Ordu'da kentin içinden geçen 12 yaya geçidi, 16 kavşak olan 20 kilometrelik karayolunda trafik yoğunluğuna göre ulaşımın 25- 40 dakika arasında sağlanması, sık sık trafiğin tıkanması Ordu Çevre Yolu Projesi'ni gündeme getirdi. 2007 yılında proje çalışmalarına başlanılan 19 kilometrelik Ordu Çevre Yolu'nun ihalesi 553 milyon TL'ye yapılarak Temmuz 2012'de temeli atıldı. Perşembe İlçesi Akçaova'dan başlayıp Boztepe'nin altından tünelle, viyadükler ve duble yolla Cumhuriyet Mahallesi'nden geçerek Karadeniz Sahil Yolu'na bağlanacak olan 19 kilometrelik Çevre Yolu ile doğal güzelliğin zarar görmemesi ve Ordu Üniversitesi'nin doğayla iç içe arsasının bölünmemesi için yeni değişiklikle yol 23 kilometreye çıktı. Doğaya verilecek zararın en aza indirilmesi planlanan 553 milyon TL'lik proje, yeni güzergahıyla yaklaşık 1 milyar TL'ye mal olacak.
DHA'nın haberine göre, Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, Çevre Yolu Projesi'nin yapılan proje değişikliğiyle maliyetinin iki katına çıktığını, Ordu- Giresun Havalimanı'ndan da 3 kat daha maliyetli olduğunu belirterek, "Ağaç kesmektense, sahili koyları yok etmektense biraz daha güzergahı düzeltelim, tüneller ilave edelim derken maliyetler de arttı. Doğanın parasal anlamda değeri olmaz, 1 milyar belki insanlarımıza çok gelebilir ama eğer bu güzelim doğa katledilmeyecekse, milyonlarca yılda oluşan doğa devam edecekse milletçe fedakarlığı da yapmamız lazım. Ordu-Giresun Havalimanı'nın 250 milyon TL'ye mal olduğu düşünülürse havalimanı üç kat daha ucuza mal olmuş durumda bize" dedi.
40 dakikalık yol 10 dakikaya inecek
Çevre Yolu'nun hizmete açılmasıyla şehir içi geçişin 40 dakikadan 10 dakikaya ineceğini, akaryakıttan yılda 25 milyon TL tasarruf sağlanacağını da belirten Vali Balkanlıoğlu şunları söyledi:
"Ordu milyonlarca yılda oluşan güzel Karadeniz koylarını bünyesinde barındıran yegane İl. Ordu'da orman bütün güzelliğiyle denize sarkıyor. Bir tarafı zümrüt gibi yemyeşil orman bir tarafı masmavi deniz ve müthiş mücevher gibi koylar var. Mavi bayrak sahibi 4 tane plaj var Ordu'da. Ordu'dan geçen Çevre Yolu Ordu'nun sahillerinden değil de arka taraftan dağların altından tünellerle, viyadüklerle geçiyor. Büyük oranda bu tamamlanmış durumda. 19 kilometrelik yol biraz artırıldı Perşembe'den giriş yapılıp Gülyalı İlçesi'nden çıkışı olacak. İnşaatı büyük bir hızla devam ediyor. Önceden üniversitenin arsasını ikiye bölüyordu bir proje değişikliğiyle o da kaldırıldı, biraz tünel boyu da uzadı. Büyük bölümü tünelle geçiyor. Bu tüneller, yollar, köprüler, viyadükler yeni projeyle birlikte 1 milyar TL'yi buluyor. İnsanlarımız trafik yoğunluğunda şehir içinde 40 dakikada geçemiyordu, bu yolla 10 dakikada geçecek."
23 kilometrelik yolun 9 kilometresi tünel olacak
Yaklaşık 2 bin metre uzunluğunda 4 adet viyadük, 4 adet köprü, 12 adet alt geçit, 4'ü köprülü 6 kavşak, 9 kilometre uzunluğunda çift tüplü 6 tünel bulunan 23 kilometrelik yolun açılması Ordu- Giresun Havalimanı'na ulaşımı da kolaylaştıracak. Halen çalışmaları süren Çevre Yolu'nun 2016'da tamamlanması hedefleniyor.