Doğaltaşçıların Umudu Yeni Satış Merkezleri



Başta Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere çok sayıda ülkede inşaat sektörünün yavaşlaması nedeniyle talep daralması yaşayan doğaltaş ihracatçıları, krize rağmen inşaat yatırımlarının devam ettiği ülkelerde showroom açmayı planlıyor. Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Arslan Erdinç, ilk showroomu Birleşik Arap Emirlikleri'nin Abu Dabi şehrine açacaklarını, bu merkezin diğer ülkelerde açılacak showroomlar için örnek oluşturacağını söyledi.

Erdinç, Abu Dabi'deki showroomu Rusya'nın başkenti Moskova, Çin'in en büyük şehirlerinden biri olan Şanghay ile doğaltaş talebi yüksek olan Brezilya'nın Rio de Janeiro ya da Sao Paulo kentlerinde açılacak showroomların izleyeceğini açıkladı.

Bir showroomun yıllık maliyetini 200 bin dolar olarak hesapladıklarını ifade eden Erdinç, "Bu masrafa karşılık, bu ülkelere yüz milyonlarca dolarlık doğaltaş satabiliriz. Birleşik Arap Emirlikleri'nde ilk showroomu kurmak için Dış Ticaret Müsteşarlığı'ndan gerekli onayları bekliyoruz" dedi.

Nerede pazar varsa

Tamamına yakını yerli girdilerden oluşan ve en yüksek katmadeğeri yaratan doğaltaş ihracatı, azalan talebe bağlı olarak geriledi. Ege Maden İhracatçıları Birliği kanalıyla 1 Ocak-11 Nisan tarihleri arasında yapılan ihracat, bir önceki yıla göre 75 milyon dolarlık düşüşle 154 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Bu durumu dikkate alan Egeli doğaltaş ihracatçıları ise yurtdışında yeni hedef pazarlar belirledi. Bu pazarlarda etkin şekilde tanıtım yapacaklarını dile getiren Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Arslan Erdinç, en iyi tanıtım yolunun da Türk doğaltaşlarının sergileneceği showroomlar kurmak olduğunu ifade etti.

Erdinç, "Çalışmalarımızı tamamladık. Abu Dabi'de açılacak showroomun yerini belirledik. Şimdi Dış Ticaret Müsteşarlığı'ndan onay bekliyoruz. Onay sürecinin fazla uzamamasını, vakit geçmeden projeye izin verilmesini istiyoruz. Mal satmak istiyorsak, ürünlerimizi dünyadaki alıcılara iyi tanıtmamız gerekiyor. Bir showroomun yıllık masrafının 200 bin dolar olacağını tahmin ediyoruz. Bu maliyete karşılık her showroom, ülkemize 100 milyon doların üzerinde döviz kazandırır. Burada galeri şeklinde, çok farklı ürünlerimiz sergilenecek. Abu Dabi'deki örnek showroomun ardından benzerlerini de Rusya, Brezilya ve Çin'de de açmayı hedefliyoruz. Nerede gelişen bir pazar varsa, orada bir sergi salonu açmalıyız. Çünkü masraflar gelire göre hiç birşey. Bu şekilde dünyadaki en büyük rakibimiz olan İtalyanlar ile rekabet edebileceğiz" diye konuştu.

Uranyum analizi

Bu yıl Ege Maden İhracatçıları Birliği'nin olağan genel kurulunu İzmir yerine Afyon'da yapacaklarını ifade eden Başkan Erdinç, 17 Nisan'da yapacakları genel kurulda Afyon'da kurulan doğaltaş laboratuvarının da hizmete açılacağını açıkladı. Erdinç, "Dünyanın en modern laboratuvarını kurduk. Şu an akredite olmayı bekliyoruz. Sadece doğaltaş değil uranyuma kadar her türlü madenin analizi yapılabilecek. İhracatçılarımız bu şekilde masraflarını azaltıp, ihracat sürecini hızlandırıp, rekabet güçlerini artırabilecek" dedi.

Bölgeden yapılan ihracatta mermer başta olmak üzere doğaltaşın payının yüzde 50'ye çıktığını ifade eden Erdinç, genel kurulda Ege Maden İhracatçıları Birliği'nin adının Ege Mermer ve Maden İhracatçıları Birliği olarak değiştirilmesini görüşeceklerini söyledi. Erdinç, "Bizi ve üyelerimizi metal alıp satan bir organizasyon sanıyorlar. Bu nedenle alıcılarla bazı problemler yaşıyoruz. Bunları ortadan kaldırmak için isim değişikliği yapacağız" diye konuştu.