10. Ulaştırma Şurası’na katılan yabancı
uzmanlar üçüncü köprünün İstanbul’a çare olmayacağı görüşünde.
Berlin - Brandenburg Toplu Taşımacılık Otoritesi Genel Başkanı
Hans-Werner Franz:
"İstanbul’daki iki köprüde de trafik sık sık tıkanıyor. Bu da
bireysel taşımacılığın kamu taşımacılığının önüne geçmiş olmasından ve raylı
sistemin kitleleri taşımak için en büyük alternatif olarak sunulmamasından
kaynaklanıyor. İstanbul gibi büyük şehirlerde Boğaziçi’ne yapılacak köprülerde
bile muhakkak köprünün altına karayolu kapasitesinden daha yüksek bir demiryolu
ağı yerleştirilmeli."
Uluslararası Kamu Taşımacılığı Derneği (UITP) Genel Sekreteri
Hans Rat: Toplu taşımacılık gerekli
"Toplu taşımacılık bir şehrin trafiğinin ve çevresel, tarihsel
dokusunu bozmadan devamlılığının en önemli unsuru. Boğaziçi’nde yapılacak yeni
bir köprü bu anlamda bir sorun olur. İstanbul şu ana kadar ticari yollara ve
karayollarına ağırlık vererek büyük hatalar yaptı. Kollektif toplu taşımacılığa
ve raylı sisteme ağırlık verilerek bu anlayışta bir devrim gerçekleştirilmesi
gerekiyor."
Uluslararası Kamu Taşımacılığı Derneği’nin (UITP) Yönetim
Komitesi Başkanı Claudio Masi: Çevre ve tarih
bozulabilir
"İtalya’da şu anda Sicilya Adası ile Napoli Bölgesi’nin
birbirine bağlayan bir köprünün yapımı söz konusu. Ancak Sicilya gerek kıyı
hattında son derece önemli tarihi binalar ve alanlar barındırması ve gerekse de
bu alanların köprünün yapımıyla yok olacağı tartışmaları sürüyor ve haklılar da.
Bu üçüncü köprü için de doğru olabilir."