Candy Group’tan Kriz Senesinde 65 Milyon Dolarlık Yatırım
Beyaz eşya sektöründe Avrupa’nın önemli oyuncularından biri olan
Candy Group, kriz senesi olan 2009’un ön sonuçlarını ve 2010
için vizyonunu açıkladı. Avrupa beyaz eşya pazarında yaklaşık yüzde 4,5 hacimsel
azalma yaşanmasına rağmen, grubun 2009 yılı 3. çeyrek hacmi yüzde 1.1
oranında arttı. Senenin son çeyreğinde pazarda bir rekora imza atan grup, bugün
Avrupa'da satılan her 10 çamaşır makinesinden birinin üreticisi konumunda. Kriz
senesinin sonunda, Ocak 2010'da ise hacimde yüzde 19, toplam satışta yüzde 10
oranında artış ile daha güçlü bir büyüme kaydedildi.
Grubun CEO'su Aldo Fumagalli, 2010 senesinden çok umutlu
olduğunu belirtiyor: "Son 4 ay içinde beyaz eşya sektöründeki olumlu eğilimler,
2010’u, 2009’dan daha iyi bir sene olarak görmemizi sağlıyor. Küresel
krizin en kritik zamanlarını artık geride bıraktık”. 2010’a ılımlı büyümenin
sağlanacağı bir yıl olarak baktıklarını belirten Fumagalli, bütçe tahminlerini
de son aylarda kaydedilen olumlu eğilimlere göre yaptıklarını anlatıyor.
"Temel hedefimiz beyaz eşya sektöründe karlılık oranımızı yükseltmek. Zaten
ürün ve pazar konumlandırmada böyle bir seviye yakaladık. AR-GE, çevreye duyarlı
tasarımlar, geri dönüşüm, ticaret ortaklığı, pazar takibi gibi yatırımlarımıza
2010 yılında da devam edeceğiz".
Candy Group, 2009 yılında AR-GE’ye ve ekolojik yatırımlara 40 milyon dolar
harcadı. İtalya’daki yeni tesisine 12 milyon dolar, Eskişehir’deki yeni kurutma
fabrikasına 13 milyon dolar yatırım yaptı. Brugherio’da, enerji tüketiminin
yüzde 20 düşürüldüğü yeni bir yüzey işleme ve boya tesisi kurdu. Dubai ve
Sırbistan’da 40 yeni şube açtı, toplamda 6000 kişiyi istihdam etti. Türkiye’de
250 yeni bayi ile anlaşıp, ülkedeki ağını genişletti.