CeBIT Bilişim Eurasia, Dünyayı Ağırlayacak



Bu yıl 6-10 Ekim 2010 tarihlerinde kapılarını iş dünyası ve teknoloji meraklıları için 11’inci kez açacak olan CeBIT Bilişim Eurasia, 'Anadolu Turu'nun birinci ayağını tamamladı. Bilgi teknolojileri, telekomünikasyon, yazılım ve servislerine yönelik bölgenin en büyük uluslararası ticari fuarı olan CeBIT Bilişim Eurasia, yerli ve yabancı bilişim firmalarıyla Anadolu’daki şirketleri buluşturmak için, iş dünyasında bölgesinin lokomotifi kabul edilen Anadolu şehirlerini ziyaret etti.

Antalya, Denizli, İzmir, Bursa, İzmit, Adapazarı, Gaziantep, Adana, Mersin, Konya ve Kayseri’de düzenlenen 'Anadolu Buluşmaları'nda, firmalara fuardan en az maliyetle en yüksek verimliliği elde etme yolları aktarıldı. Anadolu turu kapsamında Türkiye ekonomisine katkıda bulunan firmaların ve yerel basının yanı sıra, geçtiğimiz yıldan farklı olarak Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, bölge Üniversiteleri ve Belediyeler de ziyaret edildi.
 
“Yenilenen bölümlerimizle daha iddialıyız”

Fuarın yenilenen içeriğiyle de ilgili olarak CeBIT Bilişim Eurasia Fuar Direktörü Murat Özer, “Bu yıl hem katılımcı hem de ziyaretçiler için yeni bölümlerin olduğu bir fuar hazırladık. Bu anlamda CeBIT Bilişim Eurasia hedef büyütenlerin ortak adresi olacak. Geçtiğimiz yıllarda var olan ‘İş Dünyası’ ve ‘Dijital Yaşam’ ana bölümlerine, ‘Kamu Sektörü’ ve ‘Medya & Özel Sunumlar’ adında iki ana bölüm daha ekledik. Fuarın ‘Özel Sunumlar’ bölümünde yer alan, e-devlet, e-belediye, akıllı kentler, kamu, Green IT, akıllı ev teknolojileri, web teknolojileri, 3D teknolojiler, yeni görüntüleme ve baskı sistemlerine yönelik çözümler sunan firmalar, gerek standlarında sergiledikleri ürün ve hizmetlerle gerekse konferans, seminer ve paneller ile hedef kitleleri ile buluşacak” dedi.

“6 milyar Euro’luk iş hacmi”

CeBIT Bilişim Eurasia’nın bu yılki en büyük yeniliklerinden birinin, 'b2fair Matchmaking' aktivitesi olduğuna da değinen Murat Özer, bu etkinlik kapsamında hedef bölgelerinde işini büyütmek isteyen katılımcı firmaların, hedefledikleri sektörlerin karar vericileriyle randevulaşarak yüz yüze iş görüşmeleri gerçekleştirebileceklerini söyledi. Özer, program çerçevesinde aralarında ÇHC, Hindistan, Rusya, Kanada, Polonya, Brezilya, Arabistan, İran, Katar, Nijerya, Mısır, Cezayir, Libya, Ürdün, ABD G.A.C. Meksika, Şili, Peru, Güney Kore, Endonezya, Malezya, Vietnam, Pakistan, Umman, BAE, Ukrayna, Kazakistan, Türkmenistan, Gürcistan, Azerbaycan, Irak, Suriye, Tunus, Lübnan, İsveç, Hırvatistan, Kosova, Kenya, Gana, Senegal ve Tanzanya’nın da olduğu  ülkelerden satın almacıların masrafları karşılanarak Türkiye’ye davet edildiğini söyledi.

Geçtiğimiz yıl CeBIT Bilişim Eurasia’da fuara katılımcı şirketlerin gerçekleştirdiği toplam iş hacminin 5 milyar Euro civarında olduğunu belirten Murat Özer, bu yıl ki hedefin 6 milyar Euro’luk iş hacmine ulaşmak olduğunu dile getirdi.

Akıllı Kentler / Smart Cities

CeBIT Bilişim Eurasia 2010’da kişi ve kurumların günlük hayatta yaşam kalitesini değiştirecek olan 'Akıllı Yaşam Konseptleri' bölümü de ön plana çıkacak konulardan birisi olacak. Bu konsept çerçevesinde  'Akıllı Kentler', e devlet ve e-belediye hizmetleri 5. salonda oluşturulacak özel bir bölümde ele alınacak.

İçinde bir forum alanı ve seminer salonu da bulunan bu bölümde, sektör duayenlerinin de katılımları ile gerçekleştirilecek olan panel ve seminerler ile yakın gelecekte hepimizin hayatını etkileyecek olan akıllı yaşam konseptleri ile buluşacaklar. 6. holde ise belediyeler ve kamu kurumlarının gerçekleştirdikleri e-dönüşüm projeleri ve teknolojik uygulamaları kamu ile buluşacak.

Türkiye’nin 81 ilinden ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden davet edilen ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri, Belediye Başkanları, Belediye Başkan Yardımcıları, bilgi işlem yetkilileri, VIP davetlileri; fuar alanında uygulamaları birinci elden görmelerinin yanı sıra bu yıl ilk kez 5. salonda yer alan “Forum Alanı” ve “Seminer Salonu”nda düzenlenecek olan etkinlikler ile Akıllı Kentler / Smart Cities uygulamaları ve dönüşümleri hakkında sektörün duayenlerinden detaylı bilgi alma imkanı bulacaklar.