Çarşı Çehre Değiştiriyor



Önümüzdeki ay üç mağaza birden açmaya hazırlanan Çarşı, yeniden yapılandırılıyor. 100 bin dolara mal olacak çalışmalar sonucunda satışların reyon başına yüzde 30 artması bekleniyor
Mayıs ayında Çarşı Büyük Mağazacılık'ın genel müdürlük koltuğuna oturan Semih Şeftali, hızlı bir yeniden yapılanma dönemi başlattı. İlk etapta mağazaları düzenleyip verimliliği artıracaklarını söyleyen Şeftali daha sonra yeni mağazalar açarak büyümelerini sürdüreceklerini açıkladı.
Şu anda İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa ve Antalya'da toplam 13 mağaza ile faaliyet gösteren Çarşı Büyük Mağazacılık, eylül ayı içerisinde açılacak Kadıköy Nautilus, Profilo Alışveriş Merkezi ve Bursa Zafer Plaza mağazaları ile şube sayısını 16'ya çıkaracak.
Yeni mağazalar için görüşmelerin sürdüğünü ifade eden Şeftali, "Tüketici bizi nerede ve hangi metrekare üzerinde görmek istiyorsa, biz orada oluruz. Çarşı, Türkiye'de büyümeye ve olması gereken her yerde olmaya devam edecek. Bizim Salı Pazarı'ndan bir farkımız yok. Adı üzerinde Çarşı" diye konuştu.
Çarşı'daki yeniden yapılanma çalışmaları hakkında bilgi veren Semih Şeftali şunları söyledi:
"Mağazalarımızı Türkiye'de ilk defa hiçbir ek mimarlık ve dekorasyon çalışması yapmadan 15 günde farklı bir çehreye kavuşturacağız. Bu amaçla dünya çapında perakendecilik eğitimi ve danışmanlık hizmeti veren New Vision Studios New York Yönetim Kurulu Başkanı Joseph Weishar ile işbirliği yapıyoruz. Şu anda sunum ağırlık bir çalışma yaptık. Mağazalarımızda yaşam biçimine göre bir yapılanmaya gidiyoruz."
Bu amaçla mağazada eksik olan şeylere ve tüketicinin neler istediğine göz attıklarını söyleyen Şeftali, uzun yıllardır birlikte çalıştıkları markaları verimlilik esasına göre tek tek incelediklerini, yeni markaları bünyelerine katmak için de çalışmalar yaptıklarını anlattı.
Bütün bu çalışmanın özünde verimlilik ilkesinin yattığını ifade eden Semih Şeftali, "Türkiye'de şu anda bir kriz yaşanıyor. Ancak biz perakendeciyiz. İnsanlar yaşadığı müddetçe mal satmak zorundayız. Türkiye şartlarında en doğru mağaza ve lokasyon miksini yaratmaya çalışıyoruz. Amacımız verimliliği artırmak" açıklamasını yaptı.
En çok ciro Kozyatağı'nda
Çarşı, yeniden yapılanma çalışmalarına Kozyatağı'ndan başladı. Genel müdür Şeftali'ye göre bunun nedeni Kozyatağı mağazasının Çarşı mağazaları içerisinde cirosu en yüksek yer olması. "Böyle bir yerin günlük cirosu 100 milyar liradan aşağı değildir" diyen Şeftali, yeniden yapılanma çalışmaları tamamlandığında satışlarda reyon başına yüzde 30 artış olacağını vurguladı.
Şeftali, çalışmanın maliyetininse 100 bin dolardan daha az olduğunu sözlerine ekledi. Bu tür bir çalışmada amaçlarının sadece satışı artırmak olmadığını belirten Şeftali, "Zihniyeti değiştirmeyi amaçlıyoruz. Amacımız tüketicinin ihtiyacı olan tüm ürünleri burada kimseye ihtiyaç duymadan en kısa sürede bulması" açıklamasını yaptı.

--------------------------------------------------------------------------------
Weishar: Müşteriyle oyun oynuyoruz
Çarşı'yı birinci sınıf bir perakende kuruluşu yapmak için çalıştıklarını söyleyen New Vision Studios New York Yönetim Kurulu Başkanı Joseph Weishar, bu amaçla sadece reyonları düzenlemekle kalmayıp çalışanları da eğittiklerini açıkladı.
"Mağazada günümüz modasına uygun bir düzenleme yapıyoruz. Müşteri akışının rahat olacağı bir ortam yaratıyoruz. İnsan gözünü yormayacak bir sistem oluşturuyoruz" diyen Weishar, çalışmalara yeni başlamalarına rağmen ilk izlenimlerin olumlu olduğunu ifade etti. Düzenleme sonrasında müşterinin alışveriş yaparken daha çok eğlendiğini belirten Weishar, "Mağazaya yeni ürün geldiğini sanıyorlar. Aslında böyle bir şey yok. Sadece var olan ürünü onlara daha farklı bir şekilde gösteriyoruz. Burada müşteriyle birazcık oyun oynanıyor" dedi.
Bu tür düzenlemeler sonrasında mağazalarda satışların ortalama yüzde 100 ile yüzde 400 arasında arttığını ifade eden Weishar, 'Müşteriler ne ister' sorusuna şu cevabı verdi:
"Yeni ürün ve bol seçenek ister. Zaten bu ikisi olduğunda hem satışlar artar. Hem de yeni müşteri gelir."
Weishar'ın dışında Çarşı'nın yeniden yapılanmasına katkıda bulunanlar arasında G&H Associates'in kurucusu ve yönetim kurulu başkanı George Homer, vitrin mankeni giydirme uzmanı Amerikalı Shihji Honimura ile İtalyan görsel mağazacılık uzmanı Reginald Rogers da bulunuyor.