“DemirDöküm, Tüketicinin İhtiyaçlarına Göre Kendini Şekillendiriyor”



Türkiye'nin ilk sanayi şirketlerinden DemirDöküm, Ar-Ge alanında yürüttüğü çalışmalar neticesinde geleneksel ürün gamını yeni ürünlerle güçlendiriyor. Geçtiğimiz yıl, ErP Yönetmeliği ile birlikte Türkiye'nin yeni yoğuşmalı kombisi Atromix'i, kaskad pazarı için MaxiCondense'in yeni ürünlerini ve ısı pompası alanında da MaxiAir ürün grubunu tüketicilerinin beğenisine sunan firma, ısıtma alanındaki ürün gamını da elektrikli ısıtma cihazı Volto ile geliştirdi.

DemirDöküm Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Ertuna, DemirDöküm’ün yüksek teknolojili yeni ürünlerinin yanı sıra firma ile ilgili sorularımızı yanıtladı…

DemirDöküm'ü kısaca anlatabilir misiniz?
Türkiye'nin ilk sanayi şirketlerinden DemirDöküm olarak; kurulduğumuz 1954 yılından günümüze Türk sanayisinin gelişimine katkıda bulunduk ve birçok yeni yatırımı hayata geçirdik. Tüketicilerimize üstün teknolojili ürünler sunarak, sektördeki kaliteyi her geçen gün yükselttik. Isı konforu ile özdeşleşen DemirDöküm, ısıtma sektöründe birçok cihaz, sistem ve hizmetle sektöre ilkleri kazandırdı. Üretimimizi Bozüyük'teki 267 bin metrekare açık, 65 bin metrekare kapalı alana yayılan fabrikamızda gerçekleştiriyoruz. İleri teknolojiyi kullanarak katma değer odaklı, çevre dostu yalın üretim teknikleri ile üretim gerçekleştiren şirketimiz, Türkiye'nin 140. Ar-Ge merkezine sahip. Kaliteli ve yüksek tasarruflu ürünlerimiz tüketicilerin takdirini kazanırken, aynı zamanda birçok kez dünyanın en prestijli endüstriyel tasarım ödüllerinden Good Design ve Green Good Design'e layık görüldü.

Ürün gamınız hakkında bilgi verir misiniz?
Kombi, radyatör, klima, termosifon, şofben, merkezi sistem kazanları, ısı pompası, güneş enerji sistemleri ve VRF sistemi kategorilerinde geniş bir ürün gamına sahibiz. Değişen tüketici ihtiyaçlarını karşılamak adına geliştirdiğimiz yeni ürünlerimiz ile tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırmaya ve onlara üst düzey konfor sağlamaya özen gösteriyoruz.

Ar-Ge alanında yürüttüğümüz çalışmalar neticesinde geçen yıl geleneksel ürün gamımızı yeni ürünler ekleyerek güçlendirdik. ErP Yönetmeliği ile birlikte Türkiye'nin yeni yoğuşmalı kombisi Atromix'i, kaskad pazarı için MaxiCondense'in yeni ürünlerini ve ısı pompası alanında da MaxiAir ürün grubumuzu tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Yeni ürünlerimiz ve girdiğimiz yeni alanlardaki çözümlerimiz yüksek müşteri memnuniyeti sağladı.

Isıtma alanındaki ürün gamımızı bu yıl elektrikli ısıtma cihazı ile genişleterek Volto'yu satışa sunduk. Doğalgazın olmadığı il ve ilçelerdeki tüketicilerimiz için geliştirdiğimiz ve tamamen elektrikle çalışan Volto, düşük enerji tüketimiyle kullanıcısına yüksek verimlilik vaat ediyor. Önümüzdeki dönemde ürün gamımıza yeni ürünlerimizi eklemeye devam edeceğiz.

Tüketicilerinize ürün seçimi, kullanımı noktasında ne tür hizmetler sunuyorsunuz?
Sektörümüzde ürün alım süreci birkaç aşamada gerçekleşiyor. Araştırma, kıyaslama, inceleme ve karar verme süreçlerinin tümünde müşterilerimize kusursuz bir deneyim sunmak için her aşaması düşünülmüş bir ağ ördük. Müşterilerimiz www.demirdokum.com.tr adresinden ürünlerimiz, kampanyalarımız, tüketicilerimiz için geliştirdiğimiz uygulamalar hakkında tüm bilgilere saniyeler içinde ulaşabiliyor. Yeni bir yoğuşmalı kombi almak isteyen tüketicilerimiz için geliştirdiğimiz "Tasarruf Ölçer" uygulaması, DemirDöküm yoğuşmalı kombinin 1 sezonda ne kadar tasarruf ettirebileceğini 3 adımda hızlıca paylaşıyor. Tüketicilerimizin yaşam alanlarına en uygun ürünü seçebilmeleri için "Ücretsiz Keşif" fırsatı sunuyoruz. Kısa bir form doldurma işleminin ardından ya da 0530 919 18 33 numaralı kombi keşif hattımızdan destek sunuyoruz. Hatta “Tasarruf Ölçer” uygulamamızla, online platformlarda gerçekleştirilen en başarılı uygulamaların ödüllendirildiği Altın Örümcek Ödülü’nün sahibi olduk.

