Çin'de meydana gelen hızlı tren felaketinin ardından sorgulanmaya
başlayan hızlı tren ağlarının inşasının maliyetinin artacağı tahmin ediliyor.
Ulusal basında aracı ve araştırma şirketlerinin tahminlerine dayandırılarak
yapılan haberlerde, kazanın ardından sektörde oluşan mali endişelerin sektörü
endişelendirdiği ve inşa edilen binlerce kilometrelik ağın maliyetinin artacağı
öne sürülüyor. Firmalar inşa halindeki hızlı tren yollarının 849,1 milyar yüene
(yaklaşık 224,1 milyar TL) mal olacağını ifade ediyor.
Çin Demiryolları Bakanlığı, ülkede işletimdeki 13 yüksek
hızlı tren hattını 589,8 milyar yüene mal etti, halen 23 yeni hızlı tren ağı
yapılmayı ise bekliyor.
Bakanlık, demiryolu inşa sektörüne bu yıl 745,5 milyar yüen yatırım yapmayı
hedefliyor.
Pekin Ulaştırma Üniversitesi'nden Profesör Cao Cian, hızlı tren kazasının
sektöre şüphesiz finansman zorluğu yaşatacağının altını çizerek, nakit
zincirinde bir kopma görülebileceğini kaydetti.
Guotay Cinma şirketinden fon yöneticisi Çıng Cou da sektöre yapılan yatırım
ve büyümenin kısa vadede düşebileceğini işaret etti ancak yüksek hızlı trenlerin
geliştirilmesi planının iptal olmayacağını ifade etti.
Çıng, hükümetin uzun vadede sektörün inşa güvenlik ve denetleme
standartlarını geliştirerek sektörü büyütmesi gerektiğini de vurguladı.
Ülkenin doğusunda meydana gelen kazanın ardından son iki iş gününde Şanghay
borsasında demiryolu ile ilgili 33 hisse senedi yüzde 60 düşmüştü. Bu da toplam
piyasa değerinin 37,6 milyar yüen altına düştüğü anlamına geliyor.
Cıciang eyaletinde meydana gelen hızlı
tren kazasında 39 kişi hayatını kaybetmiş, bunun üzerine kamuoyunda ulaştırma
güvenliği ve Demiryolları Bakanlığına olan güven sarsılmıştı.