Dedeman Bucaklar’la Birlikte Urfa’ya Beş Yıldızlı Otel Yaptı
50. yılını 50 otelle kutlamak isteyen Dedeman Otelcilik, Şanlıurfa’da Bucaklar İnşaat’ın yaptığı yeni otelini hizmete açtı. Yıl sonuna kadar Gaziantep’teki otelini de açmayı planlayan Dedeman, İstanbul’daki otel sayısını da 3’e çıkarmayı planlıyor
Dedeman Hotels & Resorts International, Güneydoğu Anadolu bölgesindeki ikinci otelini Şanlıurfa’da açtı. 5 yıldızlı Şanlıurfa Dedeman dün düzenlenen bir törenle hizmete açıldı. Otelin yatırımcısı olan Bucaklar İnşaat’ın Yönetim Kurulu Başkanı Osman Bucak, törende yaptığı konuşmada otelin 13 milyon dolara mal olduğunu açıkladı.
Konya’ya da otel açacak
Bucak, Dedeman Topluluğu ile gerçekleştirdikleri verimli işbirliğini Konya civarında açacakları başka bir otelle devam ettirmek istediklerini belirtti. Dedeman Otelcilik Yönetim Kurulu Başkanı Murat Dedeman ise 50. yıllarında 50 otele ulaşmayı planladıklarını kaydetti.
Dedeman, İstanbul’daki otel sayısını da 3’e çıkarmayı planlıyor. Dedeman Otelcilik, İstanbul’un Avrupa Kültür Başkenti seçilmesi paralelinde, biri Kozyatağı civarında diğeri Eminönü bölgesinde olmak üzere 2 yeni otelini 2010 yılında hizmete açmayı hedefliyor. Murat Dedeman, yeni otellerin 15’ini başta Rusya, Ukrayna, Romanya, Makedonya ve Türki Cumhuriyetler olmak üzere yurtdışında açacaklarını söyledi.
Erken rezervasyon yaradı
Dedeman 2007 yılının erken yapılan rezervasyonlar ve zamanında başlayan tanıtım sürecinin turizmi olumlu etkilediğini, yıl sonu verilerinin 2005 yılı verilerini yakalayacağını düşündüklerini kaydetti. Çalışma alanlarını şehir otelciliğine verdiklerini belirten Murat Dedeman, “Şehir otelciliği ekonomiyle bağlantılıdır. İstikrarlı büyüme bize de yansıyor. Ancak kıyı turizmi siyasi gelişmelerden etkilenebiliyor. 2006 yılında turizm yüzde 16 geriledi. Dedeman olarak bizdeki gerileme yüzde 4 civarında oldu” dedi.
Alman turist birayı ülkesinde 1, burada 4 euroya içiyor
Murat Dedeman vergilerin sektörü kayıtdışına sürüklediğini vurguladı ve şöyle devam etti: “Turizmin önünü kesen en önemli unsur KDV’dir. Rakip ülkelere baktığımızda KDV oranları yüzde 5-8 civarında. Bu ülkelerle rekabet etmemiz için KDV oranı ve alkollü içeceklerdeki ÖTV’nin düşürülmesi lazım. Yabancı kendi ülkesinde bir biraya 1 euro verirken, Türkiye’de 4 euro veriyor. Yüksek vergiler yerli işletmecileri kayıtdışına sürüklüyor.”