Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray Projesi'nin inşası sırasında bulunan tarihi eserlerin projenin gecikmesine neden olmayacağını söyledi. Yıldırım, arkeologların 24 saat bazında çalışacağını belirterek, Nisan 2006'da tünel açma makinalarının 4 noktada çalışmaya başlayacağını söyledi.
Marmaray 2010'da açılacak Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası'nın (İNTES) dün yapılan geleneksel yemekli toplantısında konuşan Yıldırım, Türkiye'nin raylı sistemde 100 yıl geciktiğini bildirdi. Yıldırım, Marmaray Projesi'nin 12 şeritli bir otoyola eşit kapasiteye sahip olacağını kaydederek, 2.7 milyar dolarlık projeyi 2010'a kadar hizmete sunmuş olacaklarını belirtti. Yıldırım, ulaştırmada kamu ve özel sektör işbirliği yönünde bir yaklaşım benimsediklerini ifade ederek, "Havacılık sektöründe 600 milyon dolarlık alt yapı yatırımı yaptık ve 3 yıl içinde 300'e yakın pilotun yetişmiş olacak. Denizcilik sektöründe ise akaryakıt maliyetini aşağıya çektik. Sektöre 1 yılda 190 milyon YTL, yolcu taşımacılığında ise vatandaşlara 93 milyon YTL'lik destek sağlandı" dedi.
İNTES Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Koçoğlu ise, Türkiye'de müteahhit imajının bozulduğunu belirterek, "Müteahhit deyince hemen hırsızlık, devleti çarpma akla geliyor. Bizim devleti çarptığımız yok, devlet bizi çarpıyor desem doğru olur" dedi. Koçoğlu, inşaat sektörünün ilk 9 ayda yüzde 19.7 oranında büyümesine rağmen kendi içlerinde küçüldüklerini söyledi. Koçoğlu, bunun ödeneklerin gerektiği şekilde artmaması, kayıtdışının yüzde 50'yi geçmesi, sadece ruhsata bağlı verilerin artması, sektörden alınan vergilerin yükleri, düşük teklifler ile haksız rekabetten kaynaklandığını bildirdi.
Koçoğlu, yüzde 5'lik stopajın zararda olandan dahi alındığını belirterek, inşaat sektöründe yüzde 6 oranında tevkifat uygulandığını ancak bu miktarı daha sonradan alamadıklarını belirtti. İstihdam üzerindeki vergi yüklerinin kayıtdışını artırdığını belirten Koçoğlu, "Bir kaynak yaratılmak istendiği zaman kafesteki kazlar yolunuyor" diye konuştu.