Bursa’da Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’nin (DOSAB) yönetimi ile çevre örgütleri ve meslek odalarını karşı karşıya getiren DOSAB Buhar ve Elektrik Üretim Tesisi, düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtıldı.
Dünya Gazetesi'nin haberine göre, DOSAB’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ferudun Kahraman ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıda, 3 farklı kategori ve yıllarda en çevreci OSB ödülü aldıklarını anımsatarak, “Çevreyi kirleten değil, temizleyen bir projeye imza atıyoruz” vurgusunu yaptı. Kahraman, projeye karşı çıkanlara ‘projeyi el birliğiyle hayata geçirelim’ çağrısında bulunurken, projenin aynı zamanda bölgede istihdam edilen 42 bin kişini hayatıyla yakından ilgili olduğuna dikkati çekti. Kahraman, geçtiğimiz haziran ayında ÇED başvurusunun da gerçekleştirildiği projenin yaklaşık 4 yıllık titiz çalışmalar neticesinde ortaya çıktığını belirtti. DOSAB Buhar ve Elektrik Üretim Tesisi’nin 125 milyon dolara mal olmasının planlandığına değinen Kahraman, 49 megavat elektrik üretim kapasitesine sahip olacağını ve 380 bin ton/saat buhar üretileceğini bildirdi. Kahraman, bölgenin elektrik ihtiyacının 3’te birinin bu yolla karşılanacağını, doğalgaz kullanımının ise yüzde 65 azalacağını belirtti. Kahraman, “Bunun rakamsal karşılığı yıllık 100 milyon dolara yakın bir bedeldir. 10 yıllık bir süreçte bakıldığında 1 milyar dolar, DOSAB sanayicisinin doğalgaza daha az fatura ödemesi demektir” dedi.
“5 nesil proje ile örnek olacağız”
Projenin en çok eleştiri alan çevre ve insan sağlığı konusuna da değinen Ferudun Kahraman, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün Amerika’da ve Avrupa’da büyük şehirlerin içinde çevreyle uyumlu, insan sağlığına zarar vermeyen kriterlerde birçok kömür santrali çalışmaktadır. Biz de ülkemizde böyle başarılı bir örnek yaparak ilk olacağız. Özellikle ülkemizde bazı kömür santralleri maalesef eski teknolojili, çevre önlemleri alınmamış yatırımlar oldu. Biz ise beşinci nesil bir proje ile karşınızdayız. Kömürün taşınması konusunu da yine çevre ve insan sağlığını önemseyerek planlıyoruz. Kömür bizim santralimize Balıkesir yöresindeki açık ocaklardan, otoyolu kullanan kapalı kasa TIR’larla gelecek. Santralin günlük ihtiyacı olan kömür, günlük 60 araçla getirilecek. Bu araçlar, otoyol üzerinden bölgemizdeki santral alanına ulaşacak. Kireçtaşı ve kül de kapalı silobaslarla taşınacak. Bunun için de 30 araç ihtiyacı var. Günlük 90 bin araç kapasitesi olan otoyolda toplamda 90 araçlık bir trafik yükü olacak. Günlük 2 bin TIR ve 4 bin 500 küçük araç hareketinin olduğu DOSAB’da da sadece yüzde 2 oranında artış olacaktır. Dolayısıyla Bursa ve bölgemiz trafik yoğunluğu ve egzoz emisyonları açısından, korkulacak bir durum yoktur.”
Kahraman, santral bacasının çevre bakanlığı tarafından 7 gün 24 saat online izleneceğinin de bilgisini vererek, tesisin ihale edilmesinin ardından 30 ay içinde hayata geçirilmesinin planlandığını sözlerine ekledi.