Tüketicilerimiz www.demirdokum.com.tr üzerinden kendilerine en yakın yetkili satıcılarımıza ulaşabiliyor; cihaz ilk çalıştırma ve garanti başlatma işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Yine internet sitemiz üzerinden özel donanımlı servis teknikerlerimiz ve yetkili servis hizmetlerimiz görüntülenebiliyor. İnceleme kısmında tüketicilerimiz kendilerine en yakın noktalardan ürünlerimizi inceleyebiliyor, ürün teknik detayları, kullanımı ve merak ettikleri tüm sorulara yanıt bulabiliyor.

Ürünlerinizin kullanıldığı referans projelerden bahseder misiniz?
Kombi, panel radyatör, şofben, termosifon ve kazan ürünlerimizle Türkiye’nin birçok bölgesindeki marka projelerin ilk tercih olmaya devam ediyoruz. Öte yandan 3 yıldır ürün gamımıza kattığımız merkezi sistem klima (VRF) ürün gamımızla birçok AVM, hastane ve fabrika projelerinde yer almaktan mutluluk duyuyoruz. Enerji tasarrufu sağlayan yüksek verimli sistemlerimiz ile bu yıl birçok toplu konut projesine iklimlendirme çözümleri sunduk. Marmara Bölgesi'ndeki üç yeni konut projesinin ilk tercihi olduk. Semt Kocaeli, 11’inci Mahalle ve Bahçe Evler’de toplam bin 200’e yakın daire uzun yıllar DemirDöküm ürünleriyle ısınacak.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Toplu konut projelerine ek olarak İstanbul’da dört itfaiye binasının iklimlendirme projesini tamamladık. Sancaktepe, Silivri, Sultangazi ve Arnavutköy ilçelerindeki binaların iklimlendirme ihtiyacı için yüksek verimli DemirDöküm DVS5 VRF sistemleri kullanıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü, bin 250 metrekare kapalı alana sahip “İtfaiye Simülasyon Merkezi” projesi kapsamında toplamda 175,0 kW gücünde 3 grup VRF sistemi kullanıldı. DemirDöküm’ün sektöre öncülük eden DVS5 VRF ürün grubunun katkılarıyla itfaiye binalarında ısıtmada yüzde 17, soğutmada ise yüzde 37’lik enerji tasarrufu sağlandı. Büyük bir emek harcanan bu önemli projede DemirDöküm olarak yer almaktan, kurumun enerji tasarrufunu artırarak gezegenimizin de sürdürülebilirliğine katkı sağlamaktan büyük bir mutluluk duyduk. Çevreci, minimum enerji tüketen yeni nesil ürünlerimiz ile önümüzdeki dönemde de yeni projelere iklimlendirme çözümleri sunmaya devam edeceğiz.

Ar-Ge faaliyetleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
DemirDöküm olarak kurulduğumuz günden günümüze tüketicilerimizin ihtiyaçlarına göre kendimizi şekillendirerek sektörde öncü olmayı başardık. Yüksek teknolojiye sahip ürünlerimizi Ar-Ge merkezimizde kendi mühendislerimiz tarafından geliştirilen yazılım ve donanımlarla üretiyoruz. DemirDöküm'ü asırlık hedeflerine ulaştırmak, sektördeki ilklerimize yenilerini eklemek için Ar-Ge yatırımımızı kademeli olarak artırıyoruz. Stratejik olarak çevre, verimlilik, yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarının kullanımı, sistem yaklaşımı ile kişisel çözümler üretme ve otomasyon-iletişim teknolojisinin ürünlere uygulanmasıyla beraber, güneş enerjisi sistemleri, kaskad çözümler ve akıllı kontrol sistemleri temel Ar-Ge konularımız arasında yer alıyor.

DemirDöküm’ün ihracat çalışmaları ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
Bozüyük’te üretimini gerçekleştirdiğimiz geniş ürün gamımızı dünyanın 50 ülkesine ihraç ediyoruz. Geçen yıl ürün bazında değişmekle birlikte Moldova, Bulgaristan, Şili, Ukrayna, İtalya ve Azerbaycan pazarlarında lider konuma ulaştık. İtalya, Çin, Rusya, İspanya ve Güney Amerika'da pazar payımızı artırmaya devam ediyoruz.

Son yıllarda DemirDöküm’ün farklılaştığı konular olan “Müşteri Deneyimi Platformu”, “Müşterinin Yıldızları” çalışması ve Sabancı Üniversitesi iş birliği ile hayata geçirdiğiniz “Müşteri Deneyimi Odaklı Satış Akademisi” hakkında bilgi verebilir misiniz?
Müşterilerimiz ve tüm paydaşlarımız için birçok dönüşüm projesini eş zamanlı yürütüyoruz. DemirDöküm Akademi, bu kapsamda sektörün ilkleri arasında yer alıyor. Deneyime dayalı dönüşüm çalışmaları ile amacımız hem müşterilerimizin hem de iş ortaklarımızın memnuniyetini ve aldıkları hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkarmak, DemirDöküm ile çıktıkları bu yolculukta kazanımlarını daha da artırmak.

