Decovita Seramik üretimini, Bilecik’teki Bozüyük Organize Sanayi Bölgesi’nde, 162 bin metrekare arsa üzerinde konumlanan 45 bin metrekarelik kapalı alanda gerçekleştiriyor. Ar-Ge ve Ür-Ge departmanlarında, dünyanın en büyük seramik üreticileri olan Çin, Hindistan, İtalya gibi ülkelerden ve Türkiye’den toplamda 40 kişi çalışıyor. Bu departmanlara gerçekleştirilen yatırımlar sonucunda, dünyanın en siyah ve en beyaz seramiği şu anda Decovita Seramik tarafından Bozüyük’teki fabrikada üretiliyor.
İki yıl içinde 50’den fazla ülkeye ihracat hedefini başarı ile gerçekleştiren Decovita, yıl sonunda bu sayıyı 80’e çıkarmayı hedefliyor. Bir diğer hedef ise yenilikçi ürünleri sayesinde, kaliteli ve lüks seramikler kategorisinde yarıştığı İtalya ve İspanya markalarının dünyadaki ihracat pazarından daha fazla pay almak.
15 Mayıs itibarıyla fabrikadaki yeni fırınların faal duruma geçtiğini söyleyen Decovita Seramik Kurucu Ortağı Ercan Uyan, "2016 yılında fabrikamızı açarken, iki yıl sonrası için kapasitemizi artıracağımızın sözünü vermiştik. Dünyanın önde gelen seramik üreticileri arasında yer alan ülkemize yaraşır seramikler üretecek, yeni yatırımlarla hem üretimi hem de istihdamı artıracak ve yurt dışı pazarına açılacaktık. Çalışma şevkimiz, ülkemize, ekonomimize ve Türk insanına duyduğumuz sonsuz güvenle bugün bunu başarmanın mutluluğunu yaşıyoruz" dedi.
50’den fazla ülkeye ulaşıldı, hedef 80 ülke!
Ek yatırımla birlikte yıllık dört milyon metrekare olan seramik üretimlerini 10 milyon metrekareye çıkaracaklarını söyleyen Uyan, “Son teknoloji ve tam otomasyonlu sistemle kurduğumuz fabrikamızda 410 çalışanımızla birlikte 24 saat üretim yapıyoruz. Buna rağmen iki yıllık süreçte en büyük sıkıntımız gerek yurt içinden gerek yurt dışından hızla artan talebe karşılık verememek oldu. Şu anda yurt içindeki bayileşme hedeflerini tamamlamış, yurt dışında ise Avrupa, Afrika, Amerika ve Ortadoğu’daki 50’den fazla ülkeye ürünlerimizi ihraç etme başarısını yakalamış durumdayız. Hedefimiz bu sayıyı yıl sonuna kadar 80’e çıkarmak. İhracat alanında ülkemize değer katmak öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Stratejimizi yüzde 30 iç pazar, yüzde 70 ihracat olarak şekillendiriyoruz. Özellikle Avrupa pazarını çok önemsiyoruz. Bu nedenle bu yıl Avrupa’da ofis açarak hem bu kıtada hem de ABD ve Güney Amerika’da daha da etkili olmayı planlıyoruz” diye konuştu.