Gayrimenkul İçin Strateji Platformu (GİSP) Başkanı Gürler Ünlü, GİSP'in amaçları hakkında verdiği bilgide, gayrimenkul sektörünün herhangi bir sektör olmaktan çıkıp sosyolojik ve ekonomik bir çok unsuru da bünyesinde barındırır hale geldiğini vurguladı. Ünlü, kentsel dönüşüm dendiğinde ülkenin yarısını ilgilendiren bir durumdan bahsedildiğini kaydetti.
Gelişmekte olan Türkiye'nin alt yapısının eksik olması ve hızla tamamlanmaya çalışılmasının gayrimenkulün önemini daha da artırdığına dikkati çeken Ünlü, "Gayrimenkul, başka sektörlere de sirayet ediyor. 'Bu noktada biraz daha nitelikli düşünce ve proje üretelim bu sayede sektörün tümünü yükseltelim' dedik. O yüzden platform ismini seçtik. Daha makro perspektiften konulara yaklaşıyoruz. Özellikle İstanbul'un marka değeri, uluslararası yatırımcıyı Türkiye'ye çekmek ve kentsel dönüşüm gibi konulara odaklandık" diye konuştu.
Ünlü, milletçe stratejik düşünmeye uzak olunduğunu iddia ederek, "Sürekli 'Türkiye'de marka yok deniliyor' çünkü marka olmak için uzun vadeli düşünmek gerekiyor, bu olmadığı için çok zorlanıyoruz. Marka şehrin çekmeye çalıştığı sermaye, nitelikli iş gücü, turist ve yaratıcı sınıftır. Bunları çekebilme gücünüz marka şehir olma potansiyelinizi belirler. İstanbul'u gayrimenkul sektöründe ön plana çıkarmak için stratejiler geliştirildiğinde daha çok yatırımcı çekilir ve daha iyi projeler yapılır" yorumunu yaptı.