DemirDöküm'ün 2011 İhracat Hedefi 110 Milyon Avro



DemirDöküm Yönetim Kurulu Başkanı Christoph M. Grosser, 2007 yılından itibaren Türkiye'ye 725 milyon liralık yatırım yaptıklarını belirterek, 2011 yılı ihracat hedeflerinin 110 milyon avro olduğunu söyledi. Grosser, DemirDöküm'ün Türkiye'de ısıtma pazarının lider firması olduğunu kaydederek, kombi pazarında yüzde 32, panel radyatörde yüzde 29, şofbende yüzde 75 ve termosifonda yüzde 50'lik pazar payına sahip olduklarını anlattı.
Grosser, 2008 yılında kurdukları fabrikada klima üretimine geçtiklerini ifade ederek, Bozüyük'teki fabrikada yılda 600 bin adet klima ürettiklerine dikkati çekti.

Solar panel sistemlerine teşvik için Bakanlık ile görüşmeler sürüyor

Solar panel sistemlerine gerekli teşviklerin verilmesi amacıyla Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile görüşme içinde olduklarını ifade eden Grosser, solar teknolojiler konusunda tüketici ve sanayicilere teşvik verilmesi durumunda Türkiye'de yenilenebilir enerjinin gelişiminin çok rahat olacağını ifade etti. Bu konudaki girişimlerinin ve bekleyişlerinin sürdüğünü belirten Grosser, Türkiye'de 2010 yılının başında solar panel fabrikası kurarak solar panel üretimine başladıklarını, solar panel pazarında büyük bir potansiyel bulunduğunu söyledi. Grosser, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) en yakın ülke konumunda bulunduğunu, bu nedenle Türkiye ısıtma ve soğutma sektöründe üretim üssü haline geldiğini anlattı.

Grosser, AB pazarları ve Türkiye'nin komşu ülkelere ihracatına yoğun bir şekilde devam ettiklerini kaydederek, şunları söyledi:
    
''Vaillant Group'un DemirDöküm'ü Ekim 2007'de satın almasından sonra bugüne kadar Türkiye'de 725 milyon lira yatırım yaptık, 380 milyon avro. Bu yatırım ısıtma, soğutma ve havalandırma pazarında Türkiye'de bu kadar kısa sürede yapılan en yüksek yatırım. Vaillant Group, DemirDöküm ve Vaillant markasının geleceği için temel adımlar attı. Büyük yatırımların yapılması, Vaillant Group için Türkiye'nin ne kadar önemli bir ülke olduğunu ispat ediyor. Türkiye'deki organizasyon yapısı Vaillant Group içinde dünyada üçüncü büyük organizasyon. Bozüyük üretim tesisimiz de Vaillant Group'un 16 fabrikası içinde ikinci büyük üretim tesisidir. Bundan dolayı Türkiye'deki üretim organizasyonunun belirli bir ağırlığı var. Bu ağırlığı hem iç pazar, hem ihracatta daha da güçlendireceğiz. 2011 yılı DemirDöküm toplam ihracat hedefimiz 110 milyon avro.''
    
''Üç markamız var: DemirDöküm, Demrad ve Heat Line''
    
2010 yılında gerçekleştirdikleri ihracat artışı nedeniyle ödül aldıklarını anımsatan Grosser, ihracattaki artışta Vaillant Group'un 42 ülkedeki organizasyonunun önemi bulunduğuna dikkati çekti. İngiltere'nin kendileri açısından önemli bir pazar olduğuna işaret eden Grosser, ''İngiltere ısıtma ve sıcak su pazarında en büyük pazar. Her yıl 1,5 milyon kombi satılıyor. İngiltere'de Vaillant Group olarak pazar lideriyiz. Hem radyatör, hem de kombi satışımızda. hızlı bir gelişim var. DemirDöküm olarak yurt dışında farklı markalarımız var. İngiltere'de DemirDöküm'e ait bir marka olan 'Heatline markası, 'Demrad' markası da diğer ihracat ülkelerinde kullandığımız farklı bir marka. Değişik ülkelere değişik ürünler için değişik markalar kullanıyoruz. Bu markaların satışları belirli bir organizasyon ve belirli bir segment içinde devam etmektedir' diye konuştu.

Vaillant Group bünyesinde AR-GE alanında çalışan 550 mühendis bulunduğunun altını çizen Grosser, Türkiye'de de yeni bir AR-GE merkezi kurarak, Vaillant'ın mevcut teknolojisini transfer etmek istediklerini bildirdi.
Solar enerjiye ağırlık vermeyi planladıklarını kaydeden Grosser, jeotermik çözümler konusunda da çalışma içinde olduklarını belirterek, ''İki ay içinde 50 kişiyi istihdam etmeyi istiyoruz. Türkiye'de bin 800, dünya çapında 13 bin kişi istihdam ediyoruz'' dedi.

DemirDöküm'ü satın almalarının ardından logosunu yenilediklerini söyleyen Grosser, mağaza ve servis konseptini de belirli prosedürlere göre yenilediklerini sözlerine ekledi.