Corio, Akkoza ve Akasya AVM projelerinden çekildi



Hollandalı gayrimenkul şirketi Corio'nun, Türkiye'de yürüttüğü Akkoza (yüzde 25 hisse) ve Akasya (yüzde 7 hisse) alışveriş merkezi geliştirme projelerini mevcut proje portföyünden çıkardığı bildirildi. Corio Türkiye'den yapılan açıklamada, Corio'nun Türkiye'deki yatırım stratejisinin, geliştirme projeleri yerine belli başlı şehirlerde kurulu operasyon merkezlerine odaklandığı belirtildi.

Açıklamada, çoğunluk hissesine sahip olmadığı yatırımlarda yer almamayı tercih eden Corio'nun, bu strateji kapsamında, Akkoza ve Akasya alışveriş merkezi projelerini geliştiren şirketlerle görüşerek, söz konusu geliştirme projelerine Corio'nun katılımının iptali yönünde bir anlaşmaya vardığı kaydedildi.

Akkoza'nın Corio'nun portföyünde yer alan 73,4 milyon euro değerinde bir proje olduğu, Akasya'nın da şirketin sabit proje portföyünde yer aldığı ve bu projeye şimdiye kadar 6,1 milyon euro yatırım yapıldığı ifade edilen açıklamada, "Yönetimde ve projenin kiralanması sürecinde kontrol sahibi olmayı tercih eden Corio, alışveriş merkezi geliştirme projelerindeki yüzde 25 (geliştirme sırasında ve yüzde 50 teslimat üzerine) ve yüzde 7 oranındaki payından feragat etmeye karar verdi. Her iki projeden de feragat edilmesinin Corio'ya getirdiği toplam maliyet 3 milyon eurodur. Bu masraflar Corio'nun 2009 yılına ilişkin dolaylı faaliyet sonuçlarına yansıtılacak" denildi.

Tarsus ve Malatya Alışveriş merkezi projeleri

Açıklamada, Corio'nun, Acteeum Grubuyla olan işbirliği faaliyetlerini de yeniden yapılandırma yönünde ortak karar aldığı, Tarsus ve Malatya alışveriş merkezi projelerine ilişkin geliştirme çalışmalarını kendisinin sürdüreceği bildirildi. Bu doğrultuda, Corio'nun süreci yöneteceği, Acteeum'un ise takip eden 10 ay içinde hizmetlerini sunacağı belirtilen açıklamada şunlar kaydedildi:

"Malatya'daki proje, şirketin proje portföyünün bir parçası ve bu kapsamda, daha iyi piyasa koşulları beklentisiyle geçici olarak askıya alındı. Şirketin taahhüt edilmiş sabit proje portföyünde yer alan Tarsus'taki Tarsu Alışveriş Merkezi için ise ön geliştirme çalışmaları tamamlanmak üzere ve kiralama çalışmaları sürüyor. Konsepti Kaliforniya merkezli Altoon & Porter design firmasına ait olan projenin inşaat işleri 2010 yılının ikinci çeyreğinde başlayacak ve tesisin tahminen 2011 ortalarında açılmaya hazır olması bekleniyor. Corio, Tarsus alışveriş merkezi için, Avrupa'da yeşil binaları değerlemede yaygınca kullanılan BREEAM Geliştirme Sertifikası'na da başvurdu. Merkezin 'çok iyi' kategorisinde değerlendirilmesi bekleniyor. Tarsu Alışveriş Merkezi koridorlarında ve mağaza içlerinde 'Doğal Havalandırma' yöntemini kullanan Türkiye;deki ilk alışveriş merkezi olacak ve bu yolla tasarruf sağlanacak."

"Çoğunluk hissesine sahip olduğumuz projelere ağırlık vereceğiz"

Corio Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Koray Özgül de, konuya ilişkin değerlendirmesinde, "Türkiye'de çoğunluk hissesine sahip olmadığımız projelerde yer almamayı tercih ediyoruz. Akkoza ve Akasya projeleri de Corio olarak çoğunluk hissesine sahip olmadığımız ve dolayısıyla mağaza karması, kiralama ilkeleri gibi önemli konularda üzerinde kendi stratejilerimizi gereken hızda uygulayamayacağımız projelerdi" dedi.

Türkiye'deki çalışmalarında daha etkin olacakları projelere odaklanabilmek için çoğunluk hissesine sahip oldukları projelere ağırlık vermeye karar verdiklerini ifade eden Özgül, Tarsus ve Malatya projelerinde de daha aktif olabilmek amacıyla Acteeum Grubu ile işbirliği faaliyetlerini yeniden yapılandırmaya karar verdiklerini, bu projeyle ilgili geliştirme çalışmalarını bundan böyle kendilerinin yürüteceğini kaydetti.