ÇİMSA 3. Çeyrekte Kârını Geçen Yılın Aynı Dönemine Göre %57 Artırdı



Çimsa, mali sonuçlarını açıkladı. Çimsa, 3. çeyrekte kârını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 57 artırarak 34.7 milyon TL dönem kârı elde etti. Böylece Çimsa’nın ilk 9 ay sonunda cirosu 460 milyon TL, net kârı ise 75 milyon TL oldu. Mali sonuçları değerlendiren Çimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkâmiloğlu, “2009 sadece ülkemiz için değil, küresel ekonominin tamamı için belki de en zorlu yıl oldu.  Kriz ortamına girerken hazırladığımız nakit odaklı çok senaryolu gelecek planları sayesinde tıpkı 2001 krizindeki gibi 2009 küresel krizini de güçlü bir performansla aşmayı hedefliyoruz” dedi.

Hacıkâmiloğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Sene başında yaklaşık 134 milyon dolar kredi borcumuz bulunmaktaydı.  Nakite odaklanıp, işletme sermayesini iyi yöneterek yılsonunda, kredi borcumuzu %50 azaltmış olmayı hedefliyoruz. Faizler çok düştüğü için kalan borcumuzun yarısı TL cinsinden olacak.”

“Krizi fırsata çevirmek için bütün süreçlerimizi gözden geçirdik”

Bir yandan ihracata yönlenerek iç pazardaki daralmayı bertaraf ettiklerini, bir taraftan da tüm süreçlerini gözden geçirerek krizde dirençlerini artırdıklarını dile getiren Mehmet Hacıkâmiloğlu, şu şekilde devam etti: “Süreçlerimizde etkinlik ve verimliliği ön plana çıkardık.  Daha da yalın nasıl oluruz, üzerinde çalışıyoruz.”

“Sürdürülebilirliğe odaklandık”

Çimsa Genel Müdürü Hacıkâmiloğlu, “Uzmanlar, Türkiye’nin küresel konjonktürden kaynaklanan bir küçülme döneminin ardından, ülke olarak büyümesini sürdüreceği konusunda hem fikir.  Bu büyüme, geçmiş yıllardaki kadar hızlı olmayacak, ama yine de AB ortalamasının üzerinde olacak.  Bu da birçok fırsatı içerisinde barındırıyor” dedi.

Mehmet Hacıkamiloğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Şu anda içinde bulunduğumuz dönemi, ekonomin düzelmeye başladığı bir dönem olarak görüyoruz. 2010 yılında kamu yatırımlarının artarak sürmesi, ekonomik büyüme ve işsizliğin azalması için hayati öneme sahip.  Önümüzdeki yıl için, Çimsa olarak bizim de odağımızda sürdürülebilir büyüme bulunuyor.  Geleceğe çok senaryolu bakıyor, yatırım planlarımızı buna göre yapıyoruz.  Hedefimiz, hissedarlarımıza, müşterilerimize, çalışanlarımıza, ve Türk ekonomisine daha fazla değer yaratmak.”