Müşteri beklentileri ve iş ortaklarımızın ihtiyaçlarının yanı sıra yaptığımız pazar araştırmaları doğrultusunda DemirDöküm Akademi'yi kurduk. Sabancı Üniversitesi EDU iş birliği ile hayata geçirdiğimiz 'Müşteri Deneyimi Odaklı Satış Akademisi' ile Türkiye'yi dolaşmaya başladık. Eğitim stratejimizden yola çıkarak DemirDöküm Akademi çatısı altında sektörün ilk satış kitapçığı olan “DemirDöküm Etkili Satış Rehberi”ni hazırladık. Önümüzdeki yıllarda devam etmeyi planladığımız eğitimlerimize ilk yıl 355 iş ortağımız katılırken, bu yıl katılımcı sayımız 500’ü aştı.

Tüketicilerimizin ve iş ortaklarımızın hayatlarını kolaylaştıracak proje ve uygulamalarla sektördeki öncülüğümüzü farklı alanlara taşımayı hedefliyoruz. Bu kapsamda bu yıl hayata geçirdiğimiz projelerden biri de “Müşteri Memnuniyeti Mükemmellik Ödülü” oldu.

Ödül kapsamında; “Etkili ve Müşteri Memnuniyeti Odaklı Satış Eğitim” programına katılan satış noktalarımızı periyodik olarak birçok farklı kriterde değerlendirerek ve her birinin performansını ölçümlemeyi planlıyoruz. Türkiye’nin dört bir yanında kusursuz müşteri deneyimi sunmak, iş ortaklarını nihai tüketici gözünde daha görünür bir hale getirmek ve kaliteli hizmetleri ön plana çıkarmak istiyoruz. Projemiz kapsamında dört bin nihai tüketicinin görüşünü alıyoruz. Kombi satın alma sürecinden mağaza içerisindeki karşılanmaya ve kombi montajının yapılmasına kadar tüm süreçleri değerlendirildiğimiz araştırma sonucunda yüksek puan alan satış noktalarına “Müşteri Memnuniyeti Mükemmellik Ödülü” veriyoruz. Müşteri memnuniyeti ve mağaza içi hizmet kalitesi ile başarı elde eden iş ortaklarımız, program dâhilinde elde ettiği başarılarla avantajlı paketlere sahip oluyor.

Aynı zamanda yine DemirDöküm Akademi çatısı altında müşteri beklentilerine doğru ve hızlı yanıt vermek, saha organizasyonumuzu geliştirmek, tüketicilerimize sağladığımız avantajları artırmak için iş ortaklarımıza yönelik VUCA Satış Kanalı Yönetimi eğitimi düzenledik. İki gün süren eğitime 41 yetkili satıcımız katıldı. DemirDöküm Akademi'deki eğitim başlıklarından bir diğeri de "Finans ve İş Simülasyonu" oldu. Yetkili satıcılarımızın finansal okuryazarlıklarını geliştirmesi ve şirket sonuçlarına yansıyacak kararların mali tablolar içindeki yerinin bütünsel olarak gözlemleyebilmesini amaçladığımız üç gün süren eğitime 35 yetkili satıcımız katıldı. Ayrıca, bir tüketicinin günde ortalama 150 defa çevrimiçi olduğu ve internet üzerinden gerçekleşen alışverişlerin arttığı günümüzde düzenli olarak yetkili satıcılarımız için Google AdWords eğitimleri düzenliyoruz.

Hayata geçirdiğimiz programlardan biri olan “Müşterinin Yıldızları Programı” ise mağaza içi ve satış sonrasında üstün müşteri memnuniyeti ve deneyimi sunan iş ortaklarımızı dahil ettiğimiz bir program. Bu program aracılığıyla müşteri deneyiminde üstün başarı gösteren iş ortaklarımızı daha fazla teşvik ediyor, onlara özel deneyimler yaşatıyor ve onları müşterilerin nezdinde daha görünür hale getiriyoruz.

Eklemek istedikleriniz…
Eğitim ve gençler, DemirDöküm’ün çok önem verdiği iki gündem. İklimlendirme sektörünün geleceğine yön verecek gençlerimizi desteklemek amacıyla Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri için ücretsiz ders kitabı dağıtımı projemiz, dördüncü yılına ulaştı.

Türkiye genelinde 20 bine yakın Meslek Liseli 11'inci sınıf öğrencisi bu yıl da DemirDöküm sponsorluğunda hazırlanan “Isıtma Tesisatı”, “Doğal Gaz Bina İçi Tesisatı” ve “Gaz Yakıcı Cihazlar” kitapları ile ders başı yaptı.

Başladığı günden bu yana toplamda 80 bine yakın öğrenciye ulaşan projemiz sayesinde Türkiye genelinde her yıl 200’e yakın meslek lisesine ücretsiz kitap dağıtım desteği sağladığımız için mutluyuz.