Grundfos, düzenlediği
'Endüstri Günleri' ile sektörün uzmanlarını ve öncü
kuruluşlarını bir araya getirdi. 23-25 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen
Grundfos Endüstri Günleri’nde enerji tasarrufu sağlayan yeni
endüstriyel ürünler ve çözümler, başta Türkiye ve Mısır olmak üzere pek çok
farklı ülkeden gelen katılımcılarla paylaşıldı.
Pompa sektörünün öncü kuruluşlarından Grundfos'un düzenlediği ve enerji
tasarrufu imkanlarının masaya yatırıldığı Endüstri Günleri’nde katılımcılar,
kurulan stantlarda Grundfos’un yeni endüstriyel ürünlerini ve çözümlerini görme
fırsatı buldu. Konunun uzmanları tarafından verilen seminerlerle de en yeni
enerji tasarrufu çözümleri tanıtıldı.
Türkiye’nin gelişen pazarlar içinde 'yıldız' ülkeler arasında bulunduğunu
belirten Grundfos İş Geliştirme Koordinatörü Jakob Lochte,
“Türkiye’de bulunduğumuz süre içinde tüm dünyaya daha yakınız. Sadece ürün
olarak değil, kaliteli insan kaynağı ile tam bir güç olacağız” dedi. Lochte
“Endüstride enerjinin yüzde 20’si pompalar tarafından kullanılıyor, doğru pompa
yatırımı ile yüzde 50’ye varan bir enerji tasarrufu sağlanabilir. Petrol,
elektrik gibi enerji kaynaklarının fiyatlarının hızla arttığı günümüzde daha
fazla vakit kaybetmeden Grundfos gibi konusunda uzman, hem pompa hem de motor
üreticisi olan tek bir şirketten alınacak hizmet ile hizmet optimizasyonu çok
kolay olacaktır” diye sözlerine devam etti.
Nestle, 12 ayda yatırımının geri dönüşünü aldı
Grundfos pompaları, dünya genelinde su ve akışkan içeren tüm tesislerde
kullanılıyor ve otomotiv, madencilik, denizcilik, ilaç, güç kaynakları, su
arıtma, biyoyakıt, elektrik santralleri ve kimya alanlarında Grundfos pompa
sistemleri büyük bir verimlilik sağlıyor. Carlsberg en önemli Grundfos
kullanıcısı şirketler arasındayken, Nestle 12 ayda, Hansol Paper ise 19 ayda
yatırımlarının geri dönüşünü alan firmalar olarak Grundfos ile enerji
optimizasyonu sağlayan firmaların başında geliyor.
Türkiye'de üretim için plan yapılıyor
Pepsi, Nestle, Coca Cola gibi büyük üreticilerin katılımıyla gerçekleşen
Grundfos Endüstri Günleri etkinliğini değerlendiren Grundfos Türkiye Pazarlama
Müdürü Derya Çuha, “Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor. EUP
enerji verimliliği uygulamalarını zorunlu hale getiren yasa çıktı. Bundan
sonraki süreçte enerji verimli ürünlerin kullanımı daha da artacak ve Türkiye’de
Grundfos yüksek verimli ürünleri ile pazarda daha güçlü hale gelecek. Hidrofor,
derinkuyu pompaları ve yangın pompalarının montajını Türkiye’de yapan Grundfos,
önümüzdeki dönem için yatay pompaları ve çift emişli pompaları Türkiye’de
üretmek için planlamalarını yapmaktadır. 2011’de yüzde 53 büyüme beklenen
Grundfos’ta, 2012 yılı sonunda personel sayısı yüzde 26 artışla 76 kişiye
ulaşacak” dedi. Çuha, Grundfos’un sanayi tesislerine, enerji
optimizasyonu konusunda verdiği eğitimlerin ise Türkiye’de 2300 kişiye
ulaştığını belirtti.
Konuyla ilgili olarak Grundfos Türkiye Genel Müdürü Mike
Otten şu açıklamayı yaptı: “Grundfos olarak yeni ürün ve teknolojilere
sürekli yatırım yapıyoruz ve sektörün önde gelenleriyle hayata geçirdiğimiz
yenilikleri paylaşma imkanı veren Endüstri Günleri’ni düzenlemekten mutluluk
duyuyoruz. Gerek çalışanları gerekse faaliyet ve ürünleriyle yeşil bir şirket
olan Grundfos olarak, sektörün enerji tasarrufu imkanı sağlayan çözümlerle
ilgili doğru ve etkin bilgilendirilmesinin çok önemli olduğuna
inanıyoruz.”