Türk-İş'e bağlı Liman-İş Sendikası Genel Başkanı Raif Kılıç, Özelleştirme Yüksek Kurulu üyelerinin oluşumuyla ilgili genelgenin yürürlüğe girmemesi nedeniyle 2003 Mayıs ayından bu yana yapılan özelleştirmelerin tümünün geçersiz olduğunu belirterek, gerçek değerinin çok altında satıldığını düşündükleri Derince Limanı için açılan ihaleyi yargıya götürdüklerini kaydetti.
Derince Limanı'nın özelleştirilmesine yönelik ihalenin iptal edilmesi gerektiğini söyleyen Kılıç, yaptığı açıklamada, ihalede düşük fiyat verildiği gerçeğinin örtülmeye çalışıldığını, Özelleştirme İdaresi'nin değer tespit rakamının kamuoyuna açıklanması gerektiğini dile getirdi. Kılıç, TCDD Genel Müdürlüğü'nün hazırlattığı rapora göre, yapılacak yatırımlarla 2019 yılına kadar limanın elde edeceği karın 226 milyon dolar olduğunu ifade etti. Kılıç, "Özelleştirme İdaresi, en azından 'basiretli bir tüccar' gibi davranmalı ve ihaleyi iptal etmelidir" dedi.
'Alıcı deneyimsiz'
TCDD Derince Limanı'nın önceki gün özelleştirme ihalesinin yapıldığını ve ihalenin 195.2 milyon dolarla Türkerler Ortak Girişim Gru-bu'na verildiğini anımsattı. Türkerler OGG'nin ihale sonrasında yaptığı açıklamada, bu sektörde hiçbir deneyimi olmadığını ve ilerisi için böyle bir sektöre yatırım yaptığını ifade ettiğini belirten Kılıç, ulaştırma alanına bile yeni giren bir şirketin, liman işletmeciliği gibi özel birikim isteyen bir alanda nasıl ihaleye kabul edildiğinin açıklanması gerektiğini vurguladı. Özellikle otomotiv sektörü açısından önem arz eden Derince Limanı'nın tren yolu bağlantısı bulunduğu için çok stratejik bir öneme sahip olduğu belirtilirken, limanın öneminin, Haydarpaşa Gan'nın özelleştirilmesinden sonra çok daha artacağı kaydediliyor. Liman, ihracat merkezi olan 3 kente de yakın durumda bulunuyor.