Gösterisi



Avrasya’nın en büyük iş makineleri fuarı olarak adlandırılan Uluslararası İş Makineleri, Yapı Elemanları ve İnşaat Teknolojileri Fuarı ANKOMAK 2010, 18. kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. Sektörün önde gelen markalarını ve yeni teknolojilerini binlerce profesyonel ziyaretçiyle bir araya getirecek olan fuar 2010 yılının ilk çeyreğinden gelen olumlu sonuçlarla bu yıl daha da etkili olacağının sinyallerini veriyor.

9–13 Haziran tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi/CNR Expo’da gerçekleştirilecek olan ANKOMAK 2010, ITE Group Plc.’nin Türkiye Ofisi E Uluslararası Fuarcılık (EUF) tarafından, Türkiye İş Makineleri Distrübitörleri ve İmalatçıları Derneği’nin (İMDER) desteği ile düzenleniyor. Yaklaşık 30 yıldır düzenlenen fuar beş gün boyunca iş makineleri, yapı elemanları ve inşaat teknolojileri sektörlerinin buluşma noktası olacak. Fuara yerli ve yabancı 30 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katılması bekleniyor. Tüm yerlerin satıldığı fuarda 750 uluslararası marka iş makineleriyle boy gösterecek. Ekonomik krizden en çok etkilenen sektörlerden biri olan inşaat sektörünün son dönemdeki umut verici durumu fuar gündemini etkileyecek unsurlardan biri. Yavaş yavaş hareketlenen sektörün daha olumlu gelişmelere sahne olması adına fuar, büyük önem taşıyor.

Çok sayıda ülke

ANKOMAK Fuarı, İMDER kurucu üyeleri Borusan Holding, Çukurova İthalat ve İhracat, Çukurova Makina, Çukurova Ziraat, Enka Holding, Hidromek, HMF Hyundai, Sanko Holding, SİF JCB, Sabancı Holding, Volvo başta olmak üzere gerek Türkiye’den, gerek dünyadan sektörün önemli firmalarının katıldığı “geleneksel buluşma noktası” halini aldı.

Arnavutluk, Etiyopya, İsrail, Kuveyt, Rusya, Sudan, Ukrayna, Ürdün ve Yunanistan’dan olmak üzere yaklaşık 50 kişilik alım heyeti fuar süresince ikili görüşmeler yapacak. Bunun yanı sıra Azerbeycan, Bulgaristan, Gürcistan, İran, Irak, İtalya, Kıbrıs, Almanya ve Rusya’dan yoğun bir ziyaretçi katılımı bekleniyor.

Uluslararası markaların en yeni teknolojilerini sergileyeceği fuarda şu makineler öne çıkacak:

En yeni ürünler boy gösterecek

* Kazma, yükleme, dekopaj, tesviye ile tünel açma makine ekipmanları.
* Beton veya asfalt yol ve kanal inşaat makineleri ile yol açma makineleri, bakım ve makine ekipmanları.
* Yol ve toprak sıkıştırma ekipmanları
* Delme, çakma, kesme ve istihraç ekipmanları hava basınçlı ve hidrolik aletler, kompresörler, toprak altı su düzeyi alçaltma ekipmanları, inşaat pompaları.
* Çimento ve harç hazırlama, sıkıştırma, nakliye makine ve tesisleri.
* Taş, çakıl, kum ,kireç, alçıtaşı, çimento ile diğer örtü ve dolgu malzemesi üretim tesis ve ekipmanları.

Bekleyen projeler sektörün iştahını açıyor

Türkiye’de yapımı planlanan yaklaşık 25 milyar dolarlık altyapı, yol, köprü ve havalimanı projeleri sektörün iştahını kabartıyor. Gelecek dönemde yapımına başlanacak olan bazı projeler şöyle:

* İstanbul Boğazı Tüp Geçit Projesi & Gebze-Halkalı Metrosu -13.3 km ve 63 km. demiryolu, 2.5 milyar dolar.
* İstanbul’a üçüncü Boğaz Köprüsü, 1 milyar dolar.
* Nabucco Projesi
* İzmit Körfezi Geçiş Projesi (2.8 km), BOT, 500 milyon dolar ile 1.2 milyar dolar arası.
* Çanakkale Boğazı Köprüsü (1 km’den fazla uzunlukta), 575 milyon dolar.
* Istanbul-Ankara hızlı demiryolu (430 km.)
* GAP uluslararası havaalanı, 55 milyon dolar; planlanan 22 hava limanı projesi;
* Enerji Projeleri : 4-5 milyar dolar/, Baraj inşaatı. Devam etmekte olan BOT projelerinin değeri 15 milyar doların üzerinde.
* Su projeleri : Hem devlet hem de belediyeler, 750 milyon doların üzerinde temel projelere sahipler.
*2010 yılı itibarıyla 2,850 km. otoyol tamamlanması, 4 milyar dolar.



Püf nokta yakıt tasarrufu

SİF JCB İş Makineleri, ANKOMAK Uluslararası İş Makineleri Fuarı’nda yeni JCB kazıcı-yükleyici makinelerini ziyaretçilere tanıtacak. JCB’nin ilk olarak Almanya’daki Bauma 2010 Uluslararası İnşaat Makineleri, İnşaat Malzemesi fuarında lansmanını gerçekleştirdiği iş makinesinin en büyük özelliği yüzde 16 oranında daha fazla yakıt tasarrufu da sağlaması.

