GPRS/EDGE altyapısı, İstanbul sularındaki taksi teknelerle çağrı
merkezi arasında kesintisiz iletişim sağlıyor. Teknelerden gelen konum, mola,
ciro bilgileri, doğrultusunda en uygun tekne belirleniyor ve müşteriye
yönlendiriliyor. Teknomar Genel Müdürü Gürkan Çanga, Deniz Taksi İletişim
Sistemi'nin Turkcell GPRS/EDGE alt yapısıyla birlikte dünyada bir ilk olduğunu
söylüyor.
Teknomar'ın teknolojiye yaklaşımından ve altyapısından
bahseder misiniz?
Teknomar'da tek bir operasyon merkezinden yönetilen paket
uygulama yazılımları yanında İşletme Yönetim Sistemlerimiz bulunuyor.
Sipariş-sevk ve takip sistemleri, elektronik haritalar ve coğrafi bilgi
sistemleri (GPS) ile destekleniyor. Deniz Taksi projesinde kullandığımız Deniz
Taksi İşletim Sistemi (DETİS) üç ana bileşenden oluşuyor. Operasyon yönetimi
yazılımı, CRM bazlı çağrı merkezi yazılımı ve elektronik harita.
Turkcell GPRS/EDGE altyapısı Deniz Taksi projesinde
hangi amaçlarla kullanılıyor?
Çağrı merkezi ile tekneler arasındaki operasyonların yönetimi
için Deniz Taksi İşletim Sistemi'ni kullanıyoruz. Bu sistem internet tabanlı ve
çalışması tamamen GPRS/EDGE teknolojisine bağlı. Burada da Turkcell GPRS/EDGE
altyapısını kullanıyoruz, dolayısıyla Turkcell bu projenin olmazsa olmazı.
Proje, Çağrı Merkezi'ne bağlı olarak bir uygulama ve yazılımı destekleyen her
türlü haberleşme ve teknolojik sistemlerle beraber dünyadaki ilk uygulama.
Kaptan köşkündeki bilgisayarlara takılı mobil veri cihazı aracılığıyla Turkcell
GPRS/EDGE altyapısı üzerinden teknelerle çağrı merkezi arasında anlık,
kesintisiz veri iletişimi sağlanıyor. Tekneler her 10 saniyede bir Turkcell
GPRS/EDGE altyapısı ile koordinatlarını merkeze iletiyor. Çağrı merkezi,
teknelerin konumunu, müşteriyi alıp almadıklarını, yakıt alışlarını, ciro ve
arıza durumlarını anlık olarak takip ediyor. Çağrı merkezi, İDO'nun 444 44 36
nolu hattından gelen talep doğrultusunda en uygun taksiyi müşteriye
yönlendiriyor. Müşteriye bir referans numarası bildiriliyor. Böylece
yanaştıkları iskeleden kimi alacaklarını biliyorlar. Yine çağrı merkezi
teknelerin hızını takip edebiliyor. Hava durumu bilgileri tekneye mesaj olarak
gönderiliyor. Müşteriler Turkcell GPRS/EDGE bağlantılı POS cihazları
aracılığıyla kredi kartları ile de takside ödeme yapabiliyorlar.
Turkcell GPRS/EDGE altyapısını kullanarak hangi
sonuçları elde ettiniz?
İnsanlar günümüzde daha çok hız ve konfor talep ediyor. Deniz
Taksi Projesi, Turkcell GPRS/EDGE altyapısı sayesinde günümüzün hız ve güvenlik
ihtiyaçlarına yanıt verebiliyor. Şu anda 6 adet Deniz Taksimi hizmette.
2010 ortalarına kadar sayım 35'e ulaşacak. Sayı arttıkça teknelerin en verimli
şekilde kullanılması, müşteriye en kısa sürede qulaştırılması ancak bu sistem
sayesinde mümkün. Dolayısıyla bizim için en önemli konu GPRS/EDGE bağlantısının
sürekliliği. Tekneyle iletişimin hiç kesintiye uğramaması müşterinin bize
duyduğu güveni artırıyor.
Mobil projelerde Turkcell'le nasıl
çalıştınız?
Projenin, olmazsa olmaz iki ana unsuru var. Birincisi deniz
taksileri elektronik haritalardan online izleyebilmek için GPS teknolojisi.
İkincisi ise GPRS altyapısı. Altyapı sağlamlığı ve kapsama alanındaki
üstünlüğünden dolayı Turkcell'le çalışma kararı aldık. İstanbul Boğazı'nın
kuzeyinden Marmara Denizi'nin kuzey kıyılarında Tuzla ve Avcılar'a kadar ve
Adalar bölgesinde Turkcell ekibinin de katıldığı araştırma çalışmaları yapıldı.
Turkcell desteği ile gereksinimimiz olan GPRS/EDGE altyapı mükemmeliyetine
ulaştık. Turkcell'in desteği ve samimiyetinden çok
memnunuz.