Dizayn Grup Beyin Göçüne Karşı Beyin Gücünü Teşvik Ediyor
Dizayn Grup, hem bireyleri hem de kurumları teknoloji üretmeye teşvik etmek amacı ile "BEYİN GÖÇÜNE KARŞI, BEYİN GÜCÜNÜ TEŞVİK EDİYORUZ!" adı altında bir kampanya başlatmıştır.
2002 yılında başlatılan bu kampanya ile endüstriye dönüştürülebilecek, proje, buluş ve yeni fikirler Dizayn Grup tarafından maddi ve teknik açıdan destekliyor. 71 proje başvurusunun yapıldığı ilk kampanya sonucu 10 proje desteklenmeye değer görülürken, geçen yıl ikincisi düzenlenen kampanyaya 100 proje başvurusu yapıldı.
12 Şubat'ta yapılan basın toplantısı ile 100 proje içinden 4 projenin destekleneceği açıklandı.
" BEYİN GÖÇÜNE KARŞI, BEYİN GÜCÜNÜ TEŞVİK EDİYORUZ!-II" Kampanyası kapsamında desteklenmesine karar verilen projeler;
1. Isı Geçirgenlik Katsayısı Düşürülmüş Yapı Elemanı Üretim Metodu
2. Çevre Dostu Kombine Enerji Üretimi;
3. Tarımda Bütünleşik Teknolojiler
4. Jeotermal Su Taşınımında Kabuk Önleyici Sistem
Kampanyaya başvuran ancak DİZAYN GRUP tarafından desteklenmeyen projeler ise "www.projepazari.com" 'da yayınlanmaktadır.
Kampanya kapsamında DİZAYN GRUP'a ulaşan her proje sahibinin patent başvurusu yapması durumunda konu ile ilgili tüm giderler DİZAYN GRUP tarafından karşılanıyor ve proje sahibi yasal açıdan da koruma altına alınıyor.
Kampanya için firma tarafından ayrılan bütçe ise 2 milyon EURO.
20 Şubat 2004'de başvuruların başladığı "BEYİN GÖÇÜNE KARŞI, BEYİN GÜCÜNÜ TEŞVİK EDİYORUZ!-III" Kampanyası için son başvuru tarihi ise 30 Mayıs 2004. Başvurular arge.dizayngrup.com adresinden yapılabilmektedir.
DİZAYN GRUP Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim MİRMAHMUTOĞULLARI basın toplantısı sırasında yaptığı değerlendirmede; "Ar- Ge çalışmaları, ülke ekonomilerinin gelişmesi ve dünya standartlarında rekabet edilebilmesi açısından çok büyük önem taşımaktadır. Bu noktada yetişmiş beyinlerin teknoloji üretmesine ve bu teknolojiyi ekonominin ve insanlığın hizmetine sunmasına ihtiyacımız vardır. Bir insanın yetişmesi ve ekonomiye artı değer kazandırması çok emekli ve uzun zaman gerektirir. Demek ki bizler de gerek özel sektör gerekse kamu sektörü olarak yetişmiş beyinlerin ülke içersinde kalıp bizim için artı değer üretmesini sağlamalıyız. Başlattığımız kampanyada da çıkış noktamız bu oldu. "BEYİN GÖÇÜNE KARŞI, BEYİN GÜCÜNÜ TEŞVİK EDİYORUZ!" Kampanyası ile özel sektörde bir ilki gerçekleştirerek yetişmiş beyinleri harekete geçirmeyi amaçlıyoruz. İlkine 71, ikincisine ise 100 proje ile başvuru yapıldı. Bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz "BEYİN GÖÇÜNE KARŞI, BEYİN GÜCÜNÜ TEŞVİK EDİYORUZ!-III" Kampanyası'na ise ilginin çok daha fazla olacağını düşünüyoruz. Kampanyaya başvuran kişi sayısındaki artış ve kamuoyunun ilgisi doğru yolda ilerlediğimizi gösteriyor ve bu yolda ilerlemeye devam edeceğiz." dedi.