SİF JCB İş Makineleri Genel Müdürü Cüneyt Divriş, yeni JCB kazıcı-yükleyici ile ilgili yaptığı açıklamada, JCB’nin inovasyona verdiği önem ile fark yaratmaya devam ettiğini söyleyerek “Rakiplerine göre daha ekonomik olan, mevcut JCB kazıcı-yükleyicilere oranla yüzde 16 daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan yeni kazıcı-yükleyicinin yanı sıra, yine bu yıl Türkiye pazarına sunulan ve daha önce Marble Fuarı’nda sergilenen JS360 model paletli ekskavatör de bu fuarda ziyaretçilere tanıtılıyor” dedi. Her geçen gün kendini yenileyen iş makineleri sektöründe, yeni ürünler ile SİF JCB olarak her zaman iddialı olmayı sürdüreceklerini vurgulayan Divriş, 1.500 metrekarelik stantta toplam 19 makine sergileyeceklerini sözlerine ekledi.

SİF JCB İş Makineleri, Beko-loder markası olmanın dışında özellikle ağır iş makinesi olarak adlandırılan ekskavatör ve yükleyiciler ile kompakt ürün grubundaki farklılığını ve çeşitliliğini fuarda gözler önüne serecek.

JS290 model paletli ekskavatör, mobil konkasör markası Rubble Master’ın RM100 modeli de stantta sergilenecek modeller arasında yer alıyor.

1956 yılında Sezai Türkeş-Fevzi Akkaya tarafından kurulan ve bu tarihten itibaren iş makinesi sektöründe hizmet veren SİF, 1974 yılından bu yana JCB marka iş makinelerinin Türkiye’deki satış ve pazarlamasını SİF JCB İş Makineleri adı altında sürdürüyor



Çukurova gelecekten umutlu

İki yılda bir düzenlenen iş makineleri fuarı ANKOMAK’a bu yıl New Holland E385BEH paletli ekskavatör, W170B lastik tekerlekli yükleyici, New Holland B115B beko loder, L170 mini yükleyici, Antec PW5000 finişer, Çukurova CJ265FS jeneratör ile katılacak olan Çukurova İhracat, hafifleyen krizin etkisiyle fuara yoğun ilgi olacağını öngörüyor.

Çukurova İthalat ve İhracat Türk AŞ Makine Satış Müdürü Hakan Murteza kriz nedeniyle piyasaların olağanüstü derecede daraldığını belirterek şunları söyledi: “ Önceki yıllarla mukayese ettiğiniz zaman iş makineleri sektörü aşırı bir daralma yaşadı. 2010 yılı ile birlikte daha olumlu sinyaller gelmeye başladı. Türkiye’nin potansiyelini düşündüğümüz zaman 2007 yılındaki seviyelere ulaşabilmesinin zor olmadığını düşünüyorum. Ancak bana göre piyasalardaki aşırı daralma bir kriz belirtisi ise, ani yükselişler de bir tür kriz habercisi olabilir. Bu nedenle piyasaları detaylı olarak değerlendirmekte fayda var. Bizim açımızdan geçen yıl ile kıyaslarsak satışlarımızda bir miktar artış var. Önümüzdeki aylarda daha iyi olacağını düşünüyoruz. Bu duruma paralel olarak bu yıl yapılacak olan ANKOMAK Fuarı’nın da sektöre pozitif bir etkisi olacağına inanıyorum.”

Murteza ayrıca “Bu yıl ANKOMAK’ta sergileyeceğimiz ağır hizmet tipi olarak adlandırılan BEH versiyonunda kısa bom, kısa arm ile daha yüksek koparma kuvveti hedeflendi. Bu nedenle koparma kuvvetinin çok yüksek olması istenen işlerde mükemmel performans göstereceğini düşünüyoruz” dedi.



Volvo’dan 25 ton kapasiteli kamyon

Volvo Kamyon, ağır inşaat işleri için özel olarak tasarladığı ve tüm dünyada aynı anda lanse edilen FMX kamyonlarını, eylülde Avrupa pazarı ve yıl sonuna kadar da dünya genelinde satışa sunacak. Volvo FMX satışları Türkiye’de de Avrupa pazarı ile eşzamanlı olarak başlayacak.

Volvo Kamyon Başkanı ve CEO’su Staffan Jufors FMX’in özel lansmanı ile ilgili açıklamasında “Yeni Volvo FMX ile şirketimiz ve müşterilerimiz adına gerçek anlamda yeni bir başlangıç yapıyoruz. Yeni Volvo FMX inşaat alanında rakipsiz; eşsiz kapasitesini her yönüyle yansıtıyor” dedi.

Yerden yüksekliği arttırılmış yeni Volvo FMX’in en göze çarpan özelliği sağlam ve modern dış görünümü. Yapımında kullanılan dayanıklı çelik malzemeler ile güçlü ve dayanıklı bir inşaat kamyonu olmasının yanı sıra; ek işlevsellik için, 25 ton kapasiteli ön çeki demiri, far koruyucu ızgarası gibi özellikleri ile de dikkat çekiyor.

Yeni Volvo FMX, başta Kuzey Ülkeleri, Rusya ve Doğu Avrupa pazarlarında olmak üzere zorlu inşaat uygulamalarında kendisini kanıtlamış olan FM platformunun üzerine kurulu. 11 litrelik ve 13 litrelik alternatifleri ile motor gücü ve verimliliğini ortaya çıkaran Volvo, yenilenen şanzıman yapısıyla da her türlü yol koşulunda gücü ve konforuyla öne çıkıyor.

Yeni yük sensörü sayesinde, ağırlığı hesaplayıp şanzımana göndererek optimum vites değişimi ve kolay kalkış sağlarken, dakikada 2300 devirlik motor freni sayesinde güçlü frenleme olanağı bulunuyor.