ÇİMSA 3. Çeyrekte Kârını Geçen Yılın Aynı Dönemine Göre %57 Artırdı
Çimsa, mali sonuçlarını açıkladı. Çimsa, 3. çeyrekte kârını
bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 57 artırarak 34.7 milyon TL dönem
kârı elde etti. Böylece Çimsa’nın ilk 9 ay sonunda cirosu 460 milyon TL, net
kârı ise 75 milyon TL oldu. Mali sonuçları değerlendiren Çimsa Genel Müdürü
Mehmet Hacıkâmiloğlu, “2009 sadece ülkemiz için değil, küresel
ekonominin tamamı için belki de en zorlu yıl oldu. Kriz ortamına girerken
hazırladığımız nakit odaklı çok senaryolu gelecek planları sayesinde tıpkı 2001
krizindeki gibi 2009 küresel krizini de güçlü bir performansla aşmayı
hedefliyoruz” dedi.
Hacıkâmiloğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Sene başında yaklaşık 134 milyon
dolar kredi borcumuz bulunmaktaydı. Nakite odaklanıp, işletme sermayesini
iyi yöneterek yılsonunda, kredi borcumuzu %50 azaltmış olmayı hedefliyoruz.
Faizler çok düştüğü için kalan borcumuzun yarısı TL cinsinden olacak.”
“Krizi fırsata çevirmek için bütün süreçlerimizi gözden
geçirdik”
Bir yandan ihracata yönlenerek iç pazardaki daralmayı bertaraf ettiklerini,
bir taraftan da tüm süreçlerini gözden geçirerek krizde dirençlerini
artırdıklarını dile getiren Mehmet Hacıkâmiloğlu, şu şekilde devam etti:
“Süreçlerimizde etkinlik ve verimliliği ön plana çıkardık. Daha da yalın
nasıl oluruz, üzerinde çalışıyoruz.”
“Sürdürülebilirliğe odaklandık”
Çimsa Genel Müdürü Hacıkâmiloğlu, “Uzmanlar, Türkiye’nin küresel
konjonktürden kaynaklanan bir küçülme döneminin ardından, ülke olarak büyümesini
sürdüreceği konusunda hem fikir. Bu büyüme, geçmiş yıllardaki kadar hızlı
olmayacak, ama yine de AB ortalamasının üzerinde olacak. Bu da birçok
fırsatı içerisinde barındırıyor” dedi.
Mehmet Hacıkamiloğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Şu anda içinde
bulunduğumuz dönemi, ekonomin düzelmeye başladığı bir dönem olarak görüyoruz.
2010 yılında kamu yatırımlarının artarak sürmesi, ekonomik büyüme ve işsizliğin
azalması için hayati öneme sahip. Önümüzdeki yıl için, Çimsa olarak bizim
de odağımızda sürdürülebilir büyüme bulunuyor. Geleceğe çok senaryolu
bakıyor, yatırım planlarımızı buna göre yapıyoruz. Hedefimiz,
hissedarlarımıza, müşterilerimize, çalışanlarımıza, ve Türk ekonomisine daha
fazla değer yaratmak.”