Hollandalı gayrimenkul şirketi Corio'nun, Türkiye'de
yürüttüğü Akkoza (yüzde 25 hisse) ve Akasya
(yüzde 7 hisse) alışveriş merkezi geliştirme projelerini mevcut proje
portföyünden çıkardığı bildirildi. Corio Türkiye'den yapılan
açıklamada, Corio'nun Türkiye'deki yatırım stratejisinin, geliştirme projeleri
yerine belli başlı şehirlerde kurulu operasyon merkezlerine odaklandığı
belirtildi.
Açıklamada, çoğunluk hissesine sahip olmadığı yatırımlarda yer almamayı
tercih eden Corio'nun, bu strateji kapsamında, Akkoza ve Akasya alışveriş
merkezi projelerini geliştiren şirketlerle görüşerek, söz konusu geliştirme
projelerine Corio'nun katılımının iptali yönünde bir anlaşmaya vardığı
kaydedildi.
Akkoza'nın Corio'nun portföyünde yer alan 73,4 milyon euro değerinde bir
proje olduğu, Akasya'nın da şirketin sabit proje portföyünde yer aldığı ve bu
projeye şimdiye kadar 6,1 milyon euro yatırım yapıldığı ifade edilen açıklamada,
"Yönetimde ve projenin kiralanması sürecinde kontrol sahibi olmayı tercih eden
Corio, alışveriş merkezi geliştirme projelerindeki yüzde 25 (geliştirme
sırasında ve yüzde 50 teslimat üzerine) ve yüzde 7 oranındaki payından feragat
etmeye karar verdi. Her iki projeden de feragat edilmesinin Corio'ya getirdiği
toplam maliyet 3 milyon eurodur. Bu masraflar Corio'nun 2009 yılına ilişkin
dolaylı faaliyet sonuçlarına yansıtılacak" denildi.
Tarsus ve Malatya Alışveriş merkezi projeleri
Açıklamada, Corio'nun, Acteeum Grubuyla olan işbirliği
faaliyetlerini de yeniden yapılandırma yönünde ortak karar aldığı, Tarsus ve
Malatya alışveriş merkezi projelerine ilişkin geliştirme çalışmalarını
kendisinin sürdüreceği bildirildi. Bu doğrultuda, Corio'nun süreci yöneteceği,
Acteeum'un ise takip eden 10 ay içinde hizmetlerini sunacağı belirtilen
açıklamada şunlar kaydedildi:
"Malatya'daki proje, şirketin proje portföyünün bir parçası ve bu kapsamda,
daha iyi piyasa koşulları beklentisiyle geçici olarak askıya alındı. Şirketin
taahhüt edilmiş sabit proje portföyünde yer alan Tarsus'taki Tarsu Alışveriş
Merkezi için ise ön geliştirme çalışmaları tamamlanmak üzere ve kiralama
çalışmaları sürüyor. Konsepti Kaliforniya merkezli Altoon & Porter design
firmasına ait olan projenin inşaat işleri 2010 yılının ikinci çeyreğinde
başlayacak ve tesisin tahminen 2011 ortalarında açılmaya hazır olması
bekleniyor. Corio, Tarsus alışveriş merkezi için, Avrupa'da yeşil binaları
değerlemede yaygınca kullanılan BREEAM Geliştirme Sertifikası'na da başvurdu.
Merkezin 'çok iyi' kategorisinde değerlendirilmesi bekleniyor. Tarsu Alışveriş
Merkezi koridorlarında ve mağaza içlerinde 'Doğal Havalandırma' yöntemini
kullanan Türkiye;deki ilk alışveriş merkezi olacak ve bu yolla tasarruf
sağlanacak."
"Çoğunluk hissesine sahip olduğumuz projelere ağırlık
vereceğiz"
Corio Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Koray Özgül de, konuya
ilişkin değerlendirmesinde, "Türkiye'de çoğunluk hissesine sahip olmadığımız
projelerde yer almamayı tercih ediyoruz. Akkoza ve Akasya projeleri de Corio
olarak çoğunluk hissesine sahip olmadığımız ve dolayısıyla mağaza karması,
kiralama ilkeleri gibi önemli konularda üzerinde kendi stratejilerimizi gereken
hızda uygulayamayacağımız projelerdi" dedi.
Türkiye'deki çalışmalarında daha etkin olacakları projelere odaklanabilmek
için çoğunluk hissesine sahip oldukları projelere ağırlık vermeye karar
verdiklerini ifade eden Özgül, Tarsus ve Malatya projelerinde de daha aktif
olabilmek amacıyla Acteeum Grubu ile işbirliği faaliyetlerini yeniden
yapılandırmaya karar verdiklerini, bu projeyle ilgili geliştirme çalışmalarını
bundan böyle kendilerinin yürüteceğini kaydetti.