İzmir trafiğini büyük ölçüde rahatlatan çevreyolunu, Menemen'in girişindeki
Koyundere Mahallesi'ne bağlayacak 9 kilometrelik ilave bölümün ihalesinde ilk
aşama dün gerçekleştirildi. Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü,
Harmandalı Kavşağı ile Koyundere arasında kalan bölümü yapmaya talip olan
firmaların yeterlilik müracatlarını dün aldı. Dün sabah 10.00'da Karayolları 2.
Bölge Müdürlüğü binasına gelen 20 firma, yeterlikle ilgili bilgilerin bulunduğu
dosyaları ihale komisyonuna teslim etti.
Firmaların teknik ve mali yeterliklerinin yer aldığı dosyaları minimum 40
günlük yasal süre içinde inceleyeceklerini ve değerlendirme sonunda 10 firmanın
ihaleye katılma hakkı elde edeceğini belirten yetkililer, "Bize yeterlikle
ilgili müracaat eden firmalar arasında yasal puanlama ile en iyi 10 firmayı
belirleyeceğiz. Bu 10 firma, bir sonraki aşamada fiyat teklifinin yer aldığı
zarfı teslim edecek. Bu aşamanın ardından da 1 ay gibi bir süre de ihale
sonuçlanacak" dediler.
İzmir Çevre Yolu'nu Sasalı Kavşağı'ndan uzatarak İzmir-Çanakkale Karayolu
üzerindeki Harmandalı Kavşağı'na bağlayan Ulaştırma Bakanlığı, söz konusu yolu 9
kilometre daha uzatarak Menemen'in girişindeki Koyundere'ye ulaştırmayı
hedefliyor.
Yaklaşık 20-25 milyon dolara mal olacak 9 kilometrelik kısmın kamulaştırma
maliyetinin de 4 milyon lira tutması bekleniyor. İhale sonuçlandıktan ve işe
başlandıktan sonra 9 kilometrelik kısmın 2 yıl içinde tamamlanması planlanıyor.
Buna göre çevre yolu 2 yıl içinde Harmandalı Kavşağı'ndan Koyundere'ye
bağlanacak. Yeni bölüm, mevcut İzmir-Çanakkale karayoluna paralel olarak Seyrek
tarafından geçecek. Bu bölüm özellikle ağır vasıtaların yoğun olarak kullandığı
İzmir-Çanakkale Karayolu'na nefes aldıracak.
Sırada Aliağa var
Karayolları 2. Bölge Müdürü Erol Altun çevre yolunu Koyundere Kavşağı'nın
ardından Aliağa'ya kadar uzatmayı öngören proje ile ilgili de hazırlık
başlattıklarını kaydetti. Altun, şunları söyledi: "Çevre yolunun Menemen'den
sonrasını da projelendiriyoruz. Karayolları olarak çevre yolunu önce Aliağa'ya,
ardından da Çandarlı'ya kadar uzatmak istiyoruz. İzmir'in gelişimi ve artan
nüfusu gözönünde bulundurulduğunda çevre yolunun trafiğe önemli bir rahatlama
getirdiği görülüyor."