Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), ‘Kırık Tüneli Bağlantı Yollarının Yapımı’ işini "pazarlık" yöntemiyle ihale etti. Karar Danıştay’dan döndü. Yeniden açılan ihale, aynı şirkete gitti. KGM, yargı kararı ile iptal edilen ilk ihaleye göre ikinci ihalede, 133 milyon TL daha yüksek bir sözleşmeye imza attı.
BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; KGM, Şubat 2014’te Kırık Tüneli ile Bağlantı Yollarının Yapımı İşi kapsamında, seçtiği şirketleri davet ederek "Belli istekliler arasında” yöntemi ile ihale gerçekleştirdi. İdare, 16 Ekim 2019 tarihinde ise ilk ihaleden yarım kalan işlerin tamamlanması amacıyla bir ikmal ihalesi daha açtı. İhale kapsamında 1 milyar 17 milyon TL’lik sözleşme imzalandı. Sözleşmesi 1 Kasım 2019 tarihinde imzalanan ihale, bir şirketin başvurusu üzerine yargıya taşındı. Pazarlık yöntemiyle gerçekleştirilen ihaleye yönelik Danıştay, “Pazarlık yöntemi için gerekli kriterler yok” gerekçesiyle ihalenin iptalini istedi.
Mahkeme kararı üzerine KGM, imzaladığı sözleşmeyi iptal etti. Yargı kararı yok sayılarak gerçekleştirilen ikinci ihalenin düzenlenme tarihi ise 12 Haziran 2020 oldu. İdare, pazarlık yöntemiyle gerçekleştirdiği ihale kapsamında yine aynı şirketle sözleşme imzaladı. İhale kapsamında 7 Temmuz 2020 tarihinde imzalanan sözleşmenin bedeli ise 1 milyar 133 milyon 797 bin TL oldu